دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

اسید و خطرات آن

اسید و خطرات آن

اسید

کلمه «اسید» (به انگلیسی:acid) از واژه لاتین acidus به معنای «ترش مزه» آمده‌است. تعاریف گوناگونی برای اسید و باز وجود دارد، از جمله تعاریف آرنیوس، لوری-برونستد و لوییس.

تعریف قدیمی

اسیدها موادی ترش مزه اند خاصیت خورندگی دارند شناساگرها را تغییر رنگ می دهند و بازها را خنثی می کنند.

بازها موادی با مزهٔ گس-تلخ اند حالتی لزج دارند شناساگرها را تغییر رنگ می دهند و اسیدها را خنثی می کنند.

لی بیگ: اسیدها موادی اند که در ساختار خود هیدروژن یا هیدروژن هایی دارند که در واکنش با فلزها توسط یون های فلز جایگزین می شوند.

آرنیوس: اسیدها موادی هستند که ضمن حل شدن در آب یون +H آزاد می کنند. بازها موادی هستند که ضمن حل شدن در آب یون -OH آزاد می کنند.این تعریف فقط به موادی محدود می‌شود که در آب قابل حل باشند. حدود سال ۱۸۰۰، شیمی دانان فرانسوی از جمله آنتوان لاووازیه، تصور می کرد که تمام اسیدها دارای اکسیژن هستند. شیمی دانان انگلیسی از جمله سر همفری دیوی، معتقد بود که تمام اسیدها دارای هیدروژن هستند. شیمی دان سوئدی، سوانت آرنیوس، از این عقیده برای گسترش تعریف اسید استفاده نمود.

لوری-برونستد: اسید گونه ای است که در واکنش شیمیایی پروتون (یون+H)می دهد و باز گونه ای است که در واکنش شیمیایی پروتون (یون+H)می پذیرد. لوری و برونستد این تعریف را بیان کردند، که از آن بر خلاف تعریف آرنیوس می‌توان در محیط غیر آبی هم استفاده کرد.

لوییس: اسیدها موادی هستند که در واکنش های شیمیایی پیوند داتیو می پذیرند. بازها موادی هستند که در واکنش های شیمیایی پیوند داتیو می دهند.تعریف لوییس را با نظریه اوربیتال مولکولی هم می‌توان بیان کرد. به طور کلی، اسید می‌تواند یک جفت الکترون از بالاترین اوربیتال خالی در پایین اوربیتال خالی خود دریافت کند. این نظر را گیلبرت ن. لوییس مطرح کرد. با وجود این که این تعریف گسترده ترین تعریف است، تعریف لوری-برونستد کاربرد بیشتری دارد. با استفاده از این تعریف می‌توان میزان قدرت یک اسید را هم مشخص نمود. از این مفهوم در شیمی آلی هم استفاده می‌شود (مثلاً در کربوکسیلیک اسید).......



خرید فایل



لینک منبع :اسید و خطرات آن

دانلود مقاله اسید و خطرات ان mag-iran.com/دانلود-مقاله-اسید-و-خطرات-ان.htm‎Cached Similarاسید و خطرات ان کلمه «اسید» (به انگلیسی:acid) از واژه لاتین acidus به معنای «ترش مزه» آمده‌است. تعاریف گوناگونی برای اسید و باز وجود دارد، از جمله تعاریف. اسید و خطرات آن - پایگاه دانلود رایگان کتاب www.takbook.com/3650-article/chemistry/اسید-و-خطرات-آن/‎Cachedکلمه «اسید» (به انگلیسی:acid) از واژه لاتین acidus به معنای «ترش مزه» آمده‌است. تعاریف گوناگونی برای اسید و باز وجود دارد، از. اسید و خطرات آن - فایل ناب netfile.filenab.com/product-65470-asidvakhatarat.aspx‎Cachedدانلود مقاله اسید و خطرات آن خرید مقاله اسید و خطرات آن خرید و دانلود مقاله اسید و خطرات آن دانلود و خرید مقاله اسید و خطرات آن دانلود رایگان مقاله اسید و خطرات آن دانلود ... اسید و خطرات آن - رز بلاگ - متفاوت ترین سرویس سایت ساز tooremahigirybebar.rozblog.com/post/.../-اسید-و-خطرات-آن.html‎Cached2 روز پیش ... اسید و خطرات آن 1 . دانلود مقاله اسید و خطرات ان اسید و خطرات ان کلمه «اسید» (به انگلیسی:acid)…, اسید و خطرات آن,تورچی. پروژه آماری - مقاله اسید و خطرات آن - خرید و دانلود projeh-amary.yasfile.com/post/927/مقاله-اسید-و-خطرات-آن‎Cachedمقاله اسید و خطرات آن. مقاله ی فوق در 18 صفحه و با فرمت قابل ویرایش word برای دانشجویان و اساتید محترم رشته ی شیمی آماده شده است . این مقاله که با نگارشی قوی و ... طوس کنترل - مقاله اسید و خطرات آن - خرید و دانلود tusco.yasfile.com/post/927/مقاله-اسید-و-خطرات-آن‎Cachedمقاله اسید و خطرات آن مهدی حسنی 1395/07/29 دسته بندی : شیمی 0 ... تعاریف گوناگونی برای اسید و باز وجود دارد، از جمله تعاریف آرنیوس، لوری-برونستد و لوییس. خطرات کار با اسید HF | دانشکده مهندسی مواد materials.iut.ac.ir/fa/خطرات-کار-با-اسید-hf‎Cached Similarاسید فلوئوریدریک (HF). اسید فلوئوریدریک مصرفی در آزمایشگاه ۴۰ - ۳۸ درصد و دانسیته آن ۱.۱۳ می‌باشد. بدلیل سمی بودن در اثر تنفس، بلعیدن، و تماس با پوست ... دانلود تحقیق و مقاله پیرامون اسید و خطرات آن - پروژه دات کام www.prozhe.com/دانلود-تحقیق-و-مقاله-اسید-و-خطرات‎Cached Similar24 مارس 2010 ... کلمه «اسید» (به انگلیسی:acid) از واژه لاتین acidus به معنای «ترش مزه» آمده‌است. تعاریف گوناگونی برای اسید و باز وجود دارد، از جمله تعاریف ... اسید و خطرات آن | وبلاگ یاس weblogyas.xyz/data/chemistrykivi/1209629‎Cachedبا توجه به اهمیت محتوای وبلاگ اسید و خطرات آن خواهشمند است چنانچه عناوین و مطالب مندرج را نا مناسب و خلاف موازین اخلاقی و یا قوانین می دانید بر روی گزینه درخواست ... توصیه های ایمنی و خطرات مواد شیمیائی آزمایشگاه - خاطرات یک آتش نشان www.firemanney.blogsky.com/1389/02/22/post-43/‎Cached Similarاگر با پوست بدن تماس پیداکند ممکن است خطرات جدی و زخمهای دردناک ایجادکند. سوختگی با این اسید تا ساعتها پس از تماس با آن آشکار نمی‌شود . این ماده با علامت +T و C ...