دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

سیستم ترمز ضد قفل ABS

سیستم ترمز ضد قفل ABS


تاریخچه سیستم ABS

در ابتدای دهه 1970 کمپانی دایملر بنز، گروهی از مهندسین و کارشناسان فنی خود را مامور بررسی و آزمایش سیستمی نمود که از سال 1959 پیشنهاد گردیده و بطور مقطعی بر روی آن کار شده بود.

گروه مهندسی دایملر بنز برای پیشبرد کار خود با کمپانی تلدیکس وارد عمل شد و مدتها بر روی آن کار شد اما نتیجه مطلوبی نداد و گروه مهندسی مجبور گشتند قرارداد خود را با کمپانی فوق لغو کرده و یک قرارداد جدید با کمپانی بوش ببندند. این گروه پس از ماهها فعالیت موفق گردیدند سیستم ضد بلو که ترمز (ABS) را در اواسط دهه هفتاد عرضه کنند. بدین ترتیب کمپانی دایملر بنز اولین کمپانی بود که توانست این سیستم را به صورت گسترده در خودروهای خود بکار گیرد.

کمپانیهای بی ام و تویوتا در ادامه، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند. از اواسط دهه هشتاد تعداد بیشتری از کمپانیهای سازنده شروع به نصب سیستم ضد بلو که ترمز نمودند، مثل کمپانیهای پژو، رنو، سیتروئن، لانچیا و خصوصاً هندا که موفق گردید سیستو ضد بلو که پیشرفته تری نسبت به سایر کمپانیها به روی خودروهایش نصب نماید.

سیستمهای اولیه ABS فقط چرخهای عقب را کنترل می کردند، با این هدف که پایداری خودرو در هنگام عمل ترمزگیری بر روی سطوح لغزنده حفظ شده و خودرو ثبات بیشتری داشته باشد. به تدریج این سیستم پیشرفته تر شد به شکلی که در دهه هشتاد سیستمهای ABS که ترمز چهار چرخ را کنترل می کردند بر روی خودروها نصب گردید.

سیستم ABS امروزه در اکثر تولیدات کمپانیهای بزرگ خودروساز بصورت استاندارد بر روی خودروهای شخصی و کامیونهای سبک نصب می شود و یا در برخی از خودروها بصورت انتخاب برای مشتری قرار داده می شود.


سیستم ABS چیست؟

ترمزهای معمولی با ایجاد دو نوع مقاومت باعث توقف و یا کاهش سرعت خودرو می‌شوند. یک مقاومت ناشی از اصطکاک بین صفحات لنت و دیسک (و یا لنت های کفشکی و کاسه چرخ) و مقاومت دیگر ناشی از اصطکاک بین تایرهای خودرو و سطح جاده می باشد.

عمل ترمزگیری در صورتی با ثبات و کنترل شده انجام می شود که رابطه زیر بین مقاومت ایجاد شده توسط سیستم ترمز و مقاومت ایجاد شده توسط تایرها و سطح جاده برقرار باشد:

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه سیستم ABS

سیستم ABS چیست

اصول کارکرد سیستم ABS

عملکرد کلی سیستم ABS

اجزاء سیستم ABS

سنسورهای سرعت چرخش

عملکرد سنسور سرعت چرخش

سنسور شتاب

ساختار سنسور شتاب

عملکرد سنسور شتاب

فعال کننده ABS

دیاگرام سیستم ABS

عملکرد فعال کننده ABS

فعال کننده ABS با شیر سلونوئیدی دو وضعیته

ECU ABS

کنترل سرعت چرخها



خرید فایل



لینک منبع :سیستم ترمز ضد قفل ABS

ترمز ضد قفل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ترمز_ضد_قفل‎Cached Similarترمز ضد قفل یا ای‌بی‌اس (به انگلیسی: ABS ) یک سامانهٔ ایمنی برای ترمز در خودروها ... با این وجود باید توجه داشت که هدف به کارگیری این سیستم در خودرو متفاوت بود ... ‎۱ تاریخچه - ‎۲ مشکل قفل‌شدن چرخ‌ها - ‎۳ طرز کار - ‎۴ معایبترمز ضد قفل ABS - انجمن های خودرو - پدال forum.pedal.ir/Thread-ترمز-ضد-قفل-abs‎Cached Similarترمز ABS دستگاهی الکترونیکی است که در هنگام ترمزگیری با کنترل فشار (قطع و ... سیستم ترمز ضد قفل باید بداند چه موقع چرخ در حال قفل کردن ... Images for سیستم ترمز ضد قفل ABS سیستم ترمز ضد قفل (ABS) چیست؟ | اسب بخار asbe-bokhar.com/article/.../سیستم-ترمز-ضد-قفل-abs-چیست؟/‎Cachedسیستم ترمز ABS یکی از تکنولوژی‌های برتر در صنعت خودرو می‌باشد و جان بسیاری از انسان‌ها را نجات داده است. سیستم ترمز ضدقفل (Anti-lock braking systems) در ... سیستم ترمز ضد قفل ABS - آپارات www.aparat.com/v/bjaX4/سیستم_ترمز_ضد_قفل_ABS‎Cached8 فوریه 2014 ... سایت پدال توضیح مکانیسم و عملکرد در سایت پدالwww.pedal.ir سیستم ترمز ضد قفل ABS ترمز , ABS , ترمز ضد قفل , سایت پدال. [PDF] ترمز ضد قفل www.parskhodro.ir/cache/fck_files/file/مقالات%20علمی/ABS.pdf‎Cached Similarﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﯾﮏ راﻧﻨﺪه ی ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺑﺎ ﺗﺮﻣﺰﻫﺎی ﺿﺪ ﻗﻔﻞ ﺗﺮﻣﺰ ﮐﻨﻨﺪ . ﻣﮑﺎن ﺗﺮﻣﺰ ﻫﺎی ... ﺳﯿﺴﺘﻢ. ﺗﺮﻣﺰ ﺿﺪ ﻗﻔﻞ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺪاﻧﺪ ﭼﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﭼﺮخ در ﺣﺎل ﻗﻔﻞ ﮐﺮدن اﺳﺖ،ﺣﺴﮕﺮﻫﺎی ﺳﺮﻋﺖ ﮐـﻪ در ﻫـﺮ ﭼـﺮخ ﯾـﺎ در. ﺑﻌﻀﯽ ﻣﻮاﻗﻊ در ... سیستم ترمز ضد قفل (ABS) (ویدئو) :: وان کار - 1Car 1car.ir/ns-10‎Cached Similar4 فوریه 2013 ... چرا در خودروهای مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، با هر نیرویی که به پدال ترمز فشار بیاوریم، چرخ ها قفل نمی شوند؟ پاسخ به این سوال را در این ... مقاله بررسی سیستم ترمز ضد قفل ABS - نیاز خودرو niazcar.ir/post/بررسی-سیستم-ترمز-ضد-قفل-abs/‎Cached19 فوریه 2016 ... سیستم ترمز ضد قفل ABS دانلود رایگان مقاله سیستم ترمز ای بی اس از انتهای مطلب تاریخچه سیستم ترمز ضد قفل : سیستم ترمز ضد قفل برای ... تازه های فنی - سیستم ترمز ضد قفل ABS - پورتال سازمانی شرکت ... www.saipayadak.org/19/-/tagged.../سیستم+ترمز+ضد+قفل+ABS‎Cached Similarسیستم ترمز ضد قفل ABS. از مزایای خودروهای مجهز به سیستم ABS کاهش حداقل 10درصدی طول مسیر ترمزی (فاصله ای که خودرو از لحظه ترمز تا توقف کامل طی می کند) می ... سیستمهای ترمز ضد قفل A.B.S - مقاله و پروژه های دانشجویی ، نرم افزار و ... www.wikipersia.blogsky.com/1392/02/12/post-222/‎Cached Similarسیستم کنترل قدرت از همان سیستم اصلی ABS و یک پمپ و یک شیر اضافی که روی ... سیستم ترمز ضد قفل بوش S2[7]، سیستم غیر مجتمعی است که در سال 1978 ...