دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری در حال حاضر)

حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری در حال حاضر)



گزارش عملکرد مالی

صورت سود و زیان

در ادبیات حسابداری بین المللی، کشورهای جهان از لحاظ حسابداری به دو هسته و یا طبقه اصلی تقسیم می شوند :

1- کشورهای آنگلوساکسون نظیر آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا

2- کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا (غیرا از انگلستان بقیه کشورهای اروپایی)

در کشورهای آنگلوساکسون، اقتصاد آزاد، نیروی بازار (بازار سرمایه) عامل تعیین کننده در حسابداری است، در مقابل در کشورهای اروپایی، فرآیندهای قانونی بر حسابداری حاکم هستند. از آنجا که کشورهایی که عمدتاً هدایت هیأت استانداردهای بین المللی حسابداری را به عهده دارند، چهار کشور آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا می باشند می توان گفت حسابداری پیشرفت خود را مرهون کشورهای آنگلوساکسون بوده است. هدف اصلی حسابداری اندازه گیری سود است. زیرا سود همان بازده­ی سرمایه (سرمایه گذاری) است. در زمان قبل از انقلاب صنعتی یعنی زمانی که تئوری سنتی مالک- مدیر حاکم بود. هدف از (اندازه گیری) تعیین سود تنها محاسبه سود بود، به عبارتی تنها مدل سنتی معاملاتی حاکم بوده و خصوصت کیفی قابل اتکاء بودن رایج بود. اما بعد از انقلابی صنعتی، هنگامی که تئوری تفکیک مالکیت از مدیریت مطرح گردید. به ویژه در شرایط تورمی بعد از آن رفته رفته خصوصیت کیفی مربوط بودن بیشتر مورد توجه قرار گرفت و رویکرد نوینی با عنوان رویکرد نگهداشت سرمایه مطرح شد. که ضعف اصلی آن، غیرقابل اتکاء بودن ارزشهای جاری می بود. لذا موازنه ای بین این دو خصوصیت کیفی به عنوان یک راهکار در نظر گرفته شد. و روشهای فعلی حسابداری، ترکیبی از رویکردهای معاملاتی و نگهداشت سرمایه به شمار
می روند.

رویکرد معاملاتی :

در این رویکرد، عامل اصلی شناخت درآمدها و هزینه ها، انجام معاملات و سایر رویدادهای مالی مشابه است. به عبارتی زمانی شناسای عناصر سود در صورتهای مالی باید به روشنی تعریف شود. در این رویکرد، تغییرات ارزش داراییها و بدهیها، تنها در صورتی که منتج از معاملات و سایر رویدادهای مشابه باشد مورد شناخت قرار می گیرد و در مواردی که ارزشها و داراییها در پایان دوره مالی به دلیل تغییر ارزش، تعدیل شوند. این تعدیل انحراف از رویکرد معاملاتی مطلق محسوب شده و به سمت مفهوم حفظ (نگهداشت) سرمایه می رود.

رویکرد نگهداشت سرمایه :

این رویکرد، که رویکردی نوین در حسابداری به شمار می رود. سود را ماوالتفاوت حقوق صاحبان سرمایه (خالص داراییها) در پایان دوره نسبت به اول دوره می داند. با فرض اینکه موارد مرتبط با آورده و ستانده صاحبان سرمایه حذف گردد. ارائه صورت سود و زیان جامع یکی از مصادیق این مفهوم می باشد.

شکل صورت سود و زیان

در استانداردهای حسابداری، معمولاً سرفصل های اصلی که باید افشاء شود، مشخص می گردد و یک شکل خاص برای صورتهای مالی اجباری نمی شود. شکل زیر به عنوان یک نمونه برای راهنمایی ارائه می شود، (سرفصل های اصلی که باید افشاء شود تا علامت ستاره مشخص گردیده است) :

نام شرکت

صورت سود و زیان

برای دوره مالی منتهی به ....

ریال

ریال

* فروش خالص / درآمد ارائه خدمات

×××

- ب.ت.ک. فروش رفته / ب.ت. خدمات ارائه شده

(×××)

سود ناخالص (ناویژه)

×××

- هزینه های عملیاتی :

هزینه های فروش، اداری و عمومی

(×××)

± خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی

×××

(×××)

* سود عملیاتی

×××

* - هزینه های مالی

×××

* ± خالص سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی

×××

×××

سود ناشی از فعالیت های عادی قبل از مالیات

×××

*- مالیات

(×××)

*سود خالص فعالیت های عادی / سود قبل از اقلام غیرمترقبه

×××

*± اقلام غیرمترقبه

(×××)

± اثر مالیاتی اقلام غیرمترقبه

×××

(×××)

*سود خالص

×××

تعاریف

درآمد عملیاتی :

عبارت است از افزایش در حقوق صاحبان سهام، به جز موارد مرتبط با آورده صاحبان سرمایه که از فعالیت های اصلی و مستمر واحد تجاری ناشی شده است. مانند درآمد فروش کالا و ارائه خدمات و یا استفاده دیگران از داراییهای واحد تجاری مانند سود سهام، درآمد حق امنیاز و سود تضمین شده در صورتیکه جزو فعالیت های اصلی و مستمر باشد. این درآمدها بر طبق استاندارد شماره (3) به ارزش منصفانه ما به ازای دریافتی یا دریافتنی اندازه گیری می شود.

هزینه های عملیاتی :

در استانداردهای حسابداری، تعریف خاصی از هزینه های عملیاتی وجود ندارد ولی به قرینه درآمدهای عملیاتی می توان گفت : هزینه های عملیاتی، هزینه های مرتبط با درآمدهای عملیاتی و ناشی از فعالیت های اصلی و مستمر است. که نمونه های آن هـ اداری و تشکیلاتی. هزینه توزیع و فروش ، هزینه مطالبات مشکوک الوصول، هزینه استهلاک و ... می باشد.

نمونه هایی از سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی به شرح زیر می باشد:

فروش ضایعات، سود فروش مواد اولیه، هزینه های جذب نشده در تولید، ضایعات غیرعادی تولید، زیان کاهش ارزش موجودیها، خالص کسری و اضافی انبار

سود (زیان) عملیاتی :



خرید فایل



لینک منبع :حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری در حال حاضر)

حسابداری بین الملل - مقاله ترجمه شده و تحقیق arzanfile.fileina.com/product-30071-International-Accounting-(EIR-is-currently-investi.aspx‎Cachedدانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان حسابداری بین الملل. مقذمه. در ادبیات ... و روشهای فعلی حسابداری، ترکیبی از رویکردهای معاملاتی و نگهداشت سرمایه به شمار. می روند. حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری ىر حال حاضر) dargazsport.ir/product/277336‎Cachedاین فایل به صورت word و دارای 38 صفحه میباشد. صورت سود و زیان در ادبیات حسابداری بین المللی، کشورهای جهان از لحاظ حسابداری به دو هسته و یا طبقه اصلی تقسیم ... حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری در حال حاضر) eqtar.stu1.ir/‎Cachedحسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری در حال حاضر) - ,,حسابداری بین الملل,بررسی رویکردهای مختلف حسابداری در حال حاضر,تحقیق حسابداری بین ... حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری در حال حاضر) projebartar.rzb.irbloger.xyz/post607189.html‎Cachedحسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری در حال حاضر). گزارش عملکرد مالی. صورت سود و زیان. در ادبیات حسابداری بین المللی، کشورهای جهان از لحاظ ... مقاله حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری ىر حال ... www.pdf-docx.ir/مقاله-حسابداری-بین-الملل-بررسی-رویکرد/‎Cached10 سپتامبر 2016 ... مقاله حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری ىر حال حاضر) در word دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می ... دانلود مقاله حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری ىر ... vatanpdf.com/دانلود-مقاله-حسابداری-بین-الملل-بررسی/‎Cached26 آوریل 2015 ... حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری ىر حال حاضر). گزارش عملکرد مالی. صورت سود و زیان. در ادبیات حسابداری بین المللی، ... مقاله حسابداری با عنوان حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف ... vatanpdf.com/tag/مقاله-حسابداری-با-عنوان-حسابداری-بین-ا/‎Cachedحسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری ىر حال حاضر) گزارش عملکرد مالی صورت سود و زیان در ادبیات حسابداری بین المللی، کشورهای جهان از لحاظ ... خرید فایل( مقاله رویکردهای مختلف حسابداری حال حاضر) – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper6543.html‎Cached12 ا کتبر 2016 ... حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری ىر حال حاضر) ... خرید آنلاین مقاله بررسی رویکردهای هزینه یابی حسابداری ما بهترین ... دانلود مقاله رویکردهای مختلف حسابداری حال حاضر - خرید آنلاین و دریافت ... tmaghalec.ir/?p=4881‎Cached26 ا کتبر 2016 ... حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری ىر حال حاضر) ... دانلود مقاله رویکردهای قومی و امنیت جمهوری اسلامی – خرید آنلاین و دریافت ... مقاله حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری در حال ... koshafile.blogsky.com/1394/12/22/post-26108/‎Cached12 مارس 2016 ... مقاله حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری در حال حاضر). نوشته شده به دست yarafile. اختصاصی از کوشا فایل مقاله حسابداری بین ...