دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه

بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه



مبلمان شهری یکپارچه :

ابداع خانواده قابل توسعه از مبلمان شهری که اتصالات مشابه وپایه نگهدارنده مشترک داشته باشد , هدف سیستم های مبلمان یک پارچه است .ویژگی چنین سیستمی ضمن ایجاد هماهنگی در اجزائ شهر موجب کا هش مصرف مواد ,تقلیل هزینه های ساخت و کاهش ابعاد می شود .

تعریف پایه یا ستونی واحد که مورد استفاده روشنایی و اسامی خیابان ,علایم وزباله دان وغیره باشد می تواند از تکثیر جز ئیات اضافی بسیار در خیابان بکاهد . در حالی که هم

اکنون هر سازمانی برای خودپایه ای تعبیه می کندوفقط ازقسمت محدودی از آن بهره می جوید ,ضمن آنکه اتصا لات نگهدارنده خاص خود و دهها ماده ورنگ نا همگون دیگر را نیز به آن اضافه می کند . یکپارچه‌گرایی و اشتراک مداری در چنین مواردی نه تنها موجب هماهنگی بصری می شود بلکه به هویت منطقه ای وشهری هم کمک می کند .

نکته ظریف در این میان وجه تمایز سیستم های یک پارچه با سیستم های چند منظوره است .در یک سیستم چند منظوره ,محصول از ابتدا به این قصد طراحی می شود و احتمال دگرگونی در سیما وپیکره آن زیاد است .اما در مبلمان یک پارچه لزوماً چنین هدفی دنبال نمی شود .بلکه اجزا و عناصر مورد نظر در صورت تطابق وحفظ پیوستگی ظاهری با عنصر ثابتی یک پارچه می شود .

3- سابقه تاریخی

مبلمان شهری , مجموای از تجهیزات وتسهیلاتی است که کیفیت وکارایی زندگی را در شهر وخیابان ارتقا می بخشد . در برسی سیر تحول این مجموعه وسابقه تلاشهای پیشین

انچه که قابل ذکر است ,ارتباط تنگا تنگ تاریخی وتفکیک ناپذیر این عنا صر با خاستگاه خود است . خیابان وکوچه , میدان ,پارک ودر کل خود شهر, خاستگاههای نخستین انواع مبلمان هستند .تاثیرات مستقیم ومشخص هر شهری بر مجموعه عناصر وفضاهایش بر کسی پوشیده نیست .شهر بر خیابان ومیدان - دو عنصر اصلی فضاهای شهری- اثر می گذارد وآنها نیز بر مبلمان وتجهیزات دیگر شهری.

تاریخ تحول مبلمان شهری با تاریخ شهر و خیابان آمیخته است . تاریخی که تفکیک ناپذیر است ومروری هر چند مختصر را بر شهر وشهر سازی ,اجتناب ناپذیر می نماید .

از پیدایش نخستین تمدنها تا ظهور نو شهر های پیشرفته معاصر ,این امر مصداق دارد.

با عنایت به مطالب فوق وتاکیدی که بر اصل موضوع –مبلمان شهری وجود دارد و بررسی سابقه تاریخی تجهیزات شهری در دو بخش با نامهای : تاریخ خیابان و شهر ,تاریخ مبلمان شهر ارائه می شود .همچنین واقعه مهم انقلاب صنعتی که در زمان خود تاثیر عمیقی بر صنایع وزندگی شهری گذاشت ,در روند بررسی تاریخی مذکور نقطه عطفی بحساب می آید.

1-3- خیابان وشهر

برسی مسیر تحول شهر وخیابان در دوره های مختلف واعصار متفاوت به واسطه انقلاب

صنعتی به دوره پیش از انقلاب و پس از انقلاب تقسیم می شود .

1-1-3- پیش از انقلاب صنعتی

در عهد قدیم در شهرهای بزرگ یونان وروم ,فضاهای عمومی قبل از هر چیز ,مکانی مخصوص برای نمایش قدرت حکومت بوده و علاوه بر ویژگی کاربردی همیشه بعدی تزئینی داشتند . از همان زمان شهر و خیابان به تدریج از بناهای یاد بود و زیبا انباشته و محدوده شهر با کاشت درخت آراسته شد .لبه پشت بامها وبالکن ها به گیاهان سبز مزین گشت واستفاده از نیمکت و تجهیزات مخصوص فضای آزاد وساخت ونصب کتیبه ,لوح و مجسمه افراد زنده یا مرده گسترش یافت .

مورخی لبنانی در سال 360 بعداز میلاد در انتاکیه- از شهر های روم باستان- از دالانهای سر پوشیده ای نام برده وگفته است که روشنایی این دالانها در شب بوسیله یک سیستم روشنایی عمومی تامین می شد وتا 25 کیلومتر در شهر گسترش داشت .در زمان امپراتوری مقدس روم ,خیابانهای شهر روم با قطعات سنگی چند ضلعی از جنس چخماق فرش شده بودند و میدانها ,سنگفرش تراورتن و خیابانهای عریض تر پیاده رو داشتند. در این خیابانها ومیدانها تیرکهای سنگی به چشم می خورد که اغلب دارای نوشته بودند . این تیرکها یا به افتخار خدایان وشاهان برپامی شد یا برای مشخص کردن نام منطقه ومحله ای به کار می رفتند که در آن ناحیه قرار داشتند .در بعضی موارد نیز به عنوان تابلو علامت بکار می رفتند و فاصله رانشان می دادند .از دیگر تجهیزات شهری چوبه دار بود که بر حسب ضرورت برپا می شد وگاهی برای عبرت دیگران سالها بر جای می ماند . در خیابانهای روم تعداد زیادی آبنما نیز به چشم می خورد .



خرید فایل



لینک منبع :بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه

بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه - برترین فایل ها - فایل ناب bartarin.filenab.com/product-65703-shahr-yekparche.aspx‎Cachedبررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه مبلمان شهری یکپارچه بررسی مبلمان شهری یکپارچه طراحی مبلمان شهری شهر یکپارچه علوم اجتماعی تحقیق بررسی مبلمان شهری ... مقاله بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه - دنلود مقاله و پروژه و پایان ... bankmaghale.ir/مقاله-بررسی-و-طراحی-مبلمان-شهری-یکپارچ/‎Cached Similarمقاله بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۶۲ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود ... مقاله بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه - تحقیق و پروژه و پایان نامه ... bankmaghaleh.ir/مقاله-بررسی-و-طراحی-مبلمان-شهری-یکپارچ/‎Cachedکیوسک تلفن به عنوان یک مبلمان شهری و وسیله استفاده عمومی در شهرها همیشه مورد توجه خاص طراحان صنعتی و معماران شهرسازی بوده است از اینرو اطلاعات خوبی در مورد ... بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه - پرشین مقاله - سفارش پروپوزال persianmaghale.com/بررسی-فضاهای-داخلی-و-مبلمان-کتابخانه-ه/‎Cachedبررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه ۰. ۱- شناخت فرصتها ونیازها ۷. ۱-۱- جستجوی نیازها : ۷. توسعه تاریخی : ۸. مبلمان شهری یکپارچه : ۱۱. ۳- سابقه تاریخی ۱۲. بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه word - فایل رایگان store-blog.ir/study-and-design-of-integrated-urban-furniture.html‎Cached13 سپتامبر 2016 ... بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه word دارای 263 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ ... بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه | - دانلود پروژه و پایان نامه bstfile.com/item/بررسی-طراحی-مبلمان-شهری-یکپارچه/‎Cachedبررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه,باتوجه به رشد روز افزون شهرها وتوسعه هر چه بیشتر شهر نشینی در تمام جهان و بخصوص کشورعزیزمان. تحقیق بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه - نسیم دانلود mantashfile.meeblog.ir/vote/42-3‎Cached10 سپتامبر 2016 ... تحقیق بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه - دانلود مقالات و پروژه های کاربردی. دانلود بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه فایل ورد (word) | ایران دانلود www.nashreilia.com/?p=54461‎Cached20 سپتامبر 2016 ... دانلود بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه فایل ورد (word) دارای 263 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده ... تحقیق بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه - فی بوو www.fiboo.blogsky.com/.../تحقیق-بررسی-و-طراحی-مبلمان-شهری-یکپارچه 6 جولای 2016 ... بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه. مقدمه. - شناخت فرصتها ونیازها 1-1- جستجوی نیازها : باتوجه به رشد روز افزون شهرها وتوسعه هر چه بیشتر شهر ... تحقیق بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه - ساخت وبلاگ tnarenj.aslblog.ir/post/375‎Cached24 ا کتبر 2016 ... تحقیق بررسی و طراحی مبلمان شهری یکپارچه. از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد نام محصول ...