دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

نوشابه چیست؟

نوشابه چیست؟

نوشابه، نوعی نوشیدنی شیرین گازکربنیک دار است که به عنوان نوعی نوشیدنی خنک و معمولاً برای برطرف نمودن تشنگی و یا به همراه غذا، مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب نوشابه ها حاوی کافئین هستند. در برخی مناطق به دلیل گاز موجود در نوشابه مثل کالیفرنیا و فلوریدا، به آن سودا (بی کربنات دو سود) می گویند.

در اکثر مناطق کانادا، به نوشابه پاپ می گویند. معمولاً پاپ، نوشابه ایست که درون بطری قرار دارد؛ در حالی که سودا درون قوطی می باشد. البته در بیشتر نقاط دنیا به این نوع نوشیدنی، همان نوشابه می گویند.

برای طعم دادن به نوشابه از وانیل، دارچین، کارامل و همچنین اسانس انواع مرکبات، مخصوصاً پرتقال و لیمو ترش استفاده می کنند. از آنجا که بخش اعظم نوشابه آب بوده و سایر مواد افزودنی، بخش ناچیزی دارند، این نوشیدنی را نوشابه نام نهاده اند.

نوشابه ها اغلب کافئین دار هستند. البته انواعی از آن بدون کافئین هم تهیه می شوند. نوشابه ها را با شیره ی ذرت یا شکر شیرین می کنند. برای تهیه ی نوشابه های رژیمی، از مواد شیرین کننده مصنوعی همچون ساخارین استفاده می کنند که این مواد، اگرچه مزه شیرینی ایجاد می کنند، اما کالری یا مواد مغذی ندارند و سبب چاقی هم نمی شوند.

معروف ترین کارخانجات تولید نوشابه در جهان، پپسی و کوکا کولا هستند که محصول خود را به تمام نقاط دنیا صادر می کنند و همچنین در بسیاری از نقاط دنیا شعبه دارند.

در سال ۲۰۰۲م، نوشابه ای به نام نوشابه مکه (مکا کولا)، در فرانسه مخصوص مسلمانان تولید شد. گفته می شود که کارخانه تولید این نوشابه، ایده ی خود را از کارخانه ی نوشابه ایرانی زمزم، گرفته است. بخشی از سود حاصل از فروش این نوشابه به عنوان کمک های محلی، برای کمک به مردم فلسطین مورد استفاده قرار می گیرد.



خرید فایل



لینک منبع :نوشابه چیست؟

مضرات نوشابه چیست، نوشابه،عوارض نوشابه، فواید نوشابه، خواص ... www.akairan.com/health/taghziyeh-salem/2516.html‎Cached Similarمضرات نوشابه برای کودکان,مضرات نوشابه رژیمی,مضرات نوشابه,مضرات نوشابه زیرو ,مضرات نوشابه ... علم ورزش | تفاوت نوشابه بدون کالری با نوشابه رژیمی چیست؟ نوشابه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/نوشابه‎Cached Similarنوشابه (به انگلیسی: Soft drink ) نوعی نوشیدنی شامل آب گازدار، مواد ... هر نوشابه حاوی کافئین، گاز کربن دی‌اکسید، اسید فسفریک و ۱۰ قاشق چای خوری شکر است. ‎۱ تاثیرات بر سلامتی - ‎۲ گونه‌های نوشابه - ‎۳ شرکت‌های نوشابه‌سازینوشابه چیست؟ - سایت علمی دانشجویان ایران www.daneshju.ir/forum/f1110/t168860.html‎Cached Similar2 آوریل 2008 ... نوشابه تعریف نوشابه، نوعی نوشیدنی شیرین گازکربنیک دار است که به عنوان نوعی نوشیدنی خنک و معمولاً برای برطرف نمودن تشنگی و یا به همراه ... Images for نوشابه چیست؟ : نوشابه - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=نوشابه‎Cached Similarتعریف; چند نمونه نوشیدنی که در ایران هم تهیه می شود; همچنین ببنید. تعریف. نوشابه، نوعی نوشیدنی شیرین گازکربنیک دار است که به عنوان نوعی نوشیدنی خنک و ... نوشابه چیست و انواع آن www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=610023‎Cached Similar13 آگوست 2011 ... نوشابه های انرژی زا تاریخچه جالت کولا اولین نوشابه انرژی‌زا بود که توسط شرکت کوکاکولادر سال 1980 ساخته شد. عوارض جانبی اعتیاد ترکیب با ... مضرات نوشابه چیست ؟ sakhtweb.rozblog.com/Main/softdrink‎Cachedبه این 7 دلیل نوشابه نخورید! نوشابه. 1- نوشابه عامل افزایش فشار خون است. فشار خون بالا یک عامل خطرزا برای بیماری قلب و عروق است. خطر حمله قلبی یا سکته مغزی ... فواید نوشابه چیست؟ - نماشا www.namasha.com/v/UxuIvSCq‎Cachedفواید نوشابه چیست؟ منتشر شده توسط بینهایت ها در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۵. میتونید تمام ویدیو های این کانال را راحتتر دنبال کنید! در تلگرام مارادنبال کنید! ضرر نوشابه چیست - رژیم pezeshkin.ir/tag/ضرر-نوشابه-چیست/‎Cachedمرور: ضرر نوشابه چیست. ۱۳۹۴-۰۲-۲۳ 0 ضرر نوشابه برای دندان. نوشابه های گازدار ترکیبی از آب، مواد رنگی و طعم دهنده ها و گازکربنیک یا دی اکسید کربن خوراکی است… آیا میدانید خطرات خوردن نوشابه چیست - ایران رمان forum.iranroman.com/showthread.php?tid=7379‎Cachedیک گزارش ترسناک و لحظه به لحظه بعد از خوردن یک نوشابه! [تصویر: rqfnqm5piiew4thsi87t.jpg] 10 دقیقه بعد: 10 قاشق چای خوری شکر وارد بدنتان ...