دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

آزمایش سازه

آزمایش سازه


مقدمه

امروزه مطالعه و تحقیق روی رفتار سازه ها به منظور دسترسی به حداکثر ایمنی، همزمان با معیارهای در سراسر جهان رشد فزاینده ای یافته است. به طوریکه آزمایش روی تک تک اجزاء و یا ترکیبی از چند جزء یک سازه، در مقیاسهای بزرگ و واقعی، یک از مهمترین و اساسی ترین نکات مورد توجه پژوهشگران صنعت ساختمان است.

وسایل آزمایشگاهی موجود در کشور ما را ملزم می سازد که روی نمونه های با ابعاد کوچک و یا نمونه هایی با مقیاس کوچک آزمایشهایی صورت گیرد که این کار حداکثر می تواند گویای رفتار تک تک عناصر تشکیل دهندة سازه بدون در نظر گرفتن عملکرد واقعی آنها در سازة اصلی و در کنار دیگر عناصر ساختمان باشد و بررسی نحوة تاثیر بعضی از عوامل موثر بر موضوع مورد مطالعه محدود گردد.

عملکرد نمونه مورد آزمایش به نکاتی که اهم آنها به قرار زیر است، بستگی دارد:

هندسه سازة

اندازة سازه

استفادة همزمان از مصالح گوناگون در کنار یکدیگر

تاثیر نوع اتصال و پیوستگی اجزاء و مصالح به یکدیگر

لذا در هنگام آزمایش بیاد موارد فوق کاملاً مدنظر گرفته شود، تا نتایج حاصل، واقعی و با درصد بالایی قابل اعتماد باشند. به عنوان مثال، ‌برای بررسی رفتار یک پل بایستی تنشها و تغییر شکلهای ناشی از نیروهای شامل وزن پل، تردد وسایل نقلیه، ارتعاشات، باد، تغییرات درجحه حرارت و … در نظر گرفته شوند.

شایان ذکر است، که تمامی اینها با آزمایشهای سادة کششی و فشاری، روی یک قسمت کوچک از نمونة مصالح به کار فته در یک عضو از سازة پل بدست نمی آید.

همین طور استفاده از فرمولهای محاسباتی و تعمیم آنها به نکات تازه و ناشناخته، ما را ملزم می سازد که اعضای واقعی سازه و یا در مواقعی حتی،‌خود سازه را تحت اثر بارهای بهره برداری مورد آزمایش قرار دهیم، تا بتوان براساس نتایج آزمایش به آگاهیهای معتبری دست یابیم.

داشتن اطلاعات دقیق و معتبر بخصو برای تولید انبوه حایز اهمت فراوان است. با توجه به مشکلات گوناگون در جوامع بشری، که صنعت ساختمان به سوی تولید انبوه روی آورده است، طرح یک عضو سازه ای با ظرفیت باربری بیش از حد لازم، علاوه بر اتلاف مصالح با ارزش ساختمانی، زیانهای اقتصادی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

از سوی دیگر، تکیه بر آزمایشهای کلاسیک سازه ای، عدم آگاه دقیق از کارکرد هماهنگ اجزای یک سازه و به فرمولهای به دست آمده و نتایج تجربیات گذشته بسنده‌کردن، راه را برای پژوهشهای آتی و پیشرفت، مسدود خواهد کرد.

با وجود اینکه روشهای عددی مثل روش المانهای محدود، ابزار خوبی جهت مطالعه رفتار سازه های ساختمانی هستند و بسیاری از پیش بینی های طراحی، نظریات و توصیه‌ها بر پایة نتایج آنها استوار است. با وجود این، استفاده از همین روشها هم، فرضیاتی ساده کنده که گاهی دور از واقعیت اند را شامل می شود.

باتوجه به موارد مذکور، به گوشه ای از اهمیت کاربرد استفاده از آزمایشگاه سازه پی می بریم. به طوری که حتی، بسیاری از کشورهای جهان سوم مانند اندونزی، یمن، عربستان، الجزایر، تونس و سنگاپور نیز اقدام به راه اندازی چنین آزمایشگاه هایی در کشورهای خود کرده اند.

ایران در میان کشورهای در حال توسعه، نخستین کشوری بود، که پژوهشگران آن به مطالغه و پژوهش



خرید فایل



لینک منبع :آزمایش سازه

تحقیق آزمایش سازه sigmadlkad.ir/BEmhOh‎Cachedامروزه مطالعه و تحقیق روی رفتار سازه ها به منظور دسترسی به حداکثر ایمنی، همزمان با معیارهای در سراسر جهان رشد فزاینده ای یافته است. به طوریکه آزمایش روی تک تک ... آزمایش سازه - شعبه ویژه و ایستگاه ناب و تمام عیار فایل مستانه آنلاین mastanehinline.filenab.com/product-66139-azmayesh-saze.aspx‎Cachedآزمایش سازه پاورپوینت آزمایش سازه تحقیق آزمایش مقاله آزمایش سازه سازه پروژه پژوهش مقاله جزوه تحقیق دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود جزوه دانلود تحقیق . آزمایش سازه - مهندسی عمران icivil.ir/omran/tag/آزمایش-سازه/‎Cachedباز هم با یک فیلم آموزشی مهندسی عمران در خدمت شما هستیم که در آن به بررسی و آزمایش سازه فولادی درمقابل زلزله طرح و حتی زلزله ای تا ۳ برابر بزرگتر از زلزله طرح ... دانلود تحقیق آزمایش سازه - دانلود فایلهای روز www.filez.blogsky.com/1395/07/15/post-38176/‎Cached6 ا کتبر 2016 ... امروزه مطالعه و تحقیق روی رفتار سازه ها به منظور دسترسی به حداکثر ایمنی، همزمان با معیارهای در سراسر جهان رشد فزاینده ای یافته است. به طوریکه ... دانلود آزمایش سازه - فایل ناب filedocx.blogsky.com/1395/07/04/post-121/دانلود-آزمایش-سازه‎Cached25 سپتامبر 2016 ... آزمایش سازه در 87صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc ... آزمایش سازه تحقیق آزمایش مقاله آزمایش سازه سازه پروژه پژوهش مقاله جزوه تحقیق ... آزمایش سازه فولادی در مقابل نیروی زلزله-icivil.ir - آپارات www.aparat.com/.../آزمایش_سازه_فولادی_در_مقابل_نیروی_زلزله-icivil.ir‎Cached Similar6 ژانویه 2015 ... آی سیویل در سازه های فولادی معمول ما چیزی به نام مفصل پلاستیک داریم که در تیر ، نزدیک ستون ها اتفاق می افتد و در سازه های فولادی با عضو های ... آزمایش سازه در برابر نیروهای عرضی - آپارات www.aparat.com/v/eEf6g/آزمایش_سازه_در_برابر_نیروهای_عرضی‎Cached23 ژانویه 2012 ... سیدرضا موسوی ثابت کردن نوع مقاوم ساختمان نسبت به انواع معمول آن . واکنش سازه ها در مقابل نیروی عرضی آزمایش سازه در برابر نیروهای عرضی آزمایش ... آزمایش سازه فولادی درمقابل زلزله - YouTube ► 29:40https://www.youtube.com/watch?v=gQELkQsGkWA Jan 5, 2015 - 30 min - Uploaded by icivil باز هم با یک فیلم آموزشی مهندسی عمران در خدمت شما هستیم که در آن به بررسی و آزمایش سازه فولادی درمقابل زلزله طرح و حتی زلزله ای تا ۳ برابر ... دانلود مقاله آزمایش سازه ها | بانک فایلهای تخصصی phdtez.ir/دانلود-مقاله-آزمایش-سازه-ها/‎Cached28 ا کتبر 2016 ...   مشخصات این فایل عنوان: آزمایش سازه ها فرمت فایل: word( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 58 این مقاله در مورد آزمایش سازه ها می باشد .   ... پوستر طرح بازرسی و آزمایش سازه های فولادی - رنگ www.migmag.ir/index.php?option=com_content&view...id...‎Cached11 دسامبر 2015 ... پوستر طرح بازرسی و آزمایش سازه های فولادی. به مناسبت ششمین کنفرانس ملی سازه و فولاد. http://s3.picofile.com/file/8227463626/migmag.