دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی

نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی

مقدمه

وقتی به هنر تعبیر "اسلامی" اطلاق می‌شود به اقوامی اشاره می‌کند که زیر نظر حکام مسلمان می‌زیسته‌اند و یا در فرهنگ‌ها و جوامعی زندگی می‌کرده‌اند که به شدت متأثر از ویژگی‌های خاص حیات و اندیشه اسلامی بوده‌اند.

تعبیر اسلامی بر خلاف تعبیر مسیحی نه تنها به یک دین بلکه به یک فرهنگ عمومی هم اطلاق می‌شود.

اعراب فاتح با سنت‌های اندک‌شمار و آموزه‌های محدود هنری خود در جهانی رخنه کردند که هم از لحاظ مضامین و قوالب‌ هنری و واژگان‌عمومی خاص آن بسیار پرمایه و غنی بود.

حال برای فهم و درک هنر اسلامی و اشکالی که پدید آورد و نیز طرز و شیوه آفرینش آن‌ها باید پیش از همه این نکته را روشن کرد که آیا اعراب فاتح این سرزمین‌ها سنت خاصی با خود به ارمغان آورده‌اند؟ و این سنت‌ها در مقایسه با سنت‌های موجود در تمدن‌های آن زمان درچه درجه‌ای از اهمیت قرار دارند؟ آیا دین جدید پدیدآورنده بعضی از نگره‌ها و اصولی بود که بیان هنری یافتند؟ مسلمان‌ها در سرزمین‌های گشوده‌شده کدام نهضت‌ها و حرکت‌های هنری را شکل دادند؟

فصل اوّل

بررسی هنر و معماری عربستان

پیش از ظهور اسلام

و

صدر اسلام

مؤلفه‌های فرهنگی در عربستان پیش از اسلام

هرچند نمی‌توان به اطلاعات مکتوب درباره عربستان پیش ا زاسلام چندان اعتماد کرد و کاوش و حفاری جدی نیز در این ناحیه به ندرت صورت گرفته‌است و مکشوفات نیز چندان معتبر نیست، کمابیش باید پذیرفت که در ادوار نزدیک به فتوحات اسلامی عرب‌های عربستان سنت‌های بومی قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

آرمان‌های مسلط قبایل درباره زندگی و بازتاب‌های آن در عربستان چندان اعتنایی به هنرورزان نداشت و آن‌ها را در رده‌ای فرودست قرارمی‌داد. این بی‌اعتباری ضرورت نگه‌داری و انتقال آثارآن‌ها را از بین می‌برد.

فهرست

عنوان صفحه

مقدمه ............................................................................................1

فصل اوّل

مؤلفه‌های فرهنگی در عربستان پیش از اسلام .................................................

دستاوردهای معماری عربستان در صدر ورود اسلام .........................................

فصل دوّم

سنت‌های فرهنگی و هنری ممالک گشوده‌شده در صدر اسلام ...........................

امویان و هنر آن‌ها .................................................................................

سنت هنری عباسیان ...............................................................................

سرزمین‌های غرب اسلامی ......................................................................

معماری امویان اسپانیا ............................................................................

معماری شمال افریقا و اسپانیا ...................................................................

معماری فاطمیان شمال افریقا و اسپانیا ........................................................

فصل سوّم

خصوصیات فضای کالبدی مسجد ...........................................................

گنبد ...............................................................................................

مناره ...............................................................................................

محراب ...........................................................................................

مقصوره ..........................................................................................

صحن ...........................................................................................

ایوان ............................................................................................

یک نکته .......................................................................................

فصل چهارم

جلوه‌گری نور و ذوق ایرانی ..............................................................

تزئینات کاشی‌کاری .......................................................................

فصل پنجم

معماری غیر دینی ..........................................................................



خرید فایل



لینک منبع :نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی

نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی equry.stu1.ir/post/1‎Cached20 ا کتبر 2016 ... نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی. مقدمه. وقتی به هنر تعبیر "اسلامی" اطلاق می‌شود به اقوامی اشاره می‌کند که زیر نظر ... نقش و تاثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌ اسلامی ... article.university/نقش-و-تاثیر-هنر-و-فرهنگ-ممالک-گشوده‌شد/‎Cachedنقش و تاثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی. فهرست مطالب مقدمه فصل اوّل مؤلفه‌های فرهنگی در عربستان پیش از اسلام دستاوردهای معماری ... نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی ... 98patoghi.bistarinha.xyz/page-40130.html‎Cachedخرید. نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی. مقدمه. وقتی به هنر تعبیر "اسلامی" اطلاق می‌شود به اقوامی اشاره می‌کند که زیر نظر حکام مسلمان ... نقش تأثیر هنر فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی ... zohur313.bistarinha.xyz/.../نقش%20و%20تأثیر%20هنر%20و%20فرهنگ%20ممالک%20گشوده‌...‎Cachedنقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی دسته: معماری بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 485 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 55 نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی 20maghale20.rozblog.com/.../-نقش-و-تأثیر-هنر-و-فرهنگ-ممالک-گشودهشده-بر-شکلگیری-معماریاسلامی-.html‎Cached29 سپتامبر 2016 ... نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 485 کیلوبایت تعداد…, ... نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی 20proje20.rozblog.com/.../نقش-و-تأثیر-هنر-و-فرهنگ-ممالک-گشودهشده-بر-شکلگیری-معماریاسلامی.html‎Cached3 نوامبر 2016 ... نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی دسته: معماری بازدید: 9 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 485 کیلوبایت تعداد…, ... نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده شده بر شکل گیری معماری اسلامی cnbpsafa2a.niloblog.com/p/196/‎Cachedنقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده شده بر شکل گیری معماری اسلامی-نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده شده بر شکل گیری معماری اسلامی تاریخ ایجاد ... دانلود نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری ... bartarin.filenab.com/card.aspx?productid=66174‎Cachedنقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی. قیمت, 7,000 تومان. نام, *. نام خانوادگی, *. ایمیل, * نامعتبر. موبایل, *. دانلود > فرهنگ-ممالک-گشوده‌شده - برترین فایل ها - فایل ناب bartarin.filenab.com/tag-فرهنگ-ممالک-گشوده‌شده.aspx‎Cachedجستجوی پیشرفته. محصولاتی که دارای عبارت 'فرهنگ-ممالک-گشوده‌شده' هستند. نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی · نقش و تأثیر هنر ... تحقیق--فرهنگ-ممالک-گشوده‌شده--بر-شکل‌گیری-معماری‌اسلامی maghale2020.filenab.com/tag-تحقیق--فرهنگ-ممالک-گشوده‌شده--بر-شکل‌گیری-معماری‌اسلامی.aspx‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'تحقیق--فرهنگ-ممالک-گشوده‌شده--بر-شکل‌گیری- معماری‌اسلامی' هستند. نقش و تأثیر هنر و فرهنگ ممالک گشوده‌شده بر شکل‌گیری معماری‌اسلامی.