دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

مقاله درمورد خودکشی

مقاله درمورد خودکشی


خودکشی تلاشی آگاهانه به منظور خاتمه دادن به زندگی شخص توسط خودش می‏باشد که ممکن است این تلاش به اقدام تبدیل گردد یا فقط به شکل احساسی در فرد بماند .

تعریف خودکشی
خودکشی به عنوان یک رفتار، مرگی است که به دست خود شخص انجام می‏گیرد. به گفته اشنایدمن ”خودکشی عمل آگاهانه آسیب رساندن به خود است که می‏توان آن را یک ناراحتی چند بعدی در انسان نیازمندی دانست که برای مسئله تعیین شده او این عمل بهترین راه حل تصور می‏شود.“
بر مبنای تعریف مرکز مطالعات انستیتو ملی بهداشت روانی آمریکا، خودکشی تلاشی آگاهانه به منظور خاتمه دادن به زندگی شخص توسط خودش می‏باشد که ممکن است این تلاش به اقدام تبدیل گردد یا فقط به شکل احساسی در فرد بماند. این تعریف سه شکل مختلف این پدیده را مطرح می‏کند.
۱) خودکشی به اتمام رسیده: به معنی عملی موفق که منجر به مرگ شود.
۲) اقدام به خودکشی: به عملی ناقص گفته می‏شود که به مرگ منتهی نگردیده است.
۳) افکار و تمایلات خودکشی: فکر و یا تمایل به خودکشی است که در ذهن فرد وجود دارد ولی به مرحله عمل در نیامده است.
آمارهای سازمان جهانی بهداشت، نشان می‏دهد که سالیانه حدود چهارصد هزار نفر به دلیل خودکشی موفق جان خود را از دست می‏دهند. خودکشی در ردیف دهمین علت مرگ و میر برای تمام سنین در بیشتر کشورهای جهان است. در حالیکه آمار مرگ میر بیماران خودکشی کرده در بین مردان سه برابر بیشتر از زنان است، ولی زنها چهار برابر بیشتر از مردها اقدام به خودکشی می‏کنند.
علل خودکشی
در زمینه علل خودکشی طبقه بندیهای متعددی وجود دارد، در این‌جا به یکی از این طبقه‌بندی‌ها اشاره می‌شود.
۱) علل آسیب شناختی- روانی شامل بیماریهای جسمی، بیماریهای روانی همچون افسردگی.
۲) علل اقتصادی شامل بیکاری، مشکلات اقتصادی، اخراج شدن از کار ورشکست شدن و از دست رفتن پایگاههای اجتماعی.
۳) علل عاطفی شامل شکست در عشق، از دست رفتن شخص مورد علاقه، مرگ یا بیماری خطرناک یکی از نزدیکان، درگیریها و اختلالات خانوادگی.
● عوامل پیشگیری کننده خودکشی
بر اساس نتایج بررسیهای مختلف می‏توان به برخی از عوامل پیش گویی کننده خودکشی اشاره کرد. بین خصوصیات همراه با خطر بالای خودکشی می‏توان از سن بالای ۴۵ سال، جنس مذکر، الکلیسم، خشونت و تحریک پذیری، از دست دادن سلامت جسمی، افسردگی و بستری شدن قبلی در بیمارستان روانی نام برد. هم‌چنین اقدام و مبادرت قبلی به خودکشی، به عنوان یک ملاک قوی برای احتمال بروز مجدد خودکشی به شمار می‏رود. آشکارترین هشدار در خودکشی ابراز تمایل مستقیم است. بررسی‏ها نشان می‏دهد که تقریباً بیش از دو سوم کسانی که خودکشی می‏کنند قبلاً قصد خود را با دیگران در میان گذاشته و آنها را به انجام آن تهدید می‏نمایند. بنابراین یکی از راه‌های موفق پیشگیری از خودکشی توجه به ابراز این فکر از طریق دیگران کمک به حل مشکل آنان و راهنمایی آن‌ها جهت مراجعه به روانشناس یا روانپزشک است.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله درمورد خودکشی

PDF مقاله خودکشی و خودزنی - نیازمرکزی | NiazeMarkazi www.niazemarkazi.com/papers/10001794.html‎Cached Similarخودکشی و خودزنی,خوکشی,انواع خودکشی,خودزنی,مقاله PDF, شرح:بسم الله الرحمن الرحیم ... ژان باچلر در کتاب خودکشی خود در مورد خودکشی گریز کرایانه می نویسد که ... تحقیق اماده درباره خودکشی www.asemankafinet.ir/tag/تحقیق+اماده+درباره+خودکشی‎Cached Similarخودکشی خودکشی تلاشی آگاهانه به منظور خاتمه دادن به زندگی شخص توسط خودش می باشد که ممکن است این تلاش به اقدام تبدیل گردد یا فقط به شکل احساسی…,تحقیق اماده ... دانلود مقاله خودکشی mag-iran.com/دانلود-مقاله-خودکشی.htm‎Cached Similarخودکشی خودکشی تلاشی آگاهانه به منظور خاتمه دادن به زندگی شخص توسط خودش می باشد که .... حقیقت : بیشتر مردم گاهگاهی درطول زندگی خود درمورد خودکشی فکر کرده‌اند. مقاله درمورد خودکشی | مقاله | بازارچه تحقیقاتی bazar4h.ir/مقاله-درمورد-خودکشی/‎Cached Similar7 دسامبر 2012 ... نام پروژه ::خودکشی حجم فایل ::کیلو بایت دسته بندی:: رشته علوم اجتماعی و جامعه شناسی فرمت :: Word صفحات ::۹۳ قیمت : ۸۰۰۰ تو مان زمان ارسال همزمان ... نتایج یک تحقیق درباره خودکشی در ایران - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../نتایج-یک-تحقیق-درباره-خودکشی-در-ایران‎Cached Similar10 جولای 2013 ... نتایج یک تحقیق جامع در کشور، ضمن برشمردن عوامل مؤثر بر تصمیم به خودکشی افراد، حاوی نکات برجسته‌ای درباره لزوم توجه به عوامل ... تحقیق درباره ی خودکشی + دانلود فایل | کافه لینک www.cofelink.com/تحقیق-درباره-ی-خودکشی-دانلود-فایل/‎Cached Similar30 سپتامبر 2015 ... خودکشی. خودکشی تلاشی آگاهانه به منظور خاتمه دادن به زندگی شخص توسط خودش می باشد که ممکن است این تلاش به اقدام تبدیل گردد یا فقط به شکل ... آسیب های اجتماعی و خودکشی - گرد آوری مقالات علمی و اجتماعی myarticle.blogsky.com/1388/11/02/post-7/‎Cached Similarآسیب های اجتماعی و خودکشی - گرد آوری مقالات علمی و اجتماعی - اکثر مقالات این ... در واقع خودکشی محدود به افرادی خاص نیست و تقریبا در مورد هرکسی که دارای میل به ... مقالات ISI افکار خودکشی : 11 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی isiarticles.com/topic/1028‎Cached Similarافکار خودکشی یک اصطلاح پزشکی است که در رابطه با اشتغال ذهنی شدید فرد در حول ... در این صفحه، تعداد 11 مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس ... مقاله کامل در مورد خودکشی | ام داک mdoc.ir/1394/01/18/مقاله-کامل-رد-مورد-خودکشی/‎Cached Similar7 آوریل 2015 ... مقاله کامل در مورد خودکشی. تعریف خودکشی خودکشی به عنوان یک رفتار، مرگی است که به دست خود شخص انجام می گیرد. به گفته اشنایدمن ”خودکشی ... : بحران خودکشی - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page...خودکشی‎Cached Similarمقالات مرتبط. کتابهای ... بحران خودکشی تجربه‌ای مغشوش کننده ، دردناک و سخت است . .... حقیقت: بیشتر مردم گاهگاهی درطول زندگی خود در مورد خودکشی فکر کرده‌اند.