دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه

طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه

قسمتی از متن:

خورشید و انواع نیروگاه‌ها

خورشید منبع عظیم انرژی، بلکه سرآغاز حیات و منشأ تمام انرژی‌های دیگر است. در حدود 6هزار میلیون سال از تولد این گوی آتشین می‌گذرد و در هر ثانیه 4/2 میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل می‌شود. با توجه به وزن خورشید که حدود ۳۳۳هزار برابر وزن زمین است این کره نورانی را می‌توان به‌عنوان منبع عظیم انرژی تا ۵میلیارد سال آینده به حساب آورد.
خورشید از گازهایی نظیر هیدروژن، هلیم و ۶۳عنصر دیگر که مهم‌ترین آنها اکسیژن، کربن، نئون و نیتروژن است، تشکیل شده‌است.

میزان دما در مرکز خورشید حدود ۱۰ تا ۱۴میلیون درجه سانتی‌گراد است که از سطح آن با حرارتی نزدیک به 5هزار و 600درجه و به صورت امواج الکترو مغناطیسی در فضا منتشر می‌شود.

زمین در فاصله ۱۵۰میلیون کیلومتری خورشید واقع است و ۸دقیقه و ۱۸ثانیه طول می‌کشد تا نور خورشید به زمین برسد. بنابراین سهم زمین در دریافت انرژی از خورشید میزان کمی از کل انرژی تابشی آن است. حتی سوخت‌های فسیلی ذخیره شده در زمین، انرژی‌های باد، آبشار، امواج دریاها و بسیاری موارد دیگر از جمله نتایج همین انرژی دریافتی زمین از خورشید است.

تأسیساتی که با استفاده از آنها انرژی جذب شده حرارتی خورشید به برق تبدیل می‌شود نیروگاه حرارتی خورشیدی نامیده می‌شوند. این تأسیسات بر اساس انواع متمرکز کننده‌های موجود و بر حسب اشکال هندسی متمرکز کننده‌ها به 3دسته تقسیم می‌شوند:

1- نیروگاه‌هایی که گیرنده آنها آینه‌های سهموی ناودانی هستند.

2- 2- نیروگاه‌هایی که گیرنده آنها در یک برج قرار دارد و نور خورشید توسط آینه‌های بزرگی به نام هلیوستات به آن منعکس می‌شود.

3- 3- نیروگاه‌هایی که گیرنده آنها بشقابی سهموی است.

مزایای نیروگاه‌های خورشیدی

نیروگاه‌های خورشیدی که انرژی خورشید را به برق تبدیل می‌کنند مزایای زیادی در برابر نیروگاه‌های فسیلی دارند، به خصوص اینکه سازگار با محیط زیست هستند و قادر به حل مشکل برق به‌خصوص در دوران اتمام ذخایر نفت و گاز هستند. تأسیس و به‌کارگیری نیروگاه‌های خورشیدی آینده‌ای پرثمر و زمینه‌ای گسترده را برای کمک به خودکفایی و قطع وابستگی کشور به صادرات نفت فراهم خواهد کرد.

می‌توان به اختصار مزایای نیروگاه‌های خورشیدی را اینگونه شرح داد:



خرید فایل



لینک منبع :طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه

طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه - فایل ناب baharit.filenab.com/product-66818-طرح-تحقیقی-خورشید-و-انواع-نیروگاه.aspx‎Cachedطرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه. قسمتی از متن: خورشید و انواع نیروگاه‌ها. خورشید منبع عظیم انرژی، بلکه سرآغاز حیات و منشأ تمام انرژی‌های دیگر است. در حدود 6هزار ... دانلود (طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه) sheypoorzanlanati.rozblog.com/.../دانلود-طرح-تحقیقی-خورشید-و-انواع-نیروگاه.html‎Cached1 روز پیش ... ... تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه) 1 . طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه - فایل ناب طرح…,دانلود (طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه),شیپورزن. طرح-تحقیقی-خورشید-و-انواع-نیروگاه - فایل prozhe20.cero.ir/tag-طرح-تحقیقی-خورشید-و-انواع-نیروگاه.aspx‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'طرح-تحقیقی-خورشید-و-انواع-نیروگاه' هستند. طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه · طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه. قیمت: 10,000 ... طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه – حریر دانلود harirdlc.ir/article/11756‎Cached16 ا کتبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید اینک شما با جستجوی ((طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه)) وارد صفحه فروش ... کاملترین فایل طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=10228‎Cachedکاملترین فایل طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه. نوامبر 13th, 2016 دیدگاه‌ها خاموش. کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید هموطن گرامی سلام.به صفحه ... دانلود طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه -کامل و جامع - ساخت وبلاگ tubasct.aslblog.ir/post/971‎Cached2 دسامبر 2016 ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان عنوان محصول دانلودی:طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه - ساخت وبلاگ tnarenj.aslblog.ir/post/1870‎Cached24 ا کتبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه ببرید طرح تحقیقی ... خرید و دانلود طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه | سرو دانلود www.sarvoptdl.ir/file7029.html‎Cached26 جولای 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه وارد شده ... کویر دانلود » برترین پکیج طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه ... kavirdlc.ir/برترین-پکیج-طرح-تحقیقی-خورشید-و-انواع-ن/‎Cached29 ا کتبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. به صفحه دانلود فایل(طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت ... خرید آنلاین طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه 6ma346.afradlc.pw/ به صفحه دانلود فایل(طرح تحقیقی خورشید و انواع نیروگاه)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{طرح تحقیقی خورشید و انواع ...