دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

انواع حسگرها

انواع حسگرها

زوج حسگر مافوق صوت

حسگر یک وسیله الکتریکی است که تغییرات فیزیکی یا شیمیایی را اندازه گیری می کند و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می نماید. حسگرها در واقع ابزار ارتباط ربات با دنیای خارج و کسب اطلاعات محیطی و نیز داخلی می باشند. انتخاب درست حسگرها تأثیر بسیار زیادی در میزان کارایی ربات دارد. بسته به نوع اطلاعاتی که ربات نیاز دارد از حسگرهای مختلفی می توان استفاده نمود:

– فاصله

– رنگ

– نور

– صدا

– حرکت و لرزش

– دما

– دود

– و...

اما چرا از حسگرها استفاده می کنیم ؟ همانطور که در ابتدای این گفتار اشاره شد حسگرها اطلاعات مورد نیاز ربات را در اختیار آن قرار می دهند و کمیتهای فیزیکی یا شیمیایی موردنظر را به سیگنالهای الکتریکی تبدیل می کنند.مزایای سیگنالهای الکتریکی را می توان بصورت زیر دسته بندی کرد:

– پردازش راحتتر و ارزانتر

– انتقال آسان

– دقت بالا

– سرعت بالا

– و...

حسگرهای مورد استفاده در رباتیک:

در یک دسته بندی کلی حسگرهای مورد استفاده در رباتها را می توان در یک دسته خلاصه کرد:

– حسگرهای تماسی ( Contact )

مهمترین کاربردهای این حسگرها به این شرح می باشد:

– آشکارسازی تماس دو جسم

– اندازه گیری نیروها و گشتاورهایی که حین حرکت ربات بین اجزای مختلف آن ایجاد می شود .

در شکل یک میکرو سوئیچ یا حسگر تماسی نشان داده شده است. در صورت برخورد تیغه فلزی به مانع و فشرده شدن کلید زیر تیغه همانند قطع و وصل شدن یک کلید ولتاŽ خروجی سوئیچ تغییر می کند.

– حسگرهای هم جواری (Proximity )

آشکارسازی اشیا نزدیک به روبات مهمترین کاربرد این حسگرها می باشد.

انواع مختلفی از حسگرهای هم جواری در بازار موجود است از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– القایی

– اثرهال

– خازنی

– اولتراسونیک

– نوری

– حسگرهای دوربرد ( Far away)

کاربرد اصلی این حسگرها به شرح زیر می باشد:

– فاصله سنج (لیزو و اولتراسونیک)

– بینایی (دوربینCCD)

word: نوع فایل

سایز:83.3 KB

تعداد صفحه:32



خرید فایل



لینک منبع :انواع حسگرها

انواع حسگرها - شبکه فیزیک هوپا www.hupaa.com/20000000000003975/انواع-حسگرها‎Cached Similarحسگر یک وسیله الکتریکی است که تغییرات فیزیکی یا شیمیایی را اندازه گیری می کند و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می نماید. حسگرها در واقع ابزار ارتباط ... PDF مقاله معرفی حسگرها و انواع آنها - نیازمرکزی | NiazeMarkazi www.niazemarkazi.com/papers/10010098.html‎Cached Similarمعرفی حسگرها و انواع آنها,حسگر,انواع حسگرها,مزایای سیگنالهای الکتریکی,حسگرهای تماسی,حسگر نوری,مقاله PDF, شرح:معرفی حسگرها و انواع آنها انواع حسگرها حسگر ... Images for انواع حسگرها عصر پیشرفت - انواع حسگرها chitgar.blogfa.com/tag/انواع-حسگرها‎Cachedحسگر یک وسیله الکتریکی است که تغییرات فیزیکی یا شیمیایی را اندازه گیری می کند و آن را به زوج حسگر مافوق صوت سیگنال الکتریکی تبدیل می نماید. حسگرها در ... حسگر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/حسگر‎Cached Similarانواع[ویرایش]. با به وجود آمدن راه‌های مختلف برای نمایش اثر انرژیها، حسگرها بر اساس انرژی مورد آزمون، که حسگر آن را دریافت می‌کند، طبقه‌بندی ... انواع سنسور ها و کاربرد آن ها - سایت تخصصی برق www.g-m-u.ir/بایگانی/686‎Cached Similarسنسور (sensor)یعنی حس کننده,و از کلمه sens به معنی حس کردن گرفته شده و می تواند ... سنسورها در انواع دستگاههای اندازه گیری، سیستمهای کنترل آنالوگ و دیجیتال ... آشنایی با انواع حسگرها(2) www.zahedan-tebyan.ir/cms/printit.asp?id=24470‎Cached Similarهمان طور که در قسمت قبل نیزاشاره کردیم حسگرها در پزشکی وبهداشت، صنایع شیمیایی، صنایع دفاعی وصنعت خودرو کاربردهای فراوانی دارند. درقسمت قبل به شرح نانو ... آشنایی با انواع حسگرها( (2 www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=213747‎Cached Similar3 جولای 2012 ... ویژگی های مهم نانو حسگرها انتخاب گری بالاتر،حساسیت زیادتر،ابعاد کوچکتر وارزان تر هستند. نانوحسگرها به طور ذاتی کوچک‌تر و حساس‌تر از سایر ... انواع سنسورها www.tebyan.net/newindex.aspx/index.aspx?pid=100720‎Cached26 آگوست 2009 ... انواع سنسورها. حسگر یک وسیله الکتریکی است که تغییرات فیزیکی یا شیمیایی را اندازه گیری می کند و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می نماید. مشاهده مقاله | حسگرهای شیمیایی - آموزش فناوری نانو edu.nano.ir/paper/214‎Cachedحسگرهای نیمه رسانای اکسید فلزی مانند پودرهای فشرده و فیلم های نازک SnO2 اثر فعالسازی کاتالیستی نیز دارند. جدول (1) فهرستی از مواد مورد استفاده در انواع حسگرها ...