دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دیود

دیود

مقدمه

دیودها جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می‌‌دهند و در جهت دیگر در مقابل عبور جریان از خود مقاومت بالایی نشان می‌‌دهند. این خاصیت آنها باعث شده بود تا در سالهای اولیه ساخت این وسیله الکترونیکی ، به آن دریچه یا Valve هم اطلاق شود. از لحاظ الکتریکی یک دیود هنگامی عبور جریان را از خود ممکن می‌‌سازد که شما با برقرار کردن ولتاژ در جهت درست (+ به آند و - به کاتد) آنرا آماده کار کنید. مقدار ولتاژی که باعث می‌شود تا دیود شروع به هدایت جریان الکتریکی نماید ولتاژ آستانه یا (forward voltage drop) نامیده می‌شود که چیزی حدود 0.6 تا 0.6 ولت می‌‌باشد.

ولتاژ معکوس

هنگامی که شما ولتاژ معکوس به دیود متصل می‌‌کنید (+ به کاتد و - به آند) جریانی از دیود عبور نمی‌کند، مگر جریان بسیار کمی که به جریان نشتی یا Leakage معرف است که در حدود چند µA یا حتی کمتر می‌‌باشد. این مقدار جریان معمولآ در اغلب مدارهای الکترونیکی قابل صرفنظر کردن بوده و تأثیر در رفتار سایر المانهای مدار نمی‌گذارد. اما نکته مهم آنکه تمام دیودها یک آستانه برای حداکثر ولتاژ معکوس دارند که اگر ولتاژ معکوس بیش از آن شود دیود می‌‌سوزد و جریان را در جهت معکوس هم عبور می‌‌دهد. به این ولتاژ آستانه شکست یا Breakdown گفته می‌شود.

دسته بندی دیودها

در دسته بندی اصلی ، دیودها را به سه قسمت اصلی تقسیم می‌‌کنند، دیودهای سیگنال (Signal) که برای آشکار سازی در رادیو بکار می‌‌روند و جریانی در حد میلی آمپر از خود عبور می‌‌دهند، دیودهای یکسو کننده (Rectifiers) که برای یکسو سازی جریانهای متناوب بکار برده می‌‌شوند و توانایی عبور جریانهای زیاد را دارند و بالاخره دیودهای زنر (Zener) که برای تثبیت ولتاژ از آنها استفاده می‌شود.

word: نوع فایل

سایز:92.1 KB

تعداد صفحه:9



خرید فایل



لینک منبع :دیود

دیود - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دیود‎Cached Similarدیود (به انگلیسی: Diode )، (نام‌های دیگر: «دوقطبی الکتریکی»، «یکسوساز») قطعه ای الکترونیکی است که دارای دو سر می باشد. دیود، جریان الکتریکی را در یک جهت ... ‎دیود زنر - ‎دیود شاتکی - ‎دیود واراکتور - ‎دیود بهمنیImages for دیود Diode - Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Diode‎Cached SimilarIn electronics, a diode is a two-terminal electronic component that conducts primarily in one direction (asymmetric conductance); it has low (ideally zero) ... ‎P–n junction - ‎Zener diode - ‎Rectifier - ‎LEDsدیود چیست؟ » .:: دانشجویان مهندسی برق الکترونیک::. www.iseee.ir/electronics_tutorial_diode1.html‎Cached Similarهرگاه میدان ایجاد شده به حدی برسد که مانع عبور الکترون از محل اتصال گردد حالت تعادل به وجود می آید و به این صورت دیود کریستالی ساخته می شود . ولتاژ ایجاد شده در ... دیود - بزرگترین وب سایت آموزش الکترونیک www.project-esisis.com/Content/Page_Diode.html‎Cached Similarدیود نیمه هادی Diode : دیود چیست؟ در انگلیسی به معنی دوقطبی الکتریکی، قطعه‌ای است الکترونیکی که جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می‌دهد و در جهت ... : دیود - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=دیود‎Cached Similarمقدمه. دیودها جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می‌‌دهند و در جهت دیگر در مقابل عبور جریان از خود مقاومت بالایی نشان می‌‌دهند. این خاصیت آنها باعث شده بود تا در ... همه چیز درمورد دیود ونوع وکار آن - کزاز الکترونیک ashkjacbari.persianblog.ir/post/22/‎Cached Similar15 آوریل 2014 ... دیود (به انگلیسی: Diode)، (نام‌های دیگر:دوقطبی الکتریکی، یکسوساز) قطعه‌ای است الکترونیکی دو سر است که جریان الکتریکی را در یک جهت از ... دیود چگونه کار میکند؟ - فروشگاه رباتیک و الکترونیک www.roboeq.ir/articles/detail/دیود%20چگونه%20کار%20میکند؟/‎Cached Similarبرای درک دقیق نحوه کارکرد یک ترانزیستور باید با نحوه کار دیود آشنا شوید. دیود و انواع آن - الکترونیک و رباتیک www.tbank.blogsky.com/1392/03/23/post-16/دیود-و-انواع-آن‎Cached Similarاز لحاظ الکتریکی یک دیود هنگامی عبور جریان را از خود ممکن می‌‌سازد که شما با برقرار کردن ولتاژ در جهت درست(قطب مثبت پیل به آند و قطب منفی به کاتد) آنرا آماده کار ... کاربرد دیود به همراه انواع دیود - الکترونیک dmf313.ir/کاربرد-دیود-به-همراه-انواع-دیود/‎Cached Similar31 مه 2014 ... کاربرد دیود به همراه انواع دیود این جلسه قراره در مورد دیود یه سری توضیحات بدم که از تو اینترنت جمع آوریش کردم و... , دیود زنر , ولتاژ زنر , LED , دیود.