دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دیود و انواع آن

دیود و انواع آن

دیود متغییر

دیدکلی

وقتی که دیودی در بایاس معکوس قرار می‌گیرد، با افزایش ولتاژ معکوس لایه تهی تقریبا فاقد حاملهای بار الکتریکی است، شبیه به یک عایق یا دی‌الکتریک عمل می‌کند. از سوی دیگر نواحی n و p شبیه به رسانای خوب عمل می‌کنند. با یک تجسم ساده می‌توان نواحی p و n را در دو طرف لایه تهی مانند یک خازن تخت موازی در نظر گرفت. از این جهت ظرفیت این خازن تخت موازی را ظرفیت خازن انتقال یا ظرفیت لایه تهی گویند. ظرفیت خازن انتقال (Ct) هر دیود با افزایش ولتاژ معکوس کاهش می‌یابد. دیودهای سیلسیوم که برای این اثر ظرفیتی طراحی و بهینه شده‌اند، دیود با ظرفیت متغیر یا ورکتور نام دارند.

ساخت دیود متغیر

در دیود متغیر ، رابطه ظرفیت دیود با پتانسیل گرایش معکوس به صورت است، که اگر پیوند خطی باشد، است. ولی اگر پیوند تیز باشد، است. پس حساسیت ولتاژ برای یک پیوند تیز بیشتر از پیوند شیبدار خطی است. به این دلیل ورکتور غالبا با روشهای آلیاژی یا رشد رونشستی و یا کاشت یونی ساخته می‌شوند.

مشخصات لایه رونشستی و ناخالصی بستر را می‌توان طوری انتخاب کرد که پیوندهای با نمای n بزرگتر از بدست آید. چنین پیوندهایی فوق تیز نامیده می‌شوند. ورکتور موازی با یک القاگر تشکیل یک مدار تشدید می‌دهد. با تغییر ولتاژ معکوس ورکتور می‌توانیم فرکانس تشدید را تغییر بدهیم. این کنترل الکترونیکی فرکانس تشدید در موارد مختلف مدارهای الکترونیکی کاربرد فراوان دارد.

word: نوع فایل

سایز:48.9 KB

تعداد صفحه:11



خرید فایل



لینک منبع :دیود و انواع آن

دیود و انواع آن - الکترونیک و رباتیک www.tbank.blogsky.com/1392/03/23/post-16/دیود-و-انواع-آن‎Cached Similarدیود و انواع آن - الکترونیک و رباتیک - آمورش برق و رباتیک به زبان ساده. دیود - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دیود‎Cached Similarدیود، جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می دهد (در این حالت، مقاومت دیود ایده‌آل ، صفر است) و در جهت .... در این بخش، پنج دستهٔ مهم از انواع دیودها معرّفی می‌شوند. دیودها و انواع آن - دانشجویان مهندسی برق الکترونیک www.iseee.ir/electronics_tutorial_diode2.html‎Cached Similarفتو دیود ( Photo Diode ) : فتو دیود که به آن دیود نوری نیز می گویند مانند دیود معمولی از اتصال دو نیمه هادی نوع N و P ساخته می شود با این تفاوت که محل اتصال نیمه هادی ... S F A ELECTRONIC - دیود و انواع آن sfaelectronic.blogfa.com/post-31.aspx‎CachedS F A ELECTRONIC - دیود و انواع آن - این وب انتقال پیدا کرد به www.sfaelectronic .mihanblog.com. انواع دیودها - scipost - خودرو ، تکنولوژی ، خبر علمی www.scipost.ir/wiki/انواع%20دیودها‎Cached4 مارس 2013 ... فیزیکدانان دانشگاه اوهایوآمریکا (Ohio State University) توانستند دیود تونل پلیمری را ابداع کنند که این قطعه الکترونیکی پایه و آغازگر ساخت ... انواع دیود - سایت تخصصی برق www.g-m-u.ir/بایگانی/1426‎Cached Similar13 ا کتبر 2014 ... دیود چیست ؟دیود یکی از المان های الکترونیکی است که جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می‌‌دهند و در جهت دیگر در مقابل .. انواع دیود و مدارهای کاربردی - یکسوکننده ها - آموزش‌ میکروکنترلر microlearn.ir/3746/diod-and-applications.html‎Cached6 ژوئن 2016 ... سلام . امیدوارم حالتون خوب باشه . امروز ادامه ی بخش آموزش دیود ها رو پیش می گیریم و انواع دیود ها و کاربرداشونو آموزش میدیم. در این بخش همچنین با چند ... کاربرد دیود به همراه انواع دیود - الکترونیک dmf313.ir/کاربرد-دیود-به-همراه-انواع-دیود/‎Cached Similar31 مه 2014 ... کاربرد دیود به همراه انواع دیود این جلسه قراره در مورد دیود یه سری توضیحات بدم که از تو اینترنت جمع آوریش کردم و... , دیود زنر , ولتاژ زنر , LED , دیود. دیود و انواع آن - وب سایت تبیان استان اردبیل www.tebyan-ardebil.ir/description.aspx?id=48090‎Cached Similar9 ژوئن 2013 ... دیود چیست ؟ دیودها جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می‌‌دهند و در جهت دیگر در مقابل عبور جریان از خود مقاومت بالایی نشان می‌‌دهند. این خاصیت ... انواع دیود و کاربرد آنها | تکام www.tacomups.com/انواع-دیود-کاربرد/‎Cachedدیود ساطع کننده نور (LED) : این یکی از محبوب ترین دیودهاست و وقتی که جریان از آن عبور می کند از خود نور ساطع می کند. در بسیاری از دیودها ، نور (مادون قرمز) را نمی ...