دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

رله ها

رله ها

حفاظت تجهیزات و دستگاه های سیستم قدرت در مقابل عیوب و اتصالیها ، به وسیله کلید قدرت انجام می گیرد قبل از اینکه کلید قدرت بتواند باز شود ، سیم پیچی عمل کنندة آن باید تغذیه شود این تغذیه به وسیله رله های حفاظتی انجام می پذیرد . رله به دستگاهی گفته می شود که در اثر تغییر کمیت الکتریکی مانند ولت و جریان و یا کمیت فیزیکی مثل درجه حرارت و حرکت روغن ( در رله بوخهولس ) تحریک شده و باعث به کار افتادن دستگاههای دیگر و نهایتاً قطع مدار به وسیله کلید قدرت ( در سیستم تولید و انتقال و توزیع ) یا دژنکتور می گردد .

بنابراین به وسیله رله :

· محل وقوع عیب از شبکه جدا سازی شده باعث می شود که سایر قسمتهای سالم شبکه همچنان به کار خود ادامه دهند و پایداری و ثبات شبکه به همان حالت قبلی محفوظ بماند .

· تجهیزات و دستگاهها در مقابل عیوب و اتصالی ها محافظت شده و میزان خسارات وارده به آنها محدود گردد .

سبب به وجود آمدن اتصالی ها و تأثیرات آن

به دو علت زیر اتصالی ها می توانند به وجود آیند :

الف – تأثیرات داخلی

تأثیرات داخلی که باعث خراب شدن و از بین رفتن دستگاهها یا خطوط انتقال و توزیع می شود عبارتند از :

word: نوع فایل

سایز:8.45 KB

تعداد صفحه:7



خرید فایل



لینک منبع :رله ها

رله - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رله‎Cached Similarدر گذشته رله‌ها معمولاً با سیم‌پیچ ساخته می‌شد و از جریان برق برای تولید میدان مغناطیسی و باز و بسته کردن مدار سود می‌برد. امروزه بسیاری از رله‌ها به صورت حالت جامد ... ‎۱ انواع رله‌های قدرت - ‎۲ رله سنجشی - ‎۳ رله زمانی - ‎۴ رله جهت یابانواع رله ها و کاربرد آنها - سایت تخصصی برق www.g-m-u.ir/بایگانی/733‎Cached Similarرله ها دستگاه هایی هستند که برای حفاظت ماشین ها و مدارات الکتریکی در مقابل اتصال کوتاه و اضافه بار به کار می روند. – رله حرارتی (بی متال) : این رله از دو فلز مختلف ... Images for رله ها رله چیست؟ - الکترونیک به زبان ساده www.electronic77.loxblog.com/post/20/رله%20چیست؟.htm‎Cachedرله یک کلید ساده الکترو مکانیکی است که از یک آهنربای الکتریکی و یک سری اتصالات تشکیل شده است.رله‌ها در همه انواع وسایل به صورت پنهان یافت می‌شوند.در حقیقت ... اصول کار رله و معرفی انواع آنها - مهندس مهدی بقالها - برق قدرت کنترل ... mehdibaghalha.persianblog.ir/post/348/‎Cached Similar7 جولای 2011 ... در تاسیسات الکتریکی مانند شبکه انتقال انرژی ء مولدها وترانس ها وتجهیزات واسباب و ادوات دیگر برقی در اثر نقصان عایق بندی ویا ضعف استقامت ... انواع رله ها و کاربرد آنها - مهندس پژمان خفتان pejmankheftan.persianblog.ir/post/5/‎Cached Similar3 آگوست 2015 ... در مورد حفاظت فوق منحنی قطع رله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا حفاظت صحیح بر اساس آن صورت میگیرد .این رله ها می توانند دارای دو گروه ... رله (Relay) چیست و چگونه کار می کند ؟ | ساختنی saakhtani.ir/archive/1394/09/25193‎Cached Similar13 دسامبر 2015 ... رله‌ها چندین ساختار مختلف دارند. اما ساده ترین و پر کاربرد ترین نوع آن‌ها ، رله‌های SPDT هستند. این حروف مخفف عبارت تک قطبی دو خروجی (Single Pole ... مقالات فنی کاربردی - رله چیست؟ atar89.blogfa.com/post/123‎Cached Similarرله یک کلید ساده الکترو مکانیکی است که از یک آهنربای الکتریکی و یک سری اتصالات تشکیل شده است.رله‌ها در همه انواع وسایل به صورت پنهان یافت می‌شوند.در حقیقت ... دانلود مقاله معرفی انواع رله ها و کاربرد های آنها - پروژه دات کام www.prozhe.com/مقاله-معرفی-انواع-رله-ها-و-کاربرد-آن‎Cached Similar28 آوریل 2013 ... عنوان مقاله : معرفی انواع رله ها و کاربرد های آنها قالب بندی : word قیمت : رایگان شرح مختصر : حفاظت تجهیزات و دستگاه های سیستم قدرت در مقابل ... تخصصی مهندسی برق - انواع رله ها و کاربرد آنها shamsaldini.blogfa.com/post-3.aspx‎Cached Similarانواع رله ها و کاربرد آنها. حفاظت: کلیه تجهیزات مورد استفاده جهت تشخیص و مکان یابی خطا و همچنین ایجاد فرمان برای برطرف کردن خطا از سیستم قدرت جزو وسایل حفاظتی ...