دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

سنسورها

سنسورها

ادوات ورودی ( سنسورها ، ترانسدیوسرها و ترانسمیترها )

سنسورها ، ترانسدیوسرها و ترانسمیترها اجزای یک پروسه صنعتی هستند که کاربردهای فراوانی در پروسه های متنوع دارند.

ادوات ورودی ( سنسورها ، ترانسدیوسرها و ترانسمیترها )

سنسورها ، ترانسدیوسرها و ترانسمیترها اجزای یک پروسه صنعتی هستند که کاربردهای فراوانی در پروسه های متنوع دارند.

کاربرد عمده این قطعات در ارزیابی عملکرد سیستم و ارائه یک فیدبک با مقدار و وضعیت مناسب است که بدین ترتیب کنترلر سیستم متوجه وضعیت کارکرد آن و چگونگی حالت خروجی خواهد شد .

تعریف سنسور

یک سنسور بنا به تعریف ، قطعه ای است که به پارامترهای فیزیکی نظیر حرکت ، حرارت ، نور ، فشار ، الکتریسیته ، مغناطیس و دیگر حالات انرژی حساس است و در هنگام تحریک آنها از خود عکس العمل نشان می دهد .

تعریف ترانسدیوسر

یک ترانسدیوسر بنا به تعریف ، قطعه ای است که وظیفه تبدیل حالات انرژی به یکدیگر را برعهده دارد ، بدین معنی که اگر یک سنسور فشار همراه یک ترانسدیوسر باشد ، سنسور فشار پارمتر را اندازه می گیرد و مقدار تعیین شده را به ترانسدیوسر تحویل می دهد ، سپس ترانسدیوسر آن را به یک سیگنال الکتریکی قابل درک برای کنترلر و صد البته قابل ارسال توسط سیم های فلزی ، تبدیل می کند .بنابراین همواره خروجی یک ترانسدیوسر ، سیگنال الکتریکی است که در سمت دیگر خط می تواند مشخصه ها و پارامترهای الکتریکی نظیر ولتاژ ، جریان و فرکانس را تغییر دهد ، البته به این نکته باید توجه داشت که سنسور انتخاب شده باید از نوع سنسورهای مبدل پارامترهای فیزیکی به الکتریکی باشد و بتواند مثلأ دمای اندازه گیری شده را به یک سیگنال بسیار ضعیف تبدیل کند که در مرحله بعدی وارد ترانسدیوسر شده و سپس به مدارهای الکترونیکی تحویل داده خواهد شد .

word: نوع فایل

سایز: 8.69 KB

تعداد صفحه:11



خرید فایل



لینک منبع :سنسورها

انواع سنسور ها و کاربرد آن ها - سایت تخصصی برق www.g-m-u.ir/بایگانی/686‎Cached Similarسنسورها در انواع دستگاههای اندازه گیری، سیستمهای کنترل آنالوگ و دیجیتال مانندPLC مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد سنسورها و قابلیت اتصال آنها به دستگاههای ... Images for سنسورها لیست کلیه سنسورها - فروشگاه دیبا سنسور www.dibasensor.com/all-sensors.html‎Cached Similarرا به کمیتهای فیزیکی پیوسته (آنالوگ) و یا غیر پیوسته (دیجیتال) تبدیل می کند.این سنسورها در انواع دستگاههای اندازه گیری ، سیستمهای کنترل آنالوگ و دیجیتال ... معرفی سنسورها و کاربرد آنها - فروشگاه رباتیک و الکترونیک roboeq.ir/articles/.../معرفی%20‫سنسورها%20و%20کاربرد%20آنها/‎Cached Similarسنسورها هم برای همین ساخته شده اند؛ سنسورها در انواع مختلف بسته به نیاز مورد استفاده ساخته شده اند ، منتها همه ی سنسورها پدیده مورد بررسی را به یک سیگنال ... معرفی انواع سنسور ها | الکترونیک پروژه سایت تخصصی برق elecpro.ir/introducing-sensors/‎Cached17 دسامبر 2015 ... سنسورها در انواع دستگاههای اندازه گیری، سیستمهای کنترل آنالوگ و دیجیتال مانند PLC مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد سنسورها و قابلیت اتصال ... سنسورها - پرتو سیستم www.partosystem.com/Sensors.aspx‎Cached Similarسنسور سرعت , سنسور جهت , دما و رطوبت , فشار , التراسونیک , خورشیدی , Anemometer , Wind vane , Temperature PYRANOMETER. دانلود پروژه بررسی انواع سنسور و کاربرد آنها در صنعت 20mikham.com/انواع-سنسور-و-کاربرد-آنها-در-صنعت/‎Cached Similar16 دسامبر 2013 ... شماره پروژه : 9 عنوان پروژه : بررسی انواع سنسور و کاربرد آنها در صنعت تعداد صفحات : 73 شرح مختصر پروژه : در این پروژه به اهمیت کاربرد سنسورها ... انواع سنسور ها در اتوماسیون صنعتی autoir.ir/page.php?id=473‎Cached Similarیکی از مهمترین تجهیزات استفاده شده در کنار plc در بخش اتوماسیون ( اتوماسیون صنعتی ) سنسور ها می باشند در این بخش سعی بر آن شده تا سنسور ها و کاربرد آنها ... گیرنده تصویر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/گیرنده_تصویر‎Cached Similarگیرنده تصویر یا سنسور تصویر وسیله‌ای است که تصاویر دیداری را به سیگنالهای الکتریکی تبدیل می‌کند. این وسیله بیشتر در دوربینهای دیجیتالی و سایر ... دانلود مقاله انواع سنسورها و اهمیت کاربرد آنها mag-iran.com/دانلود-مقاله-انواع-سنسورها-و-اهمیت-کار.htm‎Cached Similarانواع سنسورها و اهمیت کاربرد آنها1-1- مقدمه :با پیشرفت سریع تکنیک اتوماسیون و پیچده تر شدن پروسه های صنعتی و کاربرد روز افزون این شاخه از تکنیک نیاز شدیدی ...