دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

سنسور SENSOR

سنسور SENSOR

اصولا کلمه سنسور یک واژه تخصصی است که از کلمه لاتین SENSORIUM به معنی توانایی حس بر گرفته شده است . اهمیت سنسور به خـاطر تشابه سنسورهای تکنیکی و اندام حسی انسـان می بـاشد . امروزه سـنسورهـا نقش بسیار مهمی را در بسیاری از جنبه های زندگی روز مره بر عهده دارند.

آنها در محـصولاتی نـظیر وسـایل خانـگی ، خودروها ، تـجهیزات پزشکی ، هواپیما و تسلیحات نظامی به کار گرفته می شود . با پـیدایش و تـکامل فن آوری میکرو الکترونیک در بـهار 1970 سـنسورهای جدید (سنسورهای نیمه هادی) مورد توجه بیشتر قرار گرفته اند ، بویژه از خـواص سـلیکون برای سـاخـت ایـن سنسورها استفاده شده است.

با استفاده از فن آوری میکرو الکترونیک سنسورهای ارزان قیمت و با حجم و وزن کم تولید گردیده است. مواد اولیه جدید برای ساخت سنسور کشف و شناخته شد که باعث پیدایش دوره زمانی جدید در زمینه سنسور در دهه 1980شد.

سنسور ها کاربردهای مختلفی همچون اندازه گیری ، سنجش مشخصه های (پارامتر)مکانیکی اجسام جامد ، مایعات و گازها ،پارامترهای حرارتی ، آکوستیکی ، مغناطیسی و الکتریکی دارند که هر کدام از این ابعاد کمیات بسیار زیادی همچون فاصله ، شتاب ،کش رسانی، چگالی، گشتاور، سرعت چرخش و دما و بسیاری از کمیتهای دیگر را در بر دارد.

1ـ1-2- سنسورهای حرارتی :

یکی از مباحثsensor در این قسمت مربوط به sensor های حرارتی می باشد که در دتکتورهای حرارتی (TEMPERATURE DETECTOR) مورد استفاده قرار می گیرند. اصولاً درجه حرارت یکی از مهمترین کمیات فیزیکی است که با استفاده از خواص ترمو الکتریکی مواد مختلف قابل اندازه گیری است . در گذشته بیشتر از خواص ترمو الکتریکی فلزات و مواد خاص دیگر استفاده می شد و وسایلی همچون ترموکوپل ها ، آشکارسازهای درجه حرارت مقاومتی (RTD) و مقاومتهای با ضریب حرارتی مثبت (PTC) و منفی (NTC) مورد استفادة زیادی داشتند ، هرچند که این قطعات هنوز هم در بعضی از سیستمها به کار گرفته می شوند ولی با پیدایش مواد نیمه هادی و پیشرفت فناوری ، این قطعات تحت الشعاع قطعات با فناوری جدید قرار گرفتند . زیرا قطعات جدید از مزایایی چون ضریب حرارتی بالا ، دقت ظرافت و کم حجم بودن ، خطی بودن (در بسیاری از موارد) و …برخوردارند.

هنگامی که بین قسمتهای مختلف یک سیستم نیمه هادی اختلاف درجه حرارت به وجود می آید ، اثرات ترموالکتریکی آشکار می شوند و می توانند با استفاده از یکسری تجهیزات آلارم دهند.

1-1-3- سنسورهای نوری :

sensor های نوری ساخته شده بر اساس نیمه هادیها ، دارای اهمیت زیادی در زمینة اندازه گیری کمیتهای فیزیکی مرتبط با آنها و تکنولوژی اتوماسیون هستند ، این سنسورها علاوه بر اندازه گیری خود نور، جهت اندازه گیری سایر کمیتها از قبیل موقعیت یا مسیر حرکت بکار برده می شود.

word: نوع فایل

سایز: 888 KB

تعداد صفحه:27



خرید فایل



لینک منبع :سنسور SENSOR

Images for سنسور SENSOR حسگر/سنسور (Sensor) :: انرژایکس www.energx.ir/index/article/54‎Cachedبرای سفارش انواع سنسورها با ما تماس بگیرید. حسگر یا سنسور وسیله ای که یک سیگنال ولتاژ یا جریان خروجی متناسب با کمیت فیزیکی مورد اندازه‌گیری (دما، فشار ، ... سنسور-Sensor.Ir sensor.ir/‎Cachedسنسور-Sensor. ... Color Sensor2-سنسور; Current Sensor1-سنسور; Current Sensor-سنسور; Distance Sensor-سنسور; Flow Sensor1-سنسور; Flow Sensor- سنسور ... سنسور sensor - Timeline | Facebook https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid...id...‎Cached Rating: 5 - 2 votes haraz. Amol 4643161843 ... See more of سنسور sensor by logging into Facebook. Message this ... سنسور sensor added 3 new photos. January 26, 2014 ·. سنسور- Sensor - IRIndustry irindustry.com/forklifts-misc-accessories/144--sensor.html‎Cachedسنسور چرخش (انکودر) الکتروموتورهای لیفتراک های لینده و فیات. حسگر اثر هال - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/حسگر_اثر_هال‎Cached Similarزمانی که سنسور خطی با نیروی مغناطیسی ترکیب می‌شود می‌تواند برای اندازه گیری دما یا فشار به ... Wikipedia contributors، "Hall Effect Sensor،" Wikipedia، The Free ... سنسور امرن Omron Sensor - شرکت امرن الکتریک marlik-automation.ir/.../ProductsList.aspx?...سنسور%20امرن%20Omron%20Sensor‎Cachedوظیفه اندازه گیری ، تشخیص ، تجزیه و تحلیل و پردازش رخدادها در محیط صنعتی برعهده سنسور ( حسگر ) های امرن Omron Sensor است. مثال هایی از این رخدادها شامل تغییر ... سنسور حسگر Sensor - ابزار دقیق www.abzaran.com/automation/sensor.php‎Cachedسنسور sensor. سنسور پراگسیمیتی در صنعت و خطوط تولید بسیاری مواقع شما نیاز به حسگر هائی دارید که موقعیت ، بودن یا نبودن ، چیزی در یک پروسه یا خط تولید ... تینا دانلود » خرید و دانلود تحقیق پیرامون سنسور SENSOR tinadlfilez.ir/807‎Cached18 آگوست 2016 ... شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی تحقیق پیرامون سنسور ... دانلود تحقیق پیرامون سنسور SENSOR -کامل و جامع | جی پروجکت gprojectsppt.ir/nikan8089.html‎Cached7 نوامبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(تحقیق پیرامون سنسور SENSOR)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{تحقیق ...