دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

مدولاسیون

مدولاسیون

- تعریف مدولاسیون QAM:

در مدولاسیونMPSK اختلاف فقط در فاز پالس ها است و در مدولاسیون MASKاختلاف فقط در دامنه پالس ها است ولی درمدولاسیونMQAM اختلاف در فازو دامنه پالس ها است.

لازم به ذکر است که M=2 پالس ها و لذا سیگنال متشکل از آنها را می توان به دو مولفه سینوسی _ کسینوسی تجزیه کرد یعنی در این حالت هم سیگنال نظیردو مدولاسیون DSB است یکی با و دیگری با به این دلیل به آن QAM گفته می شود.

مدولاسیون MQAM همانطور که گفته شد دارای دو کاریر می باشد که یکی دقیقا با ْ90 درجه اختلاف فاز نسبت به دیگری وجود دارد. همانطور که در شکل زیر دیده می شود٬ابتدا دو مولفه I وQ در مدولا تور QAM به صورت زیر تولید می شود:

مدولاسیون MQAM دارای عرض باند می باشد و برای آشکار سازی کافی است همبستگی با دو مولفه سینوسی و کسینوسی محاسبه شود.

3-2-مودم QAM:

یک سیستم مخابراتی به صورت عموم دیتا می گیرد و بعد از انجام برخی از پردازشها و تبدیل فرکانسی دیتا را می فرستد و همین عمل را به صورت معکوس در گیرنده انجام می دهد. بلوک دیاگرام یک سیستم QAM در شکل نشان داده شده است.

شکل 16: بلوک‌دیاگرام فرستنده-گیرنده

در یک سیستم مخابراتی دیجیتال سیگنالهای ورودی به مودم یک رشته سیگنال از یک منبع دیجیتال یا یک کد گذار کانال.اگر هر چند هم که سیگنال ورودی به مودم بوسیله یک منبع آنالوگ تولید شده باشد ٬ باید قبل از قرار گرفتن در جایگاه نمونه برداری به پهنای باند B محدود شود.طبق قضیه نایکوئیست حتما فرکانس نمونه برداری باید دو برابر پهنای باند باشد .

به عنوان مثال بیشترین انرژی یک سیگنال صدا در فرکانس زیر متمرکز شده و از این رو سیگنال های صحبت به طور نوعی دارای یک فیلتر پایین گذر با پهنای باند هستند و این یک سرعت نمونه برداری برای فرکانس یا بالاتر را طلب میکند. لازم به ذکر است که اغلب سیستم های مخابراتی برای انتقال صدا از سرعت نمونه برداری برای فرکانس استفاده می کنند.

بعد از این مقدمه ما به شرح هر یک از بلوک های به کاررفته در یک مودم می پردازیم:

word: نوع فایل

سایز: 142 KB

تعداد صفحه:16



خرید فایل



لینک منبع :مدولاسیون

مدولاسیون - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مدولاسیون‎Cached Similarمدولاسیون در مهندسی عبارت است از سوار کردن سیگنال اطلاعات (سیگنال باند پایه یا پیام) بر روی سیگنال معمولاً فرکانس بالاتری (سیگنال حامل) به منظور افزایش برد ... ‎۱ ضرورت مدولاسیون - ‎۲ انواع مدولاسیون - ‎۳ جستارهای وابسته - ‎۴ منابعمدولاسیون دامنه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مدولاسیون_دامنه‎Cached Similarآ ام یا ای ام (AM)مخفف amplitude modulation (مدولاسیون دامنه) فرایند تغییر دامنه یک موج حامل (معمولاً یک موج حامل بسامد رادیویی) طبق مشخصات سیگنال یا علامتی دیگر ... [PDF] ﻣﺪوﻻﺳﯿﻮن anzaliport.pmo.ir/.../9e9e2f90de36207ac096ed63bc07bbead60eee51ae2e2c6db1f6b35e...‎Cached Similarﻣﺪوﻻﺳﯿﻮن. ﻣﻘﺪﻣﻪ. : ﻣﺪوﻟﻪ ﺳﺎزی ﯾﮑﯽ از. اﻋﻤﺎل. ﻣﻬﻤﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮای اﻧﺘﻘﺎل ﻣﻮﺛﺮ و. ﻣﻄﻤﺌﻦ اﻃﻼﻋﺎت در ﻓﺮﺳﺘﻨﺪه ﺻﻮرت ﻣﯽ ﭘﺬﯾﺮد . ﻣﺪوﻟﻪ ﺳﺎزی ﺷﺎﻣﻞ دو ﺷﮑﻞ. ﻣﻮج اﺳﺖ . ﯾﮏ ﺳﯿﮕﻨﺎل ﻣﺪوﻟﻪ ﮔﺮ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه ﭘﯿﺎم اﺳﺖ وﯾﮏ ... Images for مدولاسیون [PDF] ﻣﺪﻭﻻﺳﻴﻮﻥ ﻭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺁﻥ www.btmco.ir/images/EditorUpload/medulasion.pdf‎Cached Similarﺑﺮﺍﻱ ﻣﺪﻭﻟﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﻳﮏ ﺣﺎﻣﻞ، ﻳﮑﻲ ﺍﺯ ﻣﺸﺨﺼﻪ ﻫﺎﻱ ﺁﻥ. (. ﺩﺍﻣﻨﻪ، ﻓﺮﮐﺎﻧﺲ ﻳﺎ ﻓﺎﺯ. ) ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ. ﺳﻴﮕﻨﺎﻝ ﭘﻴﺎﻡ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻲ ﮐﻨﺪ . ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺪﻭﻻﺳﻴﻮﻥ ﺁﻧﺎﻟﻮﮒ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ. : ﻣﺪﻭﻻﺳﻴﻮﻥ. AM. 2. ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﺍﻣﻨﻪ ﻳﺎ. ﻗﺪﺭﺕ ﺣﺎﻣﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻲ ﮐﻨﺪ . تعریف مدولاسیون چیست :: دهکده الکترونیک motavasete.blog.ir/post/87‎Cached Similarمدولاسیون چیست : مدولاسیون یکی از اعمال مهم در گیرنده و فرستنده های مخابراتی به شمار می رود ، به طور کلی در عمل مدولاسیون یک موج دیتا که حاوی اطلاعات است بر روی ... AM شبیه سازی متلب 1: مدولاسیون دامنه یا | Havar Bathaee | LinkedIn https://www.linkedin.com/.../am-شبیه-سازی-متلب-1-مدولاسیون-دامنه-یا-havar-bathaee‎Cached Similar30 آگوست 2015 ... همانطور که میدانید برای ارسال امواج آنالوگ در رادیو از مدولاسیون آنالوگ استفاده میشود که مدولاسیون دامنه یکی از روشهای آن است. برای مطالعه در مورد دلایل ... مدولاسیون - joyabargh.blogfa.com www.joyabargh.blogfa.com/tag/مدولاسیون‎Cached Similarجویا برق:. - مدولاسیون - (فن آوری امروز _ تکنولوژی مدرن فردا) - .:جویا برق:. شبکه مهندسی برق - مدولاسیون دامنه een.blogfa.com/post-81.aspx‎Cached Similarمدولاسیون دامنه (AM) رویه ای است که در آن دامنه ی موج حامل بطور خطی در حوالی مقدار متوسط سیگنال باند پایه ی پیام تغییر می کند. انواع مدولاسیون در تکنولوژی مخابرات - سایت علمی دانشجویان ایران www.daneshju.ir/forum/f615/t104936.html‎Cached Similar20 ا کتبر 2010 ... باسلام این تاپیک دربردارنده انواع مدولاسیون وتوضیحاتی درباره نحوه اعمال انها می باشد.