دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

سیستم های مخابراتی تلفن همراه

سیستم های مخابراتی تلفن همراه

مخابرات بی سیم در سال 1987 با اختراع تلگراف بی سیم توسط " مارکنی " آغاز شد و اکنون پس از گذشت بیش از یک قرن سومین نسل از سیستم های مخابرات بی سیم یعنی سیستم های مخابرات فردی یا PCS ( Personal Communication System ) پا به عرصه ظهور گذاشته است . اکنون فناوری های مخابرات سیار تا به آنجا پیش رفته است که کاربران این چنین سیستم هایی با استفاده از یک ترمینال دستی کوچک ( Handset ) می توانند با هر ** در هر زمان و هر مکان ، انواع اطلاعات ( صوت ، تصویر ، دیتا ) را مبادله کنند این ارتباط که به صورت سیار است مستلزم دستگاه ها و سیستم هایی می باشد که هم به عنوان گیرنده فعالیت کنند و هم فرستنده .

در کلیه تشکیلاتی که از سیستم های رادیویی سیار بهره برداری می کنند عموما واحدهای سیار نیاز به برقراری ارتباط رادیویی با یک ایستگاه کنترل کننده مرکزی دارند . در این سیستم ها تعدا زیادی کاربر سیار با مرکز ثابت مربوط به خود در تماس هستند و تشکیلات مختلف باید بطور همزمان و بدون ایجاد تداخل با یکدیگر قادر به برقراری تماس مورد نیاز باشند . در این سیستم ها نیاز به آنتن هایی داریم که به صورت همه جهته و در موازات سطح زمین از ایستگاه ثابت ، اطلاعات را پخش و جمع آوری نمایند و آنتن های سیار هم پایه با راندمان مناسب جهت نصب روی واحد سیار باشند . در محیط های شهری امواج رادیویی باید قدرت نفوذ و انتشار از میان ساختمان های مرتفع را داشته باشند . همچنین به دلیل محدودیت در باند های رادویی باید بتوان از باندهای رادویی مشابه در شهرهای مختلف که در فاصله مناسبی از یکدیگر قرار دارند به صورت مکرر استفاده کرد .

در اکثر سیستم های عملی ،جهت برقراری سیستم های عملی جهت برقراری ارتباط مناسب با واحدهای سیار لازم است تا از یک دستگاه رادیویی مرتفع جهت ارسال و دریافت پیام ها استفاده شود ، اما به دلیل عملی نشدن این مسئله غالبا ارتباط بین دفتر مرکزی و ایستگاه رادیویی مورد نیاز از طریق یک واسط صورت می گیرد . در سیستم های سیار چون زمان دریافت پیام مشخص نیست ، معمولا گیرنده ها آماده دریافت پیام هستند . در این راستا باید شبکه ای طراحی شود که تمام نیازهای فوق را بر آورده سازد .

شبکه های سلولی

سیستم های مخابراتی سیار مورد استفاده در یک منطقه جغرافیایی باید به گونه ای باشد که از لحاظ مخابراتی تمام منطقه را تحت پوشش قرار دهد و اصطلاحا هیچ نقطه کوری از دید امواج رادیویی باقی نماند . از طرف دیگر اختصاص فرکانس های کاری مورد استفاده باید به صورتی باشد که تداخل فرکانسی در سیستم ایجاد نشود . بنابراین هنگام پیاده سازی یک سیستم موبایل در یک منطقه جغرافیایی ، منطقه مربوطه را به مناطق کوچکتری به نام سلول تقسیم می کنند . آنگاه فرستنده را در داخل سلول قرار می دهند . در این صورت سرویس دهی تنها در منطقه ای که سلول بندی شده است میسر می شود . شبکه های سلول دو مزیت دارند :

1) استفاده مجدد از فرکانس کاربر با رعایت فاصله جغرافیایی :

یعنی اینکه در محدوده سلول های مختلف از یک فرکانس کاری می توان استفاده کرد و لزومی ندارد فرکانس های متعدد تعریف کنیم .

2) شکافتن سلول ها :

به این معنی که در طرح اولیه شبکه سلولی مخابرات سیار ، سلول را بزرگ انتخاب می کنند و در صورت افزایش مشترکان سلول را می توان به سلول های کوچکتری تقسیم کرد و در اصطلاح سلول را شکافت و با گذاشتن پست های فرستنده- گیرنده اضافه ، تعداد مشترکان را افزایش داد .

تاریخ کامل مخابرات بی سیم به چهار دوره تقسیم می شود :

1. دوره قبل از همگانی شدن این سیستم

2. سیستم های آنالوگ نسل اول

3. سیستم های دیجیتال نسل دوم

word: نوع فایل

سایز:47.2 KB

تعداد صفحه:25



خرید فایل



لینک منبع :سیستم های مخابراتی تلفن همراه

مقاله در مورد سیستم های مخابراتی تلفن همراه - دانلود مقاله mag-iran.com/مقاله-در-مورد-سیستم-های-مخابراتی-تلفن-ه.htm‎Cached Similarسیستم های مخابراتی تلفن همراه. مخابرات بی سیم در سال ۱۹۸۷ با اختراع تلگراف بی سیم توسط ” مارکنی ” آغاز شد و اکنون پس از گذشت بیش از یک قرن سومین نسل از ... موبایل - سیستم های مخابراتی تلفن های همراه www.mobille.blogfa.com/post/26‎Cachedسیستم های مخابراتی تلفن های همراه. در سال ۲۰۰۲، FCC به حامل B,A در حمایت خدمات AMPS در ۱۸ فوریه ۲۰۰۸ تبدیل شد. تمام آنها استفاده غیرموثر طیف را نشان داده‌اند. جی‌اس‌ام - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جی‌اس‌ام‎Cached Similar۱ GSM سیستم جهانی برای ارتباطات تلفن همراه; ۲ تاریخ; ۳ جزئیات فنی ... سال ۱۹۹۲ ، اولین SMS فرستاده شد و وودافون بریتانیا و مخابرات فنلاند توافق نامه رومینگ ... GSM یک شبکه سلولی است که تلفن های همراه از طریق جستجوی نزدیک‌ترین فضای ... سیستم تلفن همراه سلولی یا تلفن موبایل (Mobile Phone) چیست و ... vista.ir/.../سیستم-تلفن-همراه-سلولی-یا-تلفن-موبایل-(Mobile-Phone)-چیست-و-چگونه-کار-می‌کند؟‎Cached Similarبرای اتصال به شبکه باید حساب اشتراک تلفن همراه در نزد یک سرویس دهنده (اپراتور ) برای مشترک خاص، ایجاد شده باشد. شبکه های مخابراتی تلفن عمومی در تمام دنیا با ... یک تماس تلفنی در شبکه موبایل چگونه کار می کند؟ - عصر ایران www.asriran.com/.../یک-تماس-تلفنی-در-شبکه-موبایل-چگونه-کار-می-کند‎Cached Similar۱- در ابتدا تلفن همراه نزدیک ترین آنتن مخابراتی تلفن همراه را شناسایی می کند. ... در سیستم آنالوگ تلفن های همراه، هر سلول، یک هفتم از کانالهای ۲ طرفه صوتی را ... [PPT] نسل های مخابرات سیار.pptx reza7reza.persiangig.com/نسل%20های%20%20مخابرات%20سیار.pptx‎Cached Similarدوره قبل از همگانی شدن سیستم های مخابرات بی سیم از سال های 1950 شروع و تا 1960 ... از معایب و کمبودهای نسل اول (سیستم تلفن همراه پیشرفته) ، مسئله ظرفیت این ... [PDF] ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎی ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه ﻧﺴﻞ ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﻫﺎ 94.183.244.166/Portal/MAGHALH/lecture/Mashhoor_Mobile.pdf‎Cached Similarﺑﺮرﺳﻲ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎی ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه ... ﺷﻤﺎ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﻛﻪ دﻓﺘـﺮﭼﻪ ﺗﻠﻔﻦ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ روزاﻧﻪ ﺷﻤﺎ را ﺑﺮوزرﺳﺎﻧﻲ ﻛﺮده اﺳﺖ و ﺿﻤﻨـﺎ ﺷﻤﺎ اﻳﻤﻴـﻞ ﺟﺪﻳﺪ دارﻳﺪ ... ﻳﻚ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻳﻜﭙﺎرﭼﻪ ﺑﺮای اراﺋﻪ ﺳﺮوﻳﺲ وﻳﮋه ﺑﺮروی ﺑﺴﺘﺮ ﺷﺒﻜﻪ ﻣﺨﺎﺑﺮاﺗﻲ اﺳﺖ. سیستم های مخابراتی تلفن همراه | بانک فایلهای تخصصی phdtez.ir/tag/سیستم-های-مخابراتی-تلفن-همراه/‎Cachedمقاله در مورد سیستم های مخابراتی تلفن همراه لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه30 سیستم های مخابراتی ... دکل‌های تلفن همراه در حد مجاز تشعشعات > پرتال شرکت مخابرات ایران www.tci.ir/منابع-اطلاعاتی/مقالات/مشاهده-مقالات/ID/649‎CachedGSM که در ابتدا به‌عنوان Groupe Special Mobile شناخته شده بود برای ایجاد یک استاندارد واحد تلفن همراه در اروپا و جایگزین کردن آن با سیستم‌های آنالوگ غیرمنطبق ... بایگانی‌ها دانلودمقاله در مورد سیستم های مخابراتی تلفن همراه - گالری هفت galleryhaft.ir/tag/دانلودمقاله-در-مورد-سیستم-های-مخابرات/‎Cached12 نوامبر 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه۳۰ سیستم های مخابراتی تلفن همراه مخابرات بی سیم ...