دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پیشینه و مبانی نظری عدالت سازمانی

پیشینه و مبانی نظری عدالت سازمانی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

عدالت یک مفهوم انتزاعی و بسیار پیچیده است که به معنای عدم تبعیض و رعایت منصفانه تفاوتهاست. یکی از آرزوهای همه ی انسانها از دیرباز تاکنون، اجرای این مفهوم در جامعه بوده است و مکاتب گوناگون راه کارهای مختلفی برای استقرار و تبیین آن بیان داشته اند، به گونه ای که مبعوث شدن پیامبران و تشریع ادیان با هدف تحقق مفهوم عدالت در زندگی انسانها بوده است و در دین مبین اسلام نیز زیربنای تمام اصول عدالت است. به این ترتیب، می توان گفت عدالت و استقرار آن به عنوان یک نیاز برای تمام جوامع انسانی و در تمام طول تاریخ مطرح است. یکی از مؤلفه های عدالت، عدالت سازمانی است که برای توصیف نقش عدالت درسازمان ها به کار میرود و در بر دارنده ی حیطه های توزیعی، رویه ای و تعاملی است (مردانی حموله، ابراهیمی، مستغاثی و تقوی لاریجی، 1392).

عدالت به عنوان یک نیاز اساسی برای زندگی جمعی انسانها همیشه در طول تاریخ مطرح بوده است. به طوری که اساسی ترین معرفت در ادیان آسمانی، شناخت خداوند به عنوان به پادارنده عدل و امرکننده به عدل است که اساس رابطه انسان با خدا نیز، هست (دهقانیان، صبور و حجتی، 1392).

عدالت از زیباترین، مقدس ترین و عالی ترین واژه ها در قاموس تمدن بشری محسوب می گردد و رعایت آن از دیدگاه هر انسان سلیم الفطره ای از ضروری ترین امور به شمار می رود (حسینی، فتحی و دهقان، 1391).

2-2-2) تاریخچه عدالت سازمانی

عدالت و استقرار آن به عنوان یک نیاز اساسی برای گروه های انسانی، همواره در طول تاریخ و در ادیان مختلف مطرح بوده است. عدالت در دین اسلام نیز مفهومی گسترده دارد. از دیدگاه اسلام به ویژه از منظر نهج البلاغه، اصول و مبانی عدالت را باید در تشریع عادلانه، تنظیم و مدیریت عادلانه، قضاوت و دادرسی عادلانه، پاداش وکیفر عادلانه و در نهایت زندگی متعادل در ابعاد فردی و اجتماعی جستجو نمود. اما برای توصیف نقش عدالت در رابطه با موقعیت های شغلی، از اصطلاح عدالت سازمانی

استفاده می شود. رعایت عدالت در سازمان ها یکی از مهم ترین عوامل موثر در بقا و پایداری سازمان و کارکنان آن است، به طوری که مدیران با تکیه بر عدالت و رعایت آن می توانند موجبات ماندگاری کارکنان در سازمان و در نهایت موفقیت آن را فراهم کنند (امین بیدختی و مردانی، 1393).

واژه عدالت سازمانی اولین بار توسط گرینبرگ[1] در سال 1987 مطرح شد . به نظرگرینبرگ، عدالت سازمانی با ادراک کارکنان از انصاف کاری در سازمان مرتبط است .به بیانی دیگر این نظریه احساس افراد را درباره منصفانه بودن نحوه رفتار با خودشان و دیگران طبقه بندی و تشریح می کند. احساسی که برای اثربخشی عملکرد سازمان ها و نیز رضایت افراد در سازمانها ضرورت دارد. « کروپانزانو »[2] عدالت سازمانی را به مثابه یک جستار روان شناختی درنظر میگیرد که روی ادارک از انصاف در محیط کاری تأکید دارد (دهقانیان، صبور و حجتی، 1392).

با وجود اینکه مطالعات اولیه در مورد عدالت به اوایل دهه 1960و کارهای جی استیسی آدامز[3] برمی گردد، با این حال بیشتر مطالعات درباره عدالت در سازما نها از سال 1990 شروع شدند. کاراش و اپکتور در سال 2001 تحقیقاتی را انجام داده و دراین تحقیقات به دنبال تعیین منابع یا کانون های عدالت بوده اند؛ به این معنا که چه چیزی را یا چه کسی را کارکنان عامل بی عدالتی در سازمان می دانند(فانی، دانایی فرد و زکیانی، 1392).

در ادبیات سازمان و مدیریت، واژه عدالت سازمانی ابتدا توسط گرینبرگ به کارگرفته شد. به نظرگرینبرگ عدالت سازمانی با ادراک کارکنان از انصاف کاری در سازمان مرتبط است. تحقیقات نشان داده اند که فرایندهای عدالت، نقش مهمی را در سازمان ایفاء می کنند و این که برخورد با افراد در سازمان ها چطور ممکن است باورها، احساسات، نگرش ها و رفتار کارکنان را تحت تاثیر قرار دهد. رفتار عادلانه از سوی سازمان با کارکنان عموما منجر به تعهد بالاتر آن ها نسبت به سازمان و رفتار شهروندی فرا نقش آن ها می‎شود (دوستار و اسماعیل زاده، 1392).


[1] Grinburg

[2] Kropanzano

[3] G stici adamz



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه و مبانی نظری عدالت سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی lono.sellu.ir/product-64334-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-با-موضوع-عدالت-سازمانی.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی (فصل دو) novindl.aramblog.ir/post/409‎Cached14 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی (فصل دو). در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی | پیشینه پژوهشی و مبانی ... pishineh.banooart.ir/mabani402572/‎Cached12 نوامبر 2016 ... امید است با مفید بودن این محصول مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی گامی در جهت پیشرفت تجارت الکترونیک برداشته شود و سهمی در ... پیشینه و مبانی نظری عدالت سازمانی - فایل ناب archive.filenab.com/product-67727-modirit.aspx‎Cachedپیشینه و مبانی نظری عدالت سازمانی. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی - به فایل behfile.ofmas.ir/product-402572-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-عدالت-سازمانی.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc شامل 22 صفحه مطلب و 11 صفحه منابع. پیشینه داخلی و خارجی. منابع تقریبا ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی (فصل دو) - سیستم وبلاگدهی zigzagdl.madblog.ir/post/2118‎Cached15 نوامبر 2016 ... پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود پرداخت و دانلود. مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی (فصل دو). در 30 صفحه ورد ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی (فصل دو) | مهسان mahsandl.wordpressblog.ir/.../مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-عدالت-سازمان/‎Cached15 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی (فصل دو). در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد ... مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی :: مقاله ادبیات فارسی - بلاگ https://viyaretakallom.blog.ir/.../مبانی%20نظری%20و%20پیشینه%20پژوهش%20عدالت%20سازمانی‎Cached۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی» ثبت شده است - مقاله ادبیات فارسی متوسطه,مقاله ادبیات فارسی رایگان,تحقیق ادبیات فارسی ... دانلود فایل ( مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی (فصل دو)) behnamfc.geblog.ir/post-36370.html‎Cachedمبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی (فصل دو). در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی ... فروش دانلودی مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی – فایل و ... www.newfilestant.ir/paper6069.html‎Cached10 ا کتبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی || روی ...