دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق رفتار فرا نقش

پیشینه ومبانی نظری تحقیق رفتار فرا نقش

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

——————————————————————————

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

در نظام بوروکراتیک تمام تلاش مدیران در جهت کسب کارایی بیشتر با حفظ سلسله مراتب هرمی سازمان بوده است . به همین جهت مناسبات‌سطحی و غیرقابل اطمینان بین افراد وجود دارد . اما در نظام ارزشی انسانی و دمکراتیک مناسباتی درست و قابل اطمینان در میان مردم به وجود می‌آید . در چنین محیطی به سازمان و اعضای آن فرصت داده می‌‌شود که تا حد توان پیش روند . بر این اساس توجه به شهروندان در نظام ارزشی دمکراتیک رو به افزایش است . اکنون که اهمیت شهروندان به عنوان یکی از منابع بسیار مهم سازمان درک شده است ، رفتار آنها هم می‌‌تواند بسیار با اهمیت تلقی شود و از این روست که محققان زیادی به تجزیه و تحلیل رفتار فرا نقش و رفتار شهروندی پرداخته‌اند . تفاوت همکاری خودجوش با اجباری ، اهمیتی فوق العاده دارد زیرا در حالت اجباری ، فرد وظایف خود را در راستای مقررات ، قوانین و استانداردهای تعیین شده سازمانی و صرفاً در حد رعایت الزامات قانونی انجام می دهد ؛ در حالی که در همکاری خودجوش و آگاهانه ، افراد کوشش ، انرژی و بصیرت خود را در جهت شکوفایی توانایی های شخصی و حتی به نفع سازمان به کار می گیرند .

2-1-2) مفهوم رفتار فرا نقش

رفتارهای فرانقش سازمانی طی سه دهه گذشته در بین محققان علوم رفتاری به صورت گسترده ای مطرح بوده و از آن به عنوان یکی از عوامل موفقیت سازمانهایی که در اندیشه ایجاد مزیت های رقابتی هستند یاد می شود Podsakoff , Mackenzie, Paine, and Bachrach, 2000)) تا قبل از دهة 90 محققان در مطالعات خود برای بررسی رابطة میان رفتارهای شغلی و اثربخشی سازمانی ، اکثراً به عملکرد درون نقشی کارکنان توجه می کردند . عملکرد درون نقشی به آن رفتارهای شغلی کارکنان اطلاق می شود که در شرح وظایف رسمی سازمان بیان می شود . تقریباً دو دهه قبل ، محققان بین عملکرد درون نقشی و عملکرد فرانقشی تفاوت قائل شده اند((Hui ,1999 . عملکرد فرانقشی به رفتارهای شغلی فراتر از نقشهای رسمی کارکنان باز می گردد که اختیاری هستند و معمولاً پاداش رسمی در پی ندارند . تأثیر عملکرد فرانقشی بر اثربخشی سازمانی زیاد است (قلی پور ، طهماسبی و نوریان ، 1389) . رفتارهای فرانقش سازمانی اشاره به رفتارهایی دارد که کارکنان یک سازمان علاوه بر وظایف رسمی مورد انتظار از خود نشان میدهند و برای تقویت آنها از طریق سیستم پاداش رسمی سازمان اقدامی صورت نمی گیرد به طور مثال ، رفتارهای نوع دوستی و خیر خواهانه برای همکاران و سازمان ، تحمل سختی ها و مشکلات ناچیز سازمانی بدون ابراز ناراحتی ، وجدان و وظیفه شناسی و فضیلت مدنی و مشارکت فعال و داوطلبانه در فعالیتهای سازمانی را می توان از جمله این رفتارها برشمرد) Podsakoff et al, 2000).

رفتار فرا نقش به سرعت به یکی از موضوعات مورد مطالعه گسترده در روانشناسی و رفتار سازمانی تبدیل شده است . (کاخکی و قلی پور ، 1386) . تقریبا 4 دهه قبل کاتز[1] به اهمیت رفتار گروهی از رفتارهای نوآورانه و خودجوش اشاره داشت که علی رغم اینکه این رفتارها فراتر از الزامات صریح و آشکار نقش می باشند ولی برای اثربخشی سازمانها ضروری هستند . (نوابخش ، غفاری آشتیانی و کهن ، 1388) . ارگان و محققان دیگر نیز این رفتارهای اختیاری را به عنوان رفتارهای شهروندی مفهومی سازی کرده اند که به دیگر افراد و سازمان سود می رساند . در دو دهه گذشته نیز مطالعات گسترده ای نشان داده است که رفتار شهروندی سازمانی کمک های مهمی به اثربخشی فرد ، گروه و سازمان می کند (Bowler , Halbesleben, and Paul, 2010) . در دهه های اخیر اصطلاحاتی برای تشریح چنین رفتارهایی استفاده شده اند نظیر رفتار پیش اجتماعی[2] ، رفتار فرانقشی و خودجوشی سازمانی[3] و عملکرد زمینه ای[4]) Podsakoff et al , 2000) . هر چند هرکدام از این مفاهیم خواستگاه متفاوتی داشته اند ، ولی به طور کلی به مفهوم یکسانی اشاره دارند (کاخکی و قلی پور ، 1386) .


[1]Katz

[2]Pro-social behavior .

[3]Contextual performance .

[4] Spontaneous behaviors .



خرید فایل



لینک منبع :پیشینه ومبانی نظری تحقیق رفتار فرا نقش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش - فروشگاه اینترنتی ... ezbuy.sellu.ir/product-85657-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-رفتار-فرا-نقش.aspx‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش دسته: مدیریت بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 39 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37. مبانی نظری و پیشینه ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق رفتار فرا نقش - فایل ناب filenab.com/product-67774-modirit.aspx‎Cachedپیشینه ومبانی نظری تحقیق رفتار فرا نقش. همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه; توضیحات نظری کامل در مورد متغیر; پیشینه ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق رفتار فرا نقش - loxblog.Com townstore.loxblog.com/.../پیشینه%20ومبانی%20نظری%20تحقیق%20رفتار%20فرا%...‎Cachedپیشینه ومبانی نظری تحقیق نقش مدیران. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق رفتار فرا نقش proje202020.rozblog.com/.../پیشینه-ومبانی-نظری-تحقیق-رفتار-فرا-نقش.html‎Cached3 نوامبر 2016 ... پیشینه ومبانی نظری تحقیق رفتار فرا نقش دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 33 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37 ... پیشینه و مبانی نظری رفتار فرانقش - barandownloadu barandownloadu.parsiblog.com/Posts/189/‎Cachedدانلود پیشینه و مبانی نظری رفتار فرانقش گزارش تخلف برای پیشینه و مبانی نظری ... توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). [PDF] PDF[مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش] شبکه مقاله articlenetwork.ir/pdf=47121‎Cached24 نوامبر 2016 ... ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ رﻓﺘﺎر ﻓﺮا ﻧﻘﺶ. دﺳﺘﻪ: ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. ﻓﺮﻣﺖ ﻓﺎﯾﻞ: doc. ﺣﺠﻢ ﻓﺎﯾﻞ: 39 ﮐﯿﻠﻮﺑﺎﯾﺖ. ﺗﻌﺪاد ﺻﻔﺤﺎت ﻓﺎﯾﻞ: 37. ﺗﻮﺿﯿﺤﺎت: ﻓﺼﻞ دوم ﭘﮋوﻫﺶ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ و. دﮐﺘﺮا (ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ و ﻣﺒﺎﻧﯽ ... دانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری رفتار فرا نقش - ایران پژوهش www.iranpajohesh.com/مبانی-نظری.../9356-دانلود-مقاله-پیشینه-تحقیق-و-مبانی-نظری-رفتار-فرا-نقش.html‎Cachedدانلود مقاله پیشینه تحقیق و مبانی نظری رفتار فرا نقش: مقاله زیر درباره رفتار فرا نقش می باشد. و فهرست مطالب آن عبارت است از: مقدمه، مفهوم رفتار فرا نقش، ... 1 zbuy.toonblog.ir/vote/5-1‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش - ... مقاله روانشناسی: چگونگی مدیریت رفتار کودک پرخاشگر (ترجمه مقاله معتبر زبان اصلی) · تحلیل الگوریتم شاخه و ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش - مرکز دانلود پروژه و ... hejab14.ir/2016/.../مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-رفتار-فرا-نقش/‎Cached12 نوامبر 2016 ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش. مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش. فیسبوک · پین ترست · لینکدین · توییتر · گوگل + ... مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش - sabzblog.tk prs.sabzblog.tk/post/3518‎Cachedمبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار فرا نقش. ایامی نیک و سال پر از بهروزی برای شما نیکان ایرانی آرزومندیم هم میهنان پژوهشگر , کار آفرینان گرامی , دانشجویان آینده ...