دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

مطالبات حقوقی زنان

شرح مختصر:

شناخت و برر سی مطالبات زنان از مهمترین مسائلی است که می تواند برنامه ریزان و کار شناسان اجتماعی – فرهنگی را در محقق ساختن حقوق زنان و ارتقای نقش و جایگاه آنان در جامعه یاری نما ید.عدم آگاهی از مطالبات زنا ن و نیز فقدان شناخت کافی از حقوق واقعی زنان می تواند ابهامات و در نتیجه عدم رضایت آنان را در پی داشته باشد . این امر نه تنها نیمی از جمعیت کشور را دچار بحران می کند بلکه به تبع آن بر جنبه های دیگر حیات اجتماعی تاثیر می گذارد .

هدف کلی این مطالعه شناخت حقوق زنان از دیدگاه نخبگان به منظور ارائه راهکار به تصمیم گیران و بر نامه ریزان است تا درهنگام قانونگذاری و برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد . این تحقیق از نوع مطالعات اکتشافی است و در استفاده از اسناد و متون از روش تحلیل محتوا و در تکمیل آن از مصاحبه استفاده گردیده است.

این مقاله دیدگاههای سه گروه یعنی عالمان دینی پیشرو ، نواندیشان دینی و برخی از افراد که دیدگاه سکولار دارند را مورد بررسی قرار می دهد وپس از ارزیابی به استنتاج نظریه هر یک از آنان می پردازد.

در پایان هر بخش ،نتیجه گیری کلی در قالب جدولی خاص می آید و سپس بررسی تطبیقی هر یک از بخشها با یکدیگر برای بدست آوردن نقاط اشتراک و افتراق انجام می شود . در آخر راه حل هایی برای ایجاد همگرایی بین نخبگان ارائه شده تا راه گشایی برای محقق ساختن مطالبات زنان باشد .

فهرست مطالب

مقدمه

طرح مسأ له

جامعه مورد مطالعه

دید گاه های حقوقی استاد مطهری

دیدگاه آیت الله خامنه ای در باره زن

دیدگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره زن

دیدگاه آیت الله صانعی درباره زن

دیدگاه آیت الله موسوی بجنوردی در باره ی زن

روشنفکران سکولار

دیدگاه مهرانگیز کار درباره ی زن

دیدگاه شیرین عبادی درباره ی زن

جمعبندی

منابع



خرید فایل



لینک منبع :مطالبات حقوقی زنان

مطالبات حقوقی زنان از دیدگاه سه گروه از نخبگان - پایگاه مجلات ... www.noormags.ir/.../مطالبات-حقوقی-زنان-از-دیدگاه-سه-گروه-از-نخبگان محمد اسحاقی,زهرا رحمانیان ; مجله: فرهنگ ; تابستان 1388 - شماره 70 ; تحقیق مطالبات حقوقی زنان از دیدگاه سه گروه از نخبگان bankmaghale.ir/تحقیق-مطالبات-حقوقی-زنان-از-دیدگاه-سه-گ/‎Cachedتحقیق مطالبات حقوقی زنان از دیدگاه سه گروه از نخبگان مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۵۱ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید ... پرتال جامع علوم انسانی - مطالبات حقوقی زنان از دیدگاه سه گروه از نخبگان www.ensani.ir/fa/content/266585/default.aspx‎Cached Similarمطالبات حقوقی زنان از دیدگاه سه گروه از نخبگان. محمد اسحاقی · زهرا رحمانیان. فایل تمام متن: 20120427103724-5207-532.doc (نوع: MS Word حجم: 275KB). بررسی جریان های فکری فرهنگی موثر بر مطالبات حقوقی زنان در ایران ... https://journals.ut.ac.ir/article_54513_6982.html‎Cached Similarمقالۀ حاضر با بررسی مبانی اندیشه‌ای جریان‌های فکری فرهنگی ایران پس از انقلاب اسلامی، به تبیین رابطۀ هریک با حقوق زن پرداخته است. سؤال اصلی آن است که با ... مطالبات زنان - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت www.hawzah.net/fa/Article/View/65727/مطالبات-زنان‎Cachedازاین رو هفتاد سازمان غیردولتی با تدوین بیانیه ای، محورهای اساسی حرکت هماهنگ در راستای مطالبات زنان را مورد توجه قرار دادند. در این بیانیه مسائلی در رابطه با حقوق ... مطالبات حقوقی زنان - برترین فایل ها - فایل ناب bartarin.filenab.com/product-40264-az.aspx‎Cachedشناخت و برر سی مطالبات زنان از مهمترین مسائلی است که می تواند برنامه ریزان و کار شناسان اجتماعی – فرهنگی را در محقق ساختن حقوق زنان و ارتقای نقش و جایگاه آنان ... مشاوره حقوقی/ حقوق متقابل زن و شوهر میزان نفقه چقدر است و چگونه ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940115000754‎Cached Similar10 آوریل 2015 ... اما این جمله به معنای آنست که زن باید از حق و حقوق خود بگذرد و مورد ظلم واقع شود یا اینکه زن باید قناعت ... زن چگونه می‌تواند نفقه خود را مطالبه کند؟ 3. وضعیت حقوق زنان در دولت یک حقوقدان/زیرپورتال امور زنان nahad.govir.ir/.../home/?.../وضعیت%20حقوق%20زنان%20در%20دولت%20یک%20حقوقدان‎Cached Similarمتن کامل گفت و گوی روزنامه اعتماد با فریده غیرت: دولت باید تلاش کند که نگاه امنیتی را از مطالبات زنان و مطالبه‌کنندگان حقوق زنان بـردارد. اینها هیچ‌کدام نمی‌خواهند اقدام ... مطالبات زنان و شرایط امروز جامعه ما نوشین احمدی خراسانی | Tavaana Article https://tavaana.org/.../مطالبات-زنان-و-شرایط-امروز-جامعه-ما-نوشین-احمدی-خراسانی‎Cachedمطالبات انباشته شدۀ زنان در جامعه ای مملو از خواسته های معطل مانده، آنچنان گسترده است ... اما دسته سوم از مطالبات، به برابری حقوقی میان زنان و مردان معطوف بود و مستقیماَ ... مطالبات برنامه‌اى حزب کمونیست کارگرى ایران درمورد حقوق زنان ... hekmat.public-archive.net/fa/3670fa.html‎Cached Similarامروز میخواهیم با منصور حکمت درباره مطالبات برنامه یک دنیاى بهتر، برنامه حزب کمونیست ... مطالباتى که در این برنامه آمده، حقوق زنان را با جزئیات خیلى زیادى گفته.