دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

قیام مختار

عنوان تحقیق: قیام مختار

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 29

شرح مختصر:

تاریخ همواره شاهد تلاش ها ، مبارزات ، شکست ها و پیروزی های گرانی بوده است و انگیزه های گوناگون ، صحنه گردانی حوادث را بر دوش کشیده اند . شیعیان نیز در طول تاریخ مظلومیت خود با اتکا به اصول خدشه ناپذیر انسان در هنگامه های حاکمیت ظلم با انگیزه هایی خدا جویانه ، جنبش هایی را سازمان داده و حوادثی را بوجود آورند ، آزاد مردی از شیفتگان و پیروان اهل بیت پیامبر (ص) .این قیام در حقیقت یک تحول عظیم تاریخی بود که پس از واقعه کربلا به وقوع پیوست . مختا ر نقطه شروع جنبش خویش را کوفه قرار داد ، همان جایی که اولین مظلوم تاریخ خونین شیعه ، (امیرالمومنین علی ع ) به شهادت رسید .

او به حق خونخواه شهدای کربلا و پیرو حسین (ع) بود . مردی شجاع و مرید امام که شعارش را با نام خدا آغاز می کند و راهش را راه خدا بر می گزیند و پایانش را لقاء الله می بیند و برای تاریخ خون رنگ شیعه ورق زرین دیگری را می آفریند ، او چنان می کند که تمام دست اندر کاران جنایات کربلا دچار عذاب خدا می شوند ، چرا که وعده خدا حق است . او همان گونه که آن ها امام حسین (ع)‌ و یارانش را مورد ضرب و شتم قرار دادند ، مقابله به مثل کرد . او خود را تنها نمی دید و تنها نبود و وعده خدا و امیر المومنین (ع) را محقق ساخت . مختار توانست بشارت مولای خود را عملی و خشنودی امام بعد از خود را جلب نماید .

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول : بیوگرافی مختار

فصل دوم : شخصیت مختار

فصل سوم : مختار «کیسانی» نبود

فصل چهارم : قیام امام حسین(ع) منشأ بیداری مسلمین

فصل پنجم : فلسفه قیام

فصل ششم : مختار ، مدافع اهل بیت (ع)

فصل هفتم : مختار در مکه

فصل هشتم : آغاز حرکت

فصل نهم : جنگ در کوفه

فصل دهم :تسخیر شهر کوفه

فصل یازدهم : توطئه در منزل«شبث»

منابع و مآخذ



خرید فایل



لینک منبع :قیام مختار

قیام مختار - ویکی شیعه fa.wikishia.net/view/قیام_مختار‎Cached Similar6 نوامبر 2016 ... هدف قیام. مختار در زمان واقعه کربلا در زندان بود. او پس از آزادی به دنبال انتقام از قاتلان امام حسین(ع) برآمد. ابتدا با عبدالله بن زبیر که در حجاز به ... ‎۱ هدف قیام - ‎۲ همراهی با عبدالله بن زبیر - ‎۳ ملاقات با محمد بن حنفیه - ‎۴ در مسیر کوفهمختار ثقفی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مختار_ثقفی‎Cached Similarاگر برده سیاهی به حمایت از ما برخاست بر مردم واجب است که او را کمک کنند و من مسئولیت این امر «ورود در قیام مختار را» به تو ... ‎۱ تولد و خاندان - ‎۲ پیش از حادثهٔ عاشورا - ‎۳ در طی قیام عبدالله بن زبیر و ...آیا امام سجاد (ع) قیام مختار را تأیید کرد؟ - مشرق www.mashreghnews.ir/fa/.../آیا-امام-سجاد-ع-قیام-مختار-را-تأیید-کرد‎Cached15 ا کتبر 2016 ... آیا امام سجاد (ع) قیام مختار را تأیید کرد؟ وقتی مختار به حکومت رسید قول داد که بعد از کشتن قاتلین شهدای کربلا حکومت را به شورایی می‌سپارد تا ... الف - سرانجام ابراهیم اشتر بعد از مختار چه شد alef.ir/vdci3razzt1azy2.cbct.html?112791‎Cached Similar2 آگوست 2011 ... ابراهیم، در قیام مختار بن ابی عبیده ثقفی، موقعیت مهمی بر عهده داشت و نام آورترین مرد این قیام، پس از مختار بود و از سوی مختار در شمال عراق، با ... چرا امام سجاد(علیه السلام) قیام مختار را تایید نفرمود و در نهایت بر سر ... www.shia-news.com/.../چرا-امام-سجادعلیه-السلام-قیام-مختار-را-تایید-نفرمود-و-در-نهایت-بر-سر-مختار-چه-آمد‎Cached Similar27 دسامبر 2010 ... تقریباً تنها جایی که اهل‌ بیت(ع) بعد از واقعه عاشورا یک حالت جشن کوچک، همراه با پخش میوه برگزار کردند، زمانی بود که مختار، سر عبیدالله‌بن ‌زیاد ... Images for قیام مختار قیام مختار - دانشنامه‌ی اسلامی wiki.ahlolbait.com/قیام_مختار‎Cached Similar15 ا کتبر 2016 ... مختار بن ابى عبیده ثقفى، پنج‌ سال پس از حادثه کربلا و یک سال پس از نهضت‌ توابین، در سال 66 هجرى در کوفه قیام کرد. هدف نهضت او خونخواهى امام ... قیام مختار ابن ابی عبیدة الثقفی www.mokhtar-s.blogfa.com/‎Cached Similarچهاردهم ربیع‌الثانی سال 66 هجری، سردار فداکار اسلام و مرهم‌گذار دل‌های شکسته اهل بیت رسول خدا (ص)، ابو اسحاق مختار بن ابوعبیده ثقفی، قیام خود را در برابر قاتلان امام ... به مناسبت سالروز شهادت مختار ثقفی؛ بزرگمردی که در تاریخ، ترور ... www.entekhab.ir/.../به-مناسبت-سالروز-شهادت-مختار-ثقفی-بزرگمردی-که-در-تاریخ-ترور-شخصیتی-شد-اشتباهات-تاریخی-سریال-مختارنامه-چ...‎Cached Similarدر تاریخ آمده که مختار داشت با گروهی از عشایر که بیعت آنها را گرفته بود به طرف کوفه می آمد که در نزدیکی کوفه خبر قیام غیر مترقبه مسلم و شکست قیام و شهادت ... قیام مختار چه زمانی آغاز شد | فرهنگ نیوز www.farhangnews.ir/content/236389‎Cached15 ا کتبر 2016 ... پنج سال پس از واقعه جانسوز کربلا قیام مختار ثقفی آغاز شد. قیامی که کمتر از دو سال دوام آورد اما در همین مدت کوتاه حدود ۳۰۰۰ نفر که در به وجود آمدن ...