دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بند ثبات در قراردادهای دولتی

شرح مختصر:

موضوع این نوشتار یکی از مباحث فرعی در قراردادهای دولتی یعنی «بند ثبات»(1) است که تنها برای پوشش نوع خاصی از ریسک ‌های قرارداد، ‌یعنی «ریسک سیاسی» مورد استفاده قرار می ‌گیرد، زیرا اصولا قراردادهای بلندمدت نیاز به ثبات و پایداری بیشتری دارند(2). در واقع شروط ثبات به ویژه درصدد آن هستند تا از قرارداد در مقابل اقدامات آینده دولت یا تغییراتی که در حقوق یا قانون ‌گذاری یا تنظیم قوانین و مقررات به وجود می آید، ضمانت نماید(3). بنابراین شروط ثبات را باید تعهد ویژه‌ ای دانست که بر اساس آن کشور خارجی نمی ‌تواند مفاد قرارداد را با وضع قانون یا هر وسیله دیگری و بدون رضایت طرف دیگر قرارداد، تغییر دهد(4). در این صورت بند ثبات میان دو موضوع تعارض ایجاد می ‌کند: قداست و لزوم قرارداد از یک سو که متضمن پذیرش مفاد قرارداد است و حق حاکمیت دولت از سوی دیگر مبنی بر تغییر قوانین و مقررات(5).

اگرچه باید توجه داشت که مفهوم و کارکرد بند ثبات نیز تحولات گوناگونی را پشت سر گذارده است که این تحول در آرای داوری قرن بیستم کاملاً مشهود است. در این باره سوالات متعددی مطرح می‌گردد، برای مثال اعتبار این بند به چه میزان است؟ آیا این بند توانایی محدود کردن قدرت قانونگذاری دولت را دارد؟ اثر این بند چیست؟ چه آثاری بر نقض این بند بار می‌شود؟

برای رسیدن به یک دید کلی و جمع‌بندی صحیح از این نوشتار، نخست باید قراردادهای دولتی را مورد بررسی قرار داد تا ویژگی ‌های آن مشخص گردد، سپس باید به ماهیت بند ثبات پرداخت و انواع آن را بررسی کرد و درآخر باید آثار این بند را مورد توجه قرار داد.

فهرست مطالب

مقدمـــه:

1) قراردادهای دولتی:

2) ماهیت بند ثبات:

1-2) منجمد کردن(18):

2-2) ادغام کردن ( بند مذاکره مجدد):

3) آثار حقوقی بند ثبات:

1-3) بین ‌المللی کردن قرارداد یا نفی قرارداد اداری:

2-3) افزایش میزان غرامت:

4) نتیجه‌گیــری:

زیرنویس ها:



خرید فایل



لینک منبع :بند ثبات در قراردادهای دولتی

بند ثبات در قراردادهای دولتی - پایگاه تخصصی نشر مقالات حقوقی - حق ... www.haghgostar.ir/مقالات/حقوق.../بند-ثبات-در-قراردادهای-دولتی.html‎Cachedموضوع این نوشتار یکی از مباحث فرعی در قراردادهای دولتی یعنی بند ثبات است که تنها برای پوشش نوع خاصی از ریسک ‌های قرارداد، ‌یعن... بند ثبات در قراردادهای دولتی - برترین فایل ها - فایل ناب bartarin.filenab.com/product-40379-mm.aspx‎Cachedموضوع این نوشتار یکی از مباحث فرعی در قراردادهای دولتی یعنی «بند ثبات»(1) است که تنها برای پوشش نوع خاصی از ریسک ‌های قرارداد، ‌یعنی «ریسک سیاسی» مورد ... بند ثبات در قراردادهای دولتی - دانلود فایلهای کاربردی www.goodfile.blogsky.com/1395/05/26/post-11728/‎Cached16 آگوست 2016 ... عنوان مقاله: بند ثبات در قراردادهای دولتی فرمت فایل: word تعداد صفحات: 19 شرح مختصر: موضوع این نوشتار یکی از مباحث فرعی در قراردادهای دولتی ... بند ثبات در قراردادهای دولتی - مطلب نت - رز بلاگ - متفاوت ترین ... netmatlabi2016.rozblog.com/.../بند-ثبات-در-قراردادهای-دولتی.html‎Cached26 سپتامبر 2016 ... بند ثبات در قراردادهای دولتی 1 . بند ثبات در قراردادهای دولتی - حق گستر موضوع این نوشتار یکی از مباحث فرعی در قراردادهای دولتی یعنی بند ... بند ثبات در قراردادهای دولتی - جامع ترین وب سایت حقوقی - loxblog.Com biglawyer.loxblog.com/.../بند%20ثبات%20در%20قراردادهای%20دولتی‎Cachedموضوع این نوشتار یکی از مباحث فرعی در قراردادهای دولتی یعنی «بند ثبات»(1) است که تنها برای پوشش نوع خاصی از ریسک ‌های قرارداد، ‌یعنی «ریسک سیاسی» مورد ... شرط ثبات در قرارداد های دولتی - اخبار رازنامه - سایت رازنامه raznameh-news.com/newsSearch/شرط+ثبات+در+قرارداد+های+دولتی‎Cachedباسلام وعرض ادب واحترام استادآیابرایتان مقدور است از طریق ایمیل کپی ثبتهای روزنامه و کل شرکت پیمانکاری مارا کنترل نمایید ونواقص را مشخص نمایید البته باقبول ... بند ثبات در قراردادهای دولتی - مرندی 1.marande.ir/14670/بند-ثبات-در-قراردادهای-دولتی-2‎Cachedموضوع این نوشتار یکی از مباحث فرعی در قراردادهای دولتی یعنی «بند ثبات»(۱) است که تنها برای پوشش نوع خاصی از ریسک ‌های قرارداد، ‌یعنی «ریسک سیاسی» مورد ... ترنــــــم حـــــــــق - آثار قراردادهای بین المللی نفت laworg.blogfa.com/post-82.aspx‎Cached Similar8 فوریه 2013 ... به موجب بند 4 ماده 23 قرارداد پیمانکاری برای اکتشاف و توسعه نفت بین شرکت .... این اندیشه باعث ظهور و بروز یک نهاد حقوقی به نام قراردادهای دولتی شده است. ... رویه بین المللی در خصوص شرط ثبات ما را به این نتیجه می رساند که اولا ... فروش فایل » آرشیو بند ثبات در قراردادهای دولتی - فروش فایل 1-b.ir/2016/08/بند-ثبات-در-قراردادهای-دولتی/ موضوع این نوشتار یکی از مباحث فرعی در قراردادهای دولتی یعنی «بند ثبات»(1) است که تنها برای پوشش نوع خاصی از ریسک ‌های قرارداد، ‌یعنی «ریسک سیاسی» مورد ... فروش پرفروش ترین فایل ها » آرشیو بند ثبات در قراردادهای دولتی ... tasoraya.ir/2016/10/بند-ثبات-در-قراردادهای-دولتی/‎Cachedموضوع این نوشتار یکی از مباحث فرعی در قراردادهای دولتی یعنی «بند ثبات»(1) است که تنها برای پوشش نوع خاصی از ریسک ‌های قرارداد، ‌یعنی «ریسک سیاسی» مورد ...