دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی مجازات طفل

مقدمه

کودکان در صورت ارتکاب جرم فاقد مسئولیت کیفری اند و در صورت ارتکاب جرم تربیت آنان با نظر دادگاه بر عهده سرپرست قانونی شان و در صورتی که دادگاه تشخیص دهد با کانون اصلاح و تربیت اطفال است.

امروزه چه در سطح داخلی و چه از حیث بین المللی، مقررات و اصولی جهت رسیدگی به جرایم اطفال و حدود مسئولیت کیفری آنان وجود دارد که همگی با نگاهی اصلاحی می خواهند شرایط را برای دوباره اجتماعی شدن این قشر فراهم کنند. حتی در مورد این اشخاص به جای کلمه «بزهکار» از اصطلاح «اشخاص معارض با قانون» استفاده می شود.

تعریف طفل:

صرف نظر از اختلاف عقایدی که در خصوص سن مسئولیت کیفری و به تبع در تعریف طفل وجود دارد مطابق مقررات موجود طفل کسی است که به حد بلوغ شرعی نرسیده است و سن بلوغ شرعی در کشور، برای دختر ۹ سال و برای پسر ۱۵ سال قمری است. با این حال رسیدگی به جرایم اشخاص بالغ کمتر از ۱۸ سال همانند افراد نابالغ در دادگاه اطفال صورت می گیرد.

مسئولیت کیفری اطفال

کودکان در صورت ارتکاب جرم فاقد مسئولیت کیفری اند و در صورت ارتکاب جرم تربیت آنان با نظر دادگاه بر عهده سرپرست قانونی شان و در صورتی که دادگاه تشخیص دهد با کانون اصلاح و تربیت اطفال است.

منابع

١ ) دکتر نجفی ابرند آبادی مبانی جرم شناسی

٢ ) دکتر هوشنگ شمابیاتی بزهکاری اطفال

٣ ) دکتر تاج زمان دانش مجرم کیست ؟ جرم شناسی چیست ؟

٤ ) قانون مجازات اسلامیایران مصوب ١٣٧٥

٥ ) قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ١٣٧٨



خرید فایل



لینک منبع :بررسی مجازات طفل

بررسی مجازات طفل - مفیددانلود - فایل ناب mofiddownload.filenab.com/product-40385-barasi-law-mojazat-children.aspx‎Cachedبررسی مجازات طفل دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 64 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43. قانون و مجازات طفل و بررسی های لازم در مورد ... بررسی مجازات طفل - دانلود پروژه و تحقیق - آی آر بلاگر proje2020.rzb.irbloger.xyz/post525972.html‎Cached... 64 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43. قانون و مجازات طفل و بررسی های لازم در مورد ارتکاب جرم طفل و رسیدگی به آن حدودا در 43 صفحه و قابل ویرایش و اضافه کردن ... بررسی مجازات طفل - دانلود تحقیق و مقاله - بلاگ خوان 20maghale20.rzb.atesbr.ir/post545432.html‎Cached... 64 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43. قانون و مجازات طفل و بررسی های لازم در مورد ارتکاب جرم طفل و رسیدگی به آن حدودا در 43 صفحه و قابل ویرایش و اضافه کردن ... بررسی مجازات طفل | بیسترینها picgram.bistarinha.xyz/page-53766.html‎Cached... 64 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43. قانون و مجازات طفل و بررسی های لازم در مورد ارتکاب جرم طفل و رسیدگی به آن حدودا در 43 صفحه و قابل ویرایش و اضافه کردن ... بررسی مجازات طفل - تبلیغات متنی شما khabar95.rzb.emeg.ir/view518098.html‎Cached... 64 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43. قانون و مجازات طفل و بررسی های لازم در مورد ارتکاب جرم طفل و رسیدگی به آن حدودا در 43 صفحه و قابل ویرایش و اضافه کردن ... بررسی مجازات طفل - دانلود تحقیق و مقاله - فردوس برین 20maghale20.rzb.febarin.xyz/post526243.html‎Cached... 64 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43. قانون و مجازات طفل و بررسی های لازم در مورد ارتکاب جرم طفل و رسیدگی به آن حدودا در 43 صفحه و قابل ویرایش و اضافه کردن ... بررسی مجازات طفل - دانلود پروژه و مقاله - رز بلاگ - متفاوت ترین ... maghalefile.rozblog.com/post/373/-بررسی-مجازات-طفل-.html‎Cachedبررسی مجازات طفل دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 12 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 64 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43 قانون و مجازات طفل و بررسی های لازم…, ... بررسی مجازات طفل - دانلود پروژه و مقاله - رز بلاگ - متفاوت ترین ... 20proje2020.rozblog.com/post/244/بررسی-مجازات-طفل.html‎Cached27 سپتامبر 2016 ... بررسی مجازات طفل دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 7 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 64 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43 قانون و مجازات طفل و ... بررسی مجازات طفل 1 projenab20.rozblog.com/post/.../-بررسی-مجازات-طفل--1.html‎Cached5 سپتامبر 2016 ... قانون و مجازات طفل و بررسی های لازم در مورد ارتکاب جرم طفل و رسیدگی به آن حدودا در 43 صفحه و قابل ویرایش و اضافه کردن , بررسی مجازات طفل 1 ... بررسی حکم جلب کودک ۵ ساله؛ آیا قانون جدید نیازمند بازنگری است ... www.mehrnews.com/.../بررسی-حکم-جلب-کودک-۵-ساله-آیا-قانون-جدید-نیازمند-بازنگری-است‎Cached20 آوریل 2016 ... نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور یادآور می شود: برای طفل از ۱۲ تا ۱۵ سال در صورتیکه مرتکب جرایم حدی یا قصاص شود، مجازات و ...