دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان

چکیده

این پژوهش کوشیده است تا از منظر تفاوتهای فردی، نوع رابطه ی سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان را در منطقه ای دو زبانه مورد بررسی قرار دهد. در این پژوهش از روش و الگوی همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری مورد پژوهش شامل دانش آموزان سال سوم راهنمایی است که در سال تحصیلی ٨٧- ٨۶ در آموزشگاههای شهر سقز مشغول به تحصیل بوده اند که به صورت تصادفی 142 نفر از آنان به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. از آزمون گروهی شکلهای نهفته برای سنجش سبکهای یادگیری و از آزمون پیشرفت تحصیلی زبان فارسی شریفی استفاده شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها علاوه بر روشهای آمار توصیفی از آمار استنباطی شامل مقایسه میانگین ها و آزمون t و نیز رگرسیون استفاده شده است. میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزانی که سبک یادگیری شان نابسته به زمینه است به مراتب بهتر از دانش آموزانی است که وابسته به زمینه اند. با کنترل متغیر جنسیت، باز نتیجه ثابت است یعنی هم در دانش آموزان دختر و هم پسر پیشرفت تحصیلی زبان فارسی در سبک یادگیری نابسته به زمینه به مراتب بیشتر از سبک یادگیری وابسته به زمینه است. بنا براین فرضیه اول تأیید می شود. در هر یک از خرده آزمون های پیشرفت تحصیلی، دانش آموزانی که سبک یادگیری نابسته به زمینه دارند نمرات بهتری از دانش آموزانی که سبک یادگیری وابسته به زمینه دارند کسب کرده اند. اما در خرده آزمون فصاحت جلمه تفاوت مشاهده شده بین دو گروه معنی دار نمی باشد. از مجموع متغیر های وارد شده به معادله رگرسیون، متغیر سبک یادگیری نابسته به زمینه با ضریب 34/0 تأثیر مثبت و بیشترین تأثیر را بر پیشرفت تحصیلی داراست. در مرتبه بعد متغیر جنس نیز با ضریب مسیر 26/0 با علامت مثبت در مرتبه دوم قرار دارد و نشان از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر نسبت به دانش آموزان پسر می دهد. همچنین ضریب مسیرتحصیلات پدر به میزان 25/0 در مرتبه سوم قرار دارد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

عوامل مؤثر بر یادگیری زبان دوم

1-ویژگی های روان شناختی زبان آموز

الف) عوامل شناختی

ب - عوامل عاطفی

ج – عوامل حرکتی

2- عوامل و موقعیت های اجتماعی و فرهنگی

3- ویژگی های زبان اول و دوم

4- عوامل زیست شناختی

5- سبکهای یادگیری

انواع تقسیم بندیهای سبکهای یادگیری

سبکهای یادگیری وابسته به زمینه– نابسته به زمینه

ویژگی‌های افراد وابسته به زمینه و مستقل از زمینه

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با یادگیری زبان دوم

پیشرفت تحصیلی

روش شناسی پژوهش

یافته های پژوهش

متغیرسبک یادگیری(پیش بین)

متغیر پیشرفت تحصیلی زبان فارسی(ملاک)

تحلیل داده ها و آزمون فرضیات

تحلیل مسیر رگرسیونی

بحث و نتیجه گیری

منابع

جدول (1) مقایسه هر یک از شاخصهای پیشرفت تحصیلی بین دانش آموزان

جدول( 2) مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی بین دو سبک یادگیری وابسته به زمینه و نابسته به زمینه

جدول( 3) مقایسه میانگین زیر آزمونهای پیشرفت تحصیلی زبان فارسی بین دو سبک یادگیری وابسته به زمینه و نابسته به زمینه

جدول شماره (4) متغیر های مستقل تأثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی

جدول (5) ضرایب رگرسیونی متغیرهای مستقل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی

نمودار(1) تحلیل مسیر رگرسیونی



خرید فایل



لینک منبع :ارتباط سبکهای یادگیری وابسته نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت ... mofiddownload.filenab.com/product-40421-mm.aspx‎Cachedاین پژوهش کوشیده است تا از منظر تفاوتهای فردی، نوع رابطه ی سبکهای یادگیری وابسته نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان را در منطقه ای ... ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت ... amin.fileina.com/product-41511-ارتباط-سبکهای-یادگیری-با-پیشرفت-تحصیلی.aspx‎Cachedاین پژوهش کوشیده است تا از منظر تفاوتهای فردی، نوع رابطه ی سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان را در منطقه ... [DOC] ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت ... hamayesh.irantvto.ir/my_files/article.../77_Farhad%20Rashidi.doc‎Cached Similarارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86. دکتر بهمن زندی، ... [PDF] PDF: ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت ... pdf.requestarticle.ir/.../ارتباط-سبکهای-یادگیری-وابسته-نابسته-زمینه-پیشرفت-تحصیلی-زبان-فارسی-دانش-آموزان-سال-سوم-راهنمایی-شه...‎Cachedﺳﻮم راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﺷﻬﺮ ﺳﻘﺰ درﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ 87. ارﺗﺒﺎط ﺳﺒﮑﻬﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی واﺑﺴﺘﻪ / ﻧﺎﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ زﻣﯿﻨﻪ ﺑﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ زﺑﺎن ﻓﺎرﺳﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺳﺎل ﺳﻮم راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ. ﺷﻬﺮ ﺳﻘﺰ درﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ 87-86. ﭼﮑﯿﺪه. اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﮐﻮﺷﯿﺪه ... [PDF] PDF: ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت ... linkedarticles.ir/.../ارتباط-سبکهای-یادگیری-وابسته-نابسته-ب.pdf‎Cachedارﺗﺒﺎط ﺳﺒﮑﻬﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی واﺑﺴﺘﻪ / ﻧﺎﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ زﻣﯿﻨﻪ ﺑﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ زﺑﺎن ﻓﺎرﺳﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺳﺎل ﺳﻮم راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ . ﺷﻬﺮ ﺳﻘﺰ درﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ 87-86. ﭼﮑﯿﺪه. اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﮐﻮﺷﯿﺪه اﺳﺖ ﺗﺎ از ﻣﻨﻈﺮ ﺗﻔﺎوﺗﻬﺎی ﻓﺮدی، ﻧﻮع راﺑﻄﻪ ... ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت ... articlenetwork.ir/p=13052‎Cached24 ژوئن 2016 ... ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86. ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت ... farhangianek91.loxblog.com/.../ارتباط%20سبکهای%20یادگیری%20وابسته%20/...‎Cached30 نوامبر 2016 ... موضوع :ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال ... ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت ... artisi.ir/article/10/46927.html‎Cached15 ا کتبر 2015 ... ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87. ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت ... nabfile.rozblog.com/.../-ارتباط-سبکهای-یادگیری-وابسته--نابسته-به-زمینه-با-پیشرفت-تحصیلی-زبان-فارسی-دانش.html‎Cachedارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان دسته: علوم تربیتی بازدید: 10 بار فرمت فایل: doc حجم فایل:…, ... ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت ... firearticle.ir/2015/ارتباط-سبکهای-یادگیری-وابسته-نابسته-ب.html‎Cached24 سپتامبر 2015 ... ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87 – ...