دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق تلاش های حدیثی شیعه

برای آشنایی با هر دینی باید ابتدا به سراغ منابع آن رفت. آشنا شدن با دین اسلام نیز نیازمند رجوع به منابع آن است. قرآن اولین و مهم‌ترین منبع دین اسلام است که راه‌گشای همه‌ی مسلمانان تا روز قیامت است. دومین منبع اساسی و کارآمد دین اسلام، حدیث یا سنت است که در تمامی مباحث علوم اسلامی نقش مهمی ارائه می‌‌کند. به فرموده‌ی مقام معظم رهبری «حدیث مادر همه‌ی علوم اسلامی است».

حدیث چنان در علوم اسلامی مانند تفسیر، فقه، کلام و ... تأثیر گذاشته‌است که آشنایی با این علوم بدون آشنایی با حدیث ممکن نمی‌‌باشد. برای آشنا شدن با علم حدیث آموختن چند علم ضروری است: تاریخ حدیث، مصطلح‌الحدیث، رجال حدیث، فقه‌الحدیث، منبع‌شناسی حدیث. در بین این علوم، علم تاریخ حدیث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چون اعتبار احادیث ما در این علم ثابت می‌شود و تا زمانی که این اعتبار ثابت نشود بحث از علوم دیگر فایده‌ای نخواهد داشت.در این علم گفته می‌شود که سیر پیدایش و شکل گیری منابع حدیثی چگونه بوده‌است. به علاوه در این علم به این سؤالات پاسخ داده می‌شود که آیا شکل گیری منابع حدیثی بصورت مستمر بوده‌است یا اینکه در یک مقطع زمانی این روند متوقف شده‌است وپس از گذشت این مقطع دوباره ادامه یافته‌است ؟و اگر متوقف شده‌است آیا در زمان ادامه‌ی آن، منابع اولیه در اختیار بوده‌است یا خیر؟ آیا از نظر تاریخی امکان دارد احادیث جمع آوری شده در کتابهای حدیثی در زمان معصومین: صادر شده باشند یا امکان ندارد؟ منشأ پیدایش این علم جریان تاریخی منع تدوین حدیث و بررسی علل آن می‌باشد.

فهرست مطالب :

مقدمه : ........... 4

فصل اول : جایگاه حدیث در شناخت دین .................. 6

فصل دوم : معنای حدیث ................ 10

فصل سوم : حجیت سنت پیامبر و ائمه :...................... 15

فصل چهارم : تلاشهای پیامبر6 در نشر و نوشتن حدیث ........ 24

فصل پنجم : تلاشهای ائمه : درگسترش احادیث .............. 33

فصل ششم : آشنایی با برخی نوشته‌های معصومین:............ 50

فصل هفتم : جوامع اولیه.......................... 57

فصل هشتم : جوامع ثانویه ................ 72

فصل نهم : جوامع متأخر ............... 80

نتیجه گیری ............................ 86

منابع و مآخذ................................ 87



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق تلاش های حدیثی شیعه

تحقیق تلاش های حدیثی شیعه quntp.stu1.ir/‎Cachedتحقیق تلاش های حدیثی شیعه - ,,تلاش های حدیثی شیعه,حدیث,شیعه,دین, تحقیق تلاش های حدیثی شیعه - دانلود پروژه و تحقیق - رز بلاگ ... proje2020.rozblog.com/.../تحقیق-تلاش-های-حدیثی-شیعه.html‎Cached27 سپتامبر 2016 ... تحقیق تلاش های حدیثی شیعه دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 9 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 96 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 90 گفته شد که ... تحقیق تلاش های حدیثی شیعه - دانلود پروژه و پایان نامه - رز بلاگ ... payanname2020.rozblog.com/.../-تحقیق-تلاش-های-حدیثی-شیعه-.html‎Cached23 مه 2016 ... تحقیق تلاش های حدیثی شیعه دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 96 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 90 گفته شد که ... تحقیق تلاش های حدیثی شیعه - فایل ناب filenab.com/product-40434-aa.aspx‎Cachedتحقیق تلاش های حدیثی شیعه. گفته شد که حدیث دومین منبع مهم در شناخت دین و مسائل آن است اما جریان تاریخی منع از کتابت حدیث باعث شده‌است که بعضی مغرضانه ... مکتب های حدیثی شیعه در سده های اولیه www.hawzah.net/fa/.../مکتب-های-حدیثی-شیعه-در-سده-های-اولیه‎Cachedشناخت و تحلیل مکاتب حدیثی شیعی در سده های اولیه اسلامی، از مباحث جدّی در محورهای ... است، به ویژه در زمینه حوزه های حدیث شیعی، تحقیقات متنوعی به چشم نمی خورد. ... بدین جهت، معرفی محدثان مربوط به هر یک از مکاتب حدیثی و آثار و تلاش های علمی آنها ... تصحیح اصلی ترین منبع حدیثی شیعه چگونه صورت پذیرفت؟ www.hawzah.net/.../تصحیح-اصلی-ترین-منبع-حدیثی-شیعه-چگونه-صورت-پذیرفت‎Cached Similarأویژگی های کتاب کافی نسبت به سایر منابع حدیثی چیست؟ ... این میراث پالایش شده را گزینش کرد؛ لذا این مجموعه، حاصل تمام تلاش های حدیثی شیعه در دو حوزه .... آقای حسینی: هدف کلی ما در تحقیق و تصحیح اسناد، هدف فراگیری است که در کل کافی بوده ... تحقیق تلاش های حدیثی شیعه - فایل 20 file20.blogsky.com/1395/08/28/post-47718/‎Cached18 نوامبر 2016 ... تحقیق تلاش های حدیثی شیعه. برای آشنایی با هر دینی باید ابتدا به سراغ منابع آن رفت. آشنا شدن با دین اسلام نیز نیازمند رجوع به منابع آن است. تاریخ حدیث شیعه در ماوراء النهر و بلخ (درآمدی بر مکتب حدیثی خراسان) www.hadith.net/.../تاریخ-حدیث-شیعه-در-ماوراء-النهر-و-بلخ-درآمدی-بر-مکتب-حدیثی/‎Cachedدر پژوهش حاضر بر آنیم تا تلاش های حدیثی شیعه در کلّ خراسان بزرگ را به صورت گزارش گونه تا سده پنجم هجری معرّفی نماییم. برای نیل به این مقصود، لازم است در ابتدا ... مجمع شیعه شناسی | گزارشی از «میراث حدیث شیعه» ali-110.com/farsi/گزارشی-از-میراث-حدیث-شیعه/‎Cached6 آگوست 2016 ... میراث حدیث شیعه، به کوشش: مهدی مهریزی علی صدرایی خویی، چاپ اوّل: قم، ... حدیث، و نیز در رشته های مختلف علوم حدیث (چون رجال و درایه) تلاش های ارزنده ای داشته اند. ... همچنین، یکی از برنامه های مرکز تحقیقات موسسه فرهنگی دارالحدیث، ... نمایش مقاله : دربارة اعتبار روایات کتب چهارگانه حدیث شیعه www.sadrsite.com/fa/ArticleView.html?ItemID=1058‎Cached Similarمسالة اعتبار مطلق یا مشروط روایاتی که در کتابهای چهارگانه حدیث شیعه ..... محدث نزدیک است و تلاش دارد با روش های مختلف به روایات کتب معتمد شیعه اعتبار بخشد.