دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

هنر هخامنشیان

فهرست مطالب

مقدمه. 4

کشور و سرزمین.. 4

شاهنشاهان هخامنشی.. 6

پادشاهی کورش بزرگ... 8

گسترش کشور و سرزمین.. 8

مرگ کورش بزرگ... 10

ویرانه‌های تخت جمشید. 12

هنر هخامنشیان.. 16

کاشیکاری : 18

فلزکاری: 19

مرصع کاری: 19

تخت جمشید: 19

واژه پارسه، تخت جمشید و پرسپولیس... 20

سنگ بنای نخستین: 21

آرایش نقوش... 22

پلکان ها 23

پلکان های ورودی سکو و دروازه ملل: 23

پلکان‌های کاخ آپادانا : 24

کاخ‌ها و ساختمان‌ها 25

کاخ آپادانا : 25

کاخ تچر : 26

کاخ هَدیش : 26

کاخ ملکه : 27

کاخ صدستون : 27

کاخ شورا : 27

آرامگاه‌های شاهنشاهان.. 27

ساختمان خزانه شاهنشاهی.. 27

کتیبه‌های گلی.. 30

سنگ‌نبشته‌ها 31

سنگ‌نبشته‌های داریوش بزرگ... 31

کتیبه‌های پی‌بنای کاخ آپادانا 32

سنگ‌نبشته‌های خشایارشا 33

کتیبه های غیر هخامنشی.. 35

هخامنشیان (۳۳۰ - ۵۵۰ پیش از زادروز) نام دودمانی پادشاهی در ایران پیش از اسلام است. پادشاهان این دودمان از پارسیان بودند و تبار خود را به «هخامنش» می‌رساندند که سرکردهٔ خاندان پاسارگاد از خاندان‌های پارسیان بوده‌است. هخامنشیان نخست پادشاهان بومی پارس و سپس انشان بودند ولی با شکستی که کوروش بزرگ بر ایشتوویگو واپسین پادشاه ماد فرو ساخت و سپس گرفتن لیدیه و بابل، پادشاهی هخامنشیان تبدیل به شاهنشاهی بزرگی شد. از این رو کوروش بزرگ را بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی می‌دانند.

به پادشاهی رسیدن پارسی‌ها و دودمان هخامنشی یکی از رخدادهای برجستهٔ تاریخ باستان است. اینان دولتی ساختند که دنیای باستان را به استثنای دو سوم یونان زیر فرمان خود در آورد. شاهنشاهی هخامنشی را نخستین امپراتوری تاریخ جهان می‌دانند. پذیرش و بردباری دینی از ویژگی‌های امپراتوری هخامنشی به شمار میرفت.



خرید فایل



لینک منبع :هنر هخامنشیان

Images for هنر هخامنشیان هنر دوره هخامنشیان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/هنر_دوره_هخامنشیان‎Cached Similarهنر هخامنشی برمبنای هنرهای اقوام تابعه و سنن هنری پیشین آغاز و به هنری متمایز تبدیل ... از سوی دیگر در آثار هنری این دوره کتیبه‌هایی مانند کتیبه‌های درگاه‌های سنگی و ... ‎۱ موسیقی در دوران هخامنشی - ‎۱.۱ موسیقی مذهبی - ‎۲ جستارهای وابسته - ‎۳ منابعشاهنشاهی هخامنشی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شاهنشاهی_هخامنشی‎Cachedدر دوره هخامنشی شاهد ترکیب عناصر فراوانی از هنر ایرانی، آشوری، ... ظرف‌های سیمین و زرین ایران باستان در دوره هخامنشیان بی نظیرند. هنر و صنعت در دوره هخامنشیان | تمدن ما tamadonema.ir/هنر-و-صنعت-در-دوره-هخامنشیان‎Cached Similarهنر و صنعت هخامنشیان صنایع ایران در دوره هخامنشیان دو نوع بوده است یکی صنایع مادی و پارسی و دیگر صنایع ملل و اقوام تابعه مانند بابلیها، فنیقیها، مصریها.صنایع ... هنر هخامنشیان | تمدن ما tamadonema.ir/981‎Cached Similarهخامنشیان (۳۳۰ – ۵۵۰ پیش از میلاد) نام دودمان پادشاهی در ایران پیش از اسلام است. پادشاهان این دودمان از پارسیان بودند و تبار خود را به هخامنش می‌رساندند که سرکردهٔ خاندان ... هنر در عهد هخامنشیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=2336‎Cached Similar29 مه 2003 ... هنر ایران در عهد هخامنشیان عمدتا بر پایه ی بزرگداشت مقام پادشاهان این سلسله استوار بوده است. هنر این عصر ترکیبی است از هنر اقوام گوناگونی که ... فرهنگ و هنر هخامنشیان - راسخون rasekhoon.net/article/show/918927/فرهنگ-و-هنر-هخامنشیان/‎Cached Rating: 4 - 12 votes 13 جولای 2014 ... دولت هخامنشیان وارث تمدن های قدیم آسیا بود. درواقع مرکز این حکومت در بین النهرین و عیلام و سوریه قرار داشت و همین موضوع از بسیاری جهات کیفیت ... : هنر و معماری هخامنشی - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?...هنر+و...هخامنشی‎Cached Similarمعماری دورة هخامنشی. عالیترین هنر ایرانی به معنی حقیقی در این دوره ، معماری آن اســت . ایـن هنر در بناهــای عظیم پاسارگاد و تخت جمشید و شوش تجلی کرده است . اثرات هنر و معماری هخامنشیان در خلق شاهکارهای هنری عصر آشوکا امپراطور ... parssea.org/?p=3403‎Cached Similarخلاصه:آثار هنری بجای مانده از آشوکا، نظرباستان‌شناسان این محل ونظر پاره‌ای از دانشمندان راجع به این آثار، کنده‌کاریهای غارها و یا معابد آشوکائی، سرستونهای آشوکایی و ... تاریخ ما - هنر در عهد هخامنشی iauiranian.blogfa.com/post-65.aspx‎Cached Similarهنر ایران در عهد هخامنشیان عمدتا بر پایه ی بزرگداشت مقام پادشاهان این سلسله استوار بوده است. هنر این عصر ترکیبی است از هنر اقوام گوناگونی که تابع پارسیان بوده ...