دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

گردشگری و توسعه پایدار

توریسم و گردشگری گسترده ترین صنعت خدماتی است که یقینا در آینده با سرعتی بیش از گذشته و امروز گسترش پیدا خواهد کرد(کی، چاک ،‌وای، 1382) از مزایای این صنعت پر درآمد و پر ارزش می توان به این اشاره کرد که منبع مهمی برای شکوفایی اقتصاد کشور های در حال توسعه و برقرار کننده توازن مالی در اقتصاد بین الملل کشور های فقیر و غنی است و زندگی اجتماعی را با ایجاد مشاغل گوناگون و ارتقای سطح درآمJد طبقات وسیعی از مJردم کشور هJای گردشگر پJرست و گJردشگرپذیر تغییر می دهد.(محلاتی ، 1380)

جهانگردی یا توریسم به معنی حرکت کوتاه مدت و موقت مردم است به قصد بیرون رفتن از محل یا مکانی که به‌طور عادی و دائم در آن زندگی و کار می‌‌کند.سازمان توسعه و همکاری اقتصادی[1] جهانگرد را شخصی می‌‌داند که خارج از محل اقامت همیشگی خود حداقل برای بیست و چهار ساعت در گردش و سیاحت باشد. سازمان جهانی جهانگردی نیز، جهانگرد یا توریست را این‌طور تعریف می‌‌کند: جهانگرد شخصی است که بیش از بیست و چهار ساعت به قصدی غیر از کار، در جایی خارج از محل اصلی زندگی همیشگی خود به‌سر برد. در سال‌‌های اخیر توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری طبیعی (اکوتوریسم) به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمد در تجارت جهانی و مؤلفه عمده در بهبود اقتصادی مناطق و کشورها مطرح شده و شتاب مضاعفی یافته است. به‌نحوی که درآمدهای حاصل از این صنعت رشدی سریع‌‌تر از درآمدهای حاصل از تولید، فروش و صادرات انواع کالاها و خدمات در برخی از کشورهای گردشگرپذیر داشته است. صنعت گردشگری موجب گسترش انواع خدمات، ایجاد فرصت‌های شغلی، توسعه زیرساخت‌ها در اقصی نقاط جهان، شهرها و روستاها می‌شود که در نهایت توسعه انسانی را به همراه می‌آورد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

تاریخچه گردشگری در جهان

تاریخچه گردشگری درایران

تعاریف گردشگری و گردشگر

اجزا و عناصر صنعت گردشگری

مدیریت و برنامه ریزی صنعت گردشگری

رابطه صنعت توریسم و فناوری اطلاعات

صنعت گردشگری و توسعه پایدار

بررسی تطبیقی درآمدهای حاصل از توریسم در ایران و چند کشور منتخب جهان

راهبردهای گردشگری در قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

راهبردهای گردشگری و میراث فرهنگی در سند مطالعات آمایش سرزمین

راهبردهای سازماندهی فضایی در سند مطالعه آمایش سرزمین

آینده صنعت گردشگری

راهکارهای نهایی جهت توسعه پایدار صنعت گردشگری

نتیجه گیری

منابع



خرید فایل



لینک منبع :گردشگری و توسعه پایدار

گردشگری و توسعه پایدار کشور - مرکز مطالعات خلیج فارس www.persiangulfstudies.com/fa/index.asp?p=pages&id=705‎Cached Similarتوسعه پایدار کشور در گرو گردشگری. ایران به تصدیق سازمان یونسکو، از نظر وجود آثار تاریخی و فرهنگی در میان هشت کشور نخست جهان جای دارد و از منظر جاذبه های ... گردشگری و توسعه پایدار - کارناوال karnaval.ir/tourism-sustainable-development/‎Cached6 سپتامبر 2016 ... گردشگری پایدار,توسعه پایدار گردشگری,گردشگری و توسعه,توسعه پایدار,پایداری گردشگری,گردشگری پایدار چیست؟,تعریف گردشگری پایدار ... مجموعه مقالات همایش گردشگری و توسعه پایدار - سیویلیکا www.civilica.com/Papers-NCTSD01=همایش-گردشگری-و-توسعه-پایدار.html‎Cachedمجموعه مقالات همایش گردشگری و توسعه پایدار (National conference on Tourism and Sustainable Development) سال 1390 در شهر همدان توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ... نقش گردشگری در توسعه پایدار | - روزنامه هشت صبح 8am.af/1392/07/03/tourism-stable-development/‎Cached Similarشهرها و روستاها به‌عنوان جذاب‌ترین فضاها و مکان‌ها برای گردشگران محسوب می‌شوند، بنابراین برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری، از تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی ، ... نقش گردشگری در توسعه پایدار - پایگاه داده های علمی تمام متن www.tpbin.com/article/04568‎Cachedتوسعه پایدار فرایند تغییری است در استفاده از منابع، هدایت سرمایه‌گذاریها، سمت‌گیری توسعه تکنولوژی و تغییری نهادی است که با نیازهای حال و آینده سازگار باشد. SID.ir | گردشگری پایدار در ایران: کارکردها، چالش ها و راهکارها fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=102424‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی گردشگری پایدار در ایران: کارکردها، چالش ها ... در آمد و ایجاد اشتغال در سطح محلی می تواند رهیافتی برای توسعه اقتصادی باشد. گردشگری پایدار چیست و بر چه اصولی پایبند است؟ - الی گشت www.eligasht.com/Blog/tourism/5096/‎Cached26 آوریل 2016 ... گردشگری در مفهوم پایداری در برگیرنده پردازش معنایی خاص خود است و زایش این مفهوم حاصل تلاش در دستیابی به توسعه پایدار می باشد. تعامل گردشگری و توسعه پایدار در جامعه - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/309110/تعامل-گردشگری-و-توسعه-پایدار-در-جامعه‎Cached Similarدر این راستا گردشگری پایدار شامل توسعه گردشگری، مدیریت و فعالیت هایی است که منجربه حفظ، انسجام و تقویت منابع محیطی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ... نقش گردشگری در توسعه پایدار - گردش آفرینان پارس fa.gaptours.ir/جایگاه-گردشگری-توسعه-پایدار/‎Cachedدر دنیای امروز صنعت گردشگری یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در اقتصاد هر کشور در زمینه اشتغالزایی و کسب درآمد می‌تواند تاثیرگذار باشد اگرچه وجود برخی ... توسعه پایدار گردشگری tpgardeshgari.blogfa.com/‎Cached Similarتوسعه پایدار گردشگری - تعاریف و نمونه هایی برای توسعه پایدار گردشگری در کشورهای مختلف جهان - توسعه پایدار گردشگری.