دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

الکترونیک مولکولی

» :: الکترونیک مولکولی

الکترونیک مولکولی


فایل آفیس با فرمت داک

شامل 32 صفحه

قسمتی از چکیده ی موضوع


چکیده:

علم الکترونیک دارای دو جهش بسیار بزرگ در تاریخ کوچک اما بسیار پر تلاطم خود است.
۱. ساخت ترانزیستور
۲. ساخت اولین مدار مجتمع شامل یک خازن و مقاومت و ترانزیستور

الکترونیک مولکولی یک رویکرد جدید است که به مواد اولیه و اصول عملکرد جدید نیاز دارد و می‌توان گفت انگیزه‌ای برای شناخت و استفاده از آنچه در مولکول‌های مواد اتفاق می‌افتد است. در مقیاس‌های کوچک تر از نانو، ایده استفاده از یک یا چند مولکول به‌عنوان یک سوئیچ به‌نظر بسیار جالب‌تر از بررسی بن‌بست‌های ماسفتی می‌باشد. این کار علاوه بر کوچک شدن ابعاد سرعت را بسیار زیاد کرده است همچنین ارزان‌تر است و بالطبع آن روش‌ها و پیچیدگی‌ها بسیار دشوار می‌شود. (الکترونیک مولکولی هنوز در حال تحقیق در مورد روش‌های ساخت می‌باشد. که به‌نظر می‌رسد به زودی بر آن غلبه و به سمت ساخت مدار مجتمع با این تکنولوژی برود)
همان طور که می‌دانیم روش لیتوگرافی نوری برای ساخت مدارات الکترونیکی مجتمع با چالش‌های اساسی و جدی روبرو شده است. محدودیت‌های فناوری از یک سو و چالش‌های کوانتومی از سوی دیگر توسعه‌ی نانوالکترونیک را با دشواری روبرو کرده است . در این میان دانشمندان به ایده‌ها و روش‌های جایگزین و جدیدی می‌اندیشند که محدودیت‌های روش لیتوگرافی نوری را ندارد. یکی از این روش‌ها، ساخت و استفاده از مولکول‌هایی است که رفتاری مشابه رفتار کلید زدن ترانزیستورها داشته باشند. در واقع دانشمندان قصد دارند با طراحی، ساخت و استفاده از این مولکلول‌ها، آن‌ها را جایگزین ترانزیستورهای سیلیکونی کنند. این ایده را الکترونیک مولکولی می‌گوییم. این رفتار می‌تواند مبنایی برای پردازش اطلاعات در رایانه‌ها و ذخیره‌ی اطلاعات در حافظه‌ها قرار گیرد .


خرید و دانلود محصول

1394/11/16
الکترونیک , الکترونیک مولکولی , مولکولی , علم الکترونیک , علم الکترونیک مولکولی , نانو , الکترونیک نانو



لینک منبع :الکترونیک مولکولی

مقاله الکترونیک مولکولی - مقاله ترجمه شده و تحقیق arzanfile.fileina.com/product-31123-مقاله-الکترونیک-مولکولی.aspx‎Cached Similarالکترونیک مولکولی یک رویکرد جدید است که به مواد اولیه و اصول عملکرد جدید نیاز دارد و می‌توان گفت انگیزه‌ای برای شناخت و استفاده از آنچه در مولکول‌های مواد اتفاق ... کد خبر :393951 دانلود مقاله رایگان/الکترونیک مولکولی الکترونیک ... www.shabaveiz.ir/html/393951‎Cachedالکترونیک مولکولی یک رویکرد جدید است که به مواد اولیه و اصول عملکرد جدید نیاز دارد و می‌توان گفت انگیزه‌ای برای شناخت و استفاده از آنچه در مولکول‌های مواد اتفاق ... الکترونیک مولکولی - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/346941/الکترونیک-مولکولی‎Cached Similarالکترونیک مولکولی یک رویکرد جدید است که به مواد اولیه و اصول عملکرد جدید نیاز دارد می‌توان گفت انگیزه‌ای برای شناخت و استفاده از آنچه در مولکول‌های مواد اتفاق ... نانو الکترونیک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/نانو_الکترونیک‎Cached Similarنانو الکترونیک شاخه‌ای از فناوری نانو است که از تاثیر نانوفناوری بر دانش و صنعت ... الکترونیک مولکولی دانشی است که مبتنی بر فناوری نانو بوده و کاربردهای ... رده:الکترونیک مولکولی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رده:الکترونیک_مولکولی‎Cached Similarرده:الکترونیک مولکولی. از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد. پرش به: ناوبری، جستجو ... رده‌ها: الکترونیک · فیزیک مولکولی · نانوالکترونیک · فناوری نانو ... الکترونیک مولکولی- قسمت اول - کانون فرهنگی آموزش www.kanoon.ir/Article/23622‎Cached Similar16 آوریل 2013 ... ما در این مقاله ابتدا راجع به ویژگی‌های مولکول‌هایی که در الکترونیک مولکولی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، سخن می‌گوییم. سپس به بررسی یک ... مقاله الکترونیک مولکولی::آکادمی برق www.academybargh.ir/articles/.../153/-مقاله-الکترونیک-مولکولی‎Cached Similar4 دسامبر 2014 ... مقاله الکترونیک مولکولی الکترونیک مولکولی یک رویکرد جدید است که به مواد اولیه و اصول عملکرد جدید نیاز دارد و می‌توان گفت انگیزه‌ای برای ... باشگاه نانو | مقالات | الکترونیک مولکولی- قسمت اول nanoclub.ir/index.php?ctrl=paper&actn=paper_view&id...‎Cached Similar16 آوریل 2011 ... ما در این مقاله ابتدا راجع به ویژگی‌های مولکول‌هایی که در الکترونیک مولکولی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، سخن می‌گوییم. سپس به بررسی یک ... مقاله پیشنهاد مراحل راهبردی فناوری نانو الکترونیک مولکولی جهت ... www.civilica.com/Paper-NCNTA03-NCNTA03_050=پیشنهاد-مراحل-راهبردی-فناوری-نانو-الکترونیک-مولکولی-جهت-جایگزینی-الکترونیک-...‎Cachedمقاله پیشنهاد مراحل راهبردی فناوری نانو الکترونیک مولکولی جهت جایگزینی الکترونیک سیلیکونی, در سومین همایش ملی فناوری نانو از تئوری تا کاربرد (3nd ... الکترونیک مولکولی - آفتاب www.aftabir.com/articles/...molecular.../الکترونیک-مولکولی‎Cached Similar1 نوامبر 2008 ... الکترونیک مولکولی یک رویکرد جدید است که به مواد اولیه و اصول عملکرد جدید نیاز دارد می توان گفت انگیزه ای برای شناخت و استفاده از آنچه در ...