دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

TQM ( مدیریت کیفیت فراگیر )

» :: TQM ( مدیریت کیفیت فراگیر )

-1 منظور از TQM ( مدیریت کیفیت فراگیر ) با ایجاد کایزن چیست ؟

منظور از مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) با ایجاد کایزن بیان روشمند راهکارهای
( روش شناسی ) لازم برای اعمال موفقیت آمیز کنترل ژاپنی ،
TQC یا CWQC ، است. عمل به این راهکارها و روشها ، در جنبه های مختلف کسب و کار بطور سازگار به کایزن می انجامد .

ابتدا لازم است دو عبارت TQC ( کنترل کیفیت فراگیر ) و CWQC ( کنترل کیفیت سراسری شرکت ) را که قابل جایگزینی با هم هستند ، بدانیم چیست ؟

TQM ( مدیریت کیفیت فراگیر ) ، که برای بیان مفاهیم و فعالیتهای کنترل کیفیت ژاپن به کار می رود ، از اصطلاحات TQC و CWQC شایسته تر می باشد . مفهوم TQC گسترده است و معمولاً بصورت زیر تعریف می شود : « TQC مجموعه ای از روشها و وسائل است که بر مبنای آن می توان کالا یا خدمات را بطور اقتصادی چنان تولید کرد که خواسته های مشتری را محقق گرداند .» (JIS Z8101-1981)

استقرار موثر TQM نیاز به مشارکت تمام کارکنان سازمان دارد که مشتمل است بر : مدیریت عالی ، مدیران ، سرپرستان ، کارگران کارگاهها و کارکنان اداری در تمام
حوزه های سازمانی از جمله در تحقیق و توسعه ، تولید ، بازرسی ، خرید ، فروش ، خدمات بعد از فروش و اداری ( کارگزینی ، حسابداری ، مالی ، حقوقی و غیره ) .
TQC که با شرح فوق انجام پذیرد CWQC نامیده می شود .

قبل درک است که ، استقرار استانداردهای جدید یا تجدید نظر در استانداردهای موجود ، برای تثبیت نتایج کایزن باید پیگیری شود ، که این پایه چرخه PDCA بعدی را شکل می دهد . در فعالیتهای ایجاد کایزن ، باید استانداردها را در دامنه وسیعی از موضوعات در نظر داشت که نه تنها استانداردهای مهندسی ، تولید و بازرسی بلکه
رویه های اجرایی ، دستورالعملها و قواعد مربوط به تمام بخشهای کسب و کار را نیز در بر می گیرد .

TQM با ایجاد کایزن ، به دنبال بیان روشنمند چگونگی برخورد با تفاسیر غلط و (یا) موانع استقرار TQM بر مبنای تجارب گسترده حاصل از استقرار عملی TQM است . ویژگی مهم دیگر TQM با ایجاد کایزن ، بسط انعطاف در معماری TQM برای تحقق آن در تمامی سازمانها با اندازه های مختلف ، در ژاپن و در هر کشور دیگر می باشد .

2-2 ابهامات و مشکلات در آسان سازی TQM

مفاهیم و اهداف بکارگیری TQM آنقدر گسترده و کلی است که اغلب ابهامات و موانعی برای فهم TQM به وجود می آورد . این موضوع به عنوان یک واقعیت ، بالاخص در شرکتهای کوچک و متوسط ژاپن و دیگر کشورها مشاهده شده است . نمونه هایی از این قبیل ابهامات مربوط به فهم TQM را در ذیل بر می شماریم . اینها همگی سدی برای آسان سازی TQM هستند .

1- ما برای TQM وقت کافی نداریم . این صرفاً یک شغل اضافی است که به کار عادی روزانه مان اضافه شده است .

2- ما به یادگیری ، مطالعه یا تمرین TQM نیاز نداریم ، زیرا دانش فنی (حرفه ای) و تخصص منحصر بخود را داریم . TQM ، کاری برای انجام در ارتباط با دانش حرفه ای ، مهارتها و تکنولوژی خاص ندارد .

3- TQM فقط در کارخانه های تولیدی یا کارگاهها استقرار می یابد و ارتباطی به کارهای دفتری و اداری نظیر حسابداری ، مالی ، نیروی انسانی ، حقوقی ، فروش ، یا خدمات پس از فروش ندارد .

4- TQM منحصر به سطوح بالا بوده و فقط برای مواقعی می باشد که ابزارهای آماری به خوبی به کار گرفته شده اند و ( یا ) وقتی که فعالیتهای استانداردسازی بطور جدی عملی شده اند .

5- برای حصول اطمینان بیشتر در کیفیت محصول ، بازرسی های سختگیرانه بیشتری ( در ورودی ، دریافت ، در فرآیند و خروجی ) لازم است .

6- منظور از استقرار TQM ، به طور ساده مشارکت کارکنان در گروههای کیفیت و در برنامه های پیشنهادی است .

7- مدیریت همیشه به دنبال نتایج ملموس ، سریع و کوتاه مدت است . در مواقعیکه نمی توان سریعاً نتایجی را انتظار داشت ، TQM فایده ای ندارد .

8- اقدام برای حل مشکلات با از بین بردن معایب کامل می شود . اقدام برای جلوگیری از تکرار دوباره همان مشکل ، باید توسط افراد دیگری انجام شود .

خرید و دانلود محصول

1395/02/28
TQM , ( , مدیریت , کیفیت , فراگیر



لینک منبع :TQM ( مدیریت کیفیت فراگیر )

«مدیریت کیفیت جامع (TQM) چیست؟» - روزنامه دنیای اقتصاد www.donya-e-eqtesad.com/news/678006/‎Cached Similarپر مخاطب ترین روزنامه اقتصادی کشور ، «مدیریت کیفیت جامع (TQM) چیست؟» [PDF] (TQM) ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺟﺎﻣﻊ www.mcls.gov.ir/icm_content/media/article/8.pdf‎Cachedﺑﻌﺪﻫﺎ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺟﺎﻣﻊ ﺩﺭ ﻧ. ﻘﺎﻁ ﺩﻳﮕﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺍﺭﻭﭘﺎﻱ. ﻏﺮﺑﻲ ﺭﻭﺍﺝ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩ . ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ. ﺍﺻﻄﻼﺡ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻓﺮﺍﮔﻴﺮ ﻳﺎ ﺟﺎﻣﻊ. (. TQM. ) ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ. «مدیریت کیفیت جامع (TQM) چیست؟» - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/262324/«مدیریت-کیفیت-جامع-(TQM)-چیست؟»‎Cached Similar«علی محمد مصدق راد» در مقاله خود «مدیریت کیفیت فراگیر؛ مدل چنگال» TQM را چنین تعریف می‌نماید «مدیریت کیفیت فراگیر، فرایندی است که بر اساس آن، مدیریت با ... مدیریت جامع کیفیت (TQM) چیست؟ - مدیران ایران modiriran.ir/1393/10/مدیریت-جامع-کیفیت-tqm-چیست؟/‎Cached Similar6 ژانویه 2015 ... مدیریت جامع کیفیت (TQM) فرایندی است متمرکز بر روی مشتری ها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیم ها که برای دستیابی به اهداف ... مدیریت جامع کیفیت (Total Quality Management) چیست ؟ www.kermanshahqc.ir/index.../131-total-quality-management‎Cached Similarمدیریت جامع کیفیت همان فلسفه برتر است ؛ به اعتقاد ما مدیریت جامع کیفیت همه ویژگیهای گفته شده در گام پیشین را شامل می‌شود ؛ مدیریت جامع کیفیت با داشتن ... مدیریت کیفیت فراگیر : TQM - پایگاه علمی-پژوهشی پارس مدیر parsmodir.com/db/theory/tqm.php‎Cached Similarدانلود مقاله و پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر TQM. مقالات ISI مدیریت کیفیت جامع : 58 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی isiarticles.com/topic/48‎Cached Similarمدیریت کیفییت جامع اقدامی است هوشمندانه، آرام و مستمر که تأثیری هم نیروزا در تأمین اهداف سازمان د ارد و در نهایت به رضایت مشتری، افزایش کارایی و بالا بردن ... [PPT] (مدیریت جامع کیفیت)TQM www.ssu.ac.ir/fileadmin/templates/fa/...va.../6.TQM.ppt‎Cached Similarمدیریت جامع کیفیت. دکتر ابوالفتح لامعی. سرآغاز. اهداف کارگاه. هدف کلی : شرکت کنندگان ارکان فلسفی ، فرضها و اصول ، مراحل اجرایی ، نقش مدیران ارشد و موانع موفقیت ... [PDF] آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ TQM ( ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺟﺎﻣﻊ ) : ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن اﺑﻮا ketabnak.com/redirect.php?dlid=17138‎Cached Similarﺑﺎ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺟﺎﻣﻊ. (. TQM. -). اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ ﮐﺎﻇﻤﯽ. –. ﺳﺠﺎد. اﺣﻤﺪوﻧﺪ. 5. ازﻧﻈﺮﻣﺴﺎﺋﻞ ﺑﺮون ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ، ﻣﯽ ﺗﻮان ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻓﺮاﮔﯿﺮ ﻣﻌﻤﻮ ﻻً ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ از ﻓﺮوش ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺧﻮد. درآﻣﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮی ﺑﺪﺳﺖ ... مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) - scipost - خودرو ، تکنولوژی www.scipost.ir/wiki/مدیریت+کیفیت+فراگیر+(TQM)‎Cached28 ژوئن 2012 ... دمینگ، کیفیت (QUALITY) را میزان یکنواختی و یکسانی کالا یا خدمت مربوط تعریف می کند. جوزف جوران معتقد است که کیفیت عبارت است از ...