دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامی

بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامی

مقدمه

شاید بتوان انقلاب اسلامی را بزرگترین تحول تاریخی دانست که از ظهور اسلام درایران به وقوع پیوسته است و اگر دقت کنیم تغییرات بنیادی بسیاری در ساختارهای اجتماعی ایران در نتیجه انقلاب اتفاق افتاده است که حتی آثار آن در جهان نیز قابل درک است. از آنجائیکه بنده مربی درس جامعه شناسی درمقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی می باشم و مخصوصاً قسمت آخر کتاب نظام اجتماعی پیش دانشگاهی مربوط به نتایج صدور انقلاب می باشد برخود لازم دانستم تا حداقل درحد دبیرستان ابعاد و ریشه های نظری انقلاب اسلامی را از منظر جامعه شناسانی که در حیطه انقلاب بحثهای مختلفی دارند تحقیق وبررسی کنیم. همچنین ایجاد ارتباط و تعامل بین نسل انقلاب و نسل سوم که انقلاب را شاید فقط از واژه های الفبایی کتاب و دریچه شیشه ای تلویزیون دیده باشند باعث شد تا این مطالب را از منابع مختلف جمع آوری کرده تا درصورت لزوم به پرسشهای آنها توانایی پاسخگویی داشته باشم. امیدوارم بتوانم با این چکیده اندک قسمت کوچکی از زحمات شهدا و امام شهدا را جبران کرده باشم.

همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس

که دراز است ره مقصد و من نوسفرم

درتبیین علل انقلاب اسلامی ایران برخی براساس نظریه های انقلاب و برخی براثر برداشت های علم خویش به بررسی پرداخته اند. اما این بررسی ها را می توان براساس یافته های علمی دسته بندی کرد. دقت در آثارانقلاب نشان می دهد هر اثر به یک یا تعدادی یا همه عوامل فرهنگی جامعه شناختی اقتصادی و روانی سیاسی تأکید کرده است. دراین مقاله نظریات چند تن از بزرگان جامعه شناسی را درمورد علل و عوامل انقلاب مطرح می کنیم.

بررسی عوامل تاریخی و معنویت گرایی

میشل فوکو وی که نظریه پرداز مشهور جریان پست مدرنیسم می باشد از معدود اندیشمندانی است که از نزدیک درتهران و قم شاهد وقوع انقلاب بوده است تحلیل وی از انقلاب با دیدگاهش در دو مقوله تاریخ و قدرت ارتباط دارد وی معتقد است که انقلاب ایران با انگیزه های اجتماعی و مادی صورت نگرفته است زیرا مشکلات اقتصادی درآن زمان به آن اندازه اهمیت نداشت که سینه های عریان به مقابله با مسلسل ها بپردازد. از نظر وی شکل و محتوای مذهبی انقلاب امری اتفاقی و تصادفی نیست بلکه تشیع بود که با تکیه بر موضع مقاومت توانست نقش آفرینی نموده و مردم را برعلیه رژیم شاه تحریک کند وی به طور مستقیم به ارزیابی شخصیت امام پرداخته و دراین زمینه او را یک افسانه می داند زیرا هیچ رئیس دولتی نمی تواند کاری کند که مردمش با این پیوندی چنین شخصی و نیرومند داشته باشد. وی درجریان انقلاب به معنویت گرایی اشاره کرده و هدف ایرانیان را در خلال انقلاب ایجاد تحویل و تحول درخویش می بیند و می گوید هدف آنها ایجاد یک تحول بنیادی در وجود فردی و اجتماعی و نحوه تفکر بود. و اسلامی را جستجو می کردند که برای آنان هم دوای درد جمعی می باشد و هم دوای درد فردی ./

فوکو که برای درک انقلاب به سراغ مردم در خیابانها رفته بود می نویسد از دید مردم حکومت اسلامی از یک سو حرکتی برای ارائه نقشی تعریف شده به ساختارهای سنتی جامعه اسلامی و از طرف دیگر راهی برای وارد کردن ابعاد معنوی در زندگی سیاسی بود. به طور خلاصه مفهوم معنویت گرایی سیاسی قلب تحلیل فوکو از انقلاب سیاسی ایران را تشکیل می دهد و وی انقلاب ایران را یک انقلاب فرامدرن می داند.

نظریه های انقلاب و انقلاب اسلامی



خرید فایل



لینک منبع :بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامی

تحقیق-بررسی-و-ارزیابی-نظرات-جامعه-شناسی-انقلاب-و-ارتباط-آن-با ... projeha.filenab.com/tag-تحقیق-بررسی-و-ارزیابی-نظرات-جامعه-شناسی-انقلاب-و-ارتباط-آن-با-انقلاب-اسلامی.aspx‎Cachedفروشگاه پروژه در زمینه فروش فایل فعالیت می کند و با بیش از هزاران فایل در تمامی زمینه ها ... بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامی. دانلود مقاله بررسی و ارزیابی نظریات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با ... mag-iran.com/دانلود-مقاله-بررسی-و-ارزیابی-نظریات-جا.htm‎Cached Similarبررسی و ارزیابی نظریات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامیتألیف و گرد آوری:موسی افضلیان سلامی مقدمهشاید بتوان انقلاب اسلامی را بزرگترین تحول ... بررسی ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب ارتباط آن با انقلاب اسلامی ... fastdl2.bistarinha.xyz/.../بررسی+ارزیابی+نظرات+جامعه+شناسی+انقلاب+ارتباط+آن+با+انقلاب+اسلامی.html‎Cachedبررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامی دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 9 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: ... مقاله بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب ... nflowert.meeblog.ir/vote/1684-5‎Cachedبه صفحه دانلود فایل(مقاله بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ... بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامی nabfile.rozblog.com/.../-بررسی-و-ارزیابی-نظرات-جامعه-شناسی-انقلاب-و-ارتباط-آن-با-انقلاب-اسلامی-.html‎Cached26 سپتامبر 2016 ... درتبیین علل انقلاب اسلامی ایران برخی براساس نظریه های انقلاب و برخی براثر برداشت های علم خویش به بررسی پرداخته اند. اما این بررسی ها را می ... بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با formula1racing.rozblog.com/.../بررسی-و-ارزیابی-نظرات-جامعه-شناسی-انقلاب-و-ارتباط-آن-با.html‎Cached8 نوامبر 2016 ... مقاله بررسی ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب ارتباط آن با ... بررسی+ارزیابی+ نظرات+جامعه+شناسی+انقلاب+ارتباط+آن+با+انقلاب+اسلامی.htmlوب… مقاله بررسی و ارزیابی نظریات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با ... bankmaghale.ir/مقاله-بررسی-و-ارزیابی-نظریات-جامعه-شنا/‎Cached Similarمقاله بررسی و ارزیابی نظریات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامی مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۲ صفحه است . خرید فایل( مقاله بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن www.newfilestant.ir/paper7146.html‎Cached14 ا کتبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم نام محصول دانلودی: مقاله بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامی درجه کیفی و ... کاملترین فایل مقاله بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ... dlkadest.ir/dlarticle5885.html‎Cached1 روز پیش ... محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله ... دانلود (مقاله بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با ... 4od2lp.nikandlc.ir/‎Cachedدانلود (مقاله بررسی و ارزیابی نظرات جامعه شناسی انقلاب و ارتباط آن با انقلاب اسلامی)