دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی ممان مغناطیسی چیست؟

بررسی ممان مغناطیسی چیست؟

محاسبه متوسط ممان مغناطیسی هسته در یک میدان H و دمای T

Application of canonical distribution in (Nuclear Magnetism)

ماده را در نظر می گیریم که دارای N0 هسته در واحد حجم باشد. و در یک میدان مغناطیسی H قرار گرفته باشد.

هر هسته دارای اسپین و ممان مغناطیسی است.

ممان متوسط مغناطیسی ماده (در جهت H) در درجه حرارت T چقدر است؟

فرض می کنیم که هر هسته دارای برهم کنش ضعیف با سایر هسته ها و سایر درجات آزادی است. همچنین یک هسته را بعنوان سیستم کوچک در نظر می گیریم و بقیه هسته ها و سایر درجات آزادی را بعنوان منبع حرارتی می گیریم.

هرهسته می‌تواند دارای دوحالت باشد+یا هم‌جهت بامیدان واقع در تراز انرژی پائین

یا در خلاف جهت میدان واقع در تراز انرژی بالا

(Cثابت تناسب است )

چون این حالت دارای انرژی متر است پس احتمال یافتن هسته در آن بیشتر است.

از طرفی احتمال یافتن هسته در حالت تراز بالای انرژی برابر است با

و چون این حالت دارای انرژی بیشتری است پس احتمال یافتن هسته در آن کمتر است. (چون تعداد حالات بیشتر است با افزایشE، افزایش می یابد و ذره شکل پیدا می شد در حالت بخصوص)

و چون احتمال یافتن هسته در حالت + بیشتر است پس ممان مغناطیسی هسته نیز باید در این جهت باشد.

با توجه به دو رابطه های مقابل مهمترین متغیر در این دو رابطه که نسبت انرژی مغناطیسی به انرژی حرارتی را نشان می دهد پارامتر زیر می باشد.

که نسبت انرژی مغناطیسی به انرژی حرارتی را نشان می دهد پارامتر زیر می باشد:

واضح است که

اگر

نمای هر دو e یعنی احتمال اینکه هم جهت با H باشد برابر با احتمال اینکه در خلاف جهت H باشد.

در اینصورت تقریباً کاملاً بطور نامنظم جهت گیری می کند بطوریکه:

از طرف دیگر اگر

اگر احتمال هم جهت بودن ؛ H بیشتر از خلاف جهت است

تمام این نتایج کیفی را به نتایج کمی تبدیل می کنیم.

بوسیله محاسبه واقعی متوسط

Magnetization mean magnetization per unit nolume in the direction of H

حالا چک کنیم که آیا استدلالهای کیفی قبلی را نمایان می کند؟

اگر

اگر

مستقل از H است که ثابت تناسب است X(chay)ij که به آن پذیرایی ماده مغناطیسی گفته می شود. Magnetic Susceptibility of Substance

X برحسب کمیات میکروسکوپیک و اینکه باد، رابطه عکس دارد به قانون کوری معروف است Curie’s Law

از طرف دیگر

مستقل از H است یا T اگر و مساوی با Mmax مغناطیسی شدن max of magnetization که ماده می تواند نمایش بدهد.

بستگی کامل متوسط مغناطیسی شدن به دمای T و میدان مغناطیسی H در شکل زیر نشان داده شده است.

منحنی زیر منحنی tanhy است که اگر y با نسبت کمتر از یک باشد آنگاه بستگی به مقدار H افزایش می یابد و اگر باشد این نسبت 0.63 است و اگر بیشتر از یک باشد آنگاه مغناطیس شدن به حالت اشباع و ماکزیمم خود می‌رسد.

در حالت تعادل حرارتی داریم

و این برای زمانی است که اسپینها در رابطه با شبکه اطرافشان مورد بررسی قرار می‌گیرند از اینجا n0 اختلاف تعداد اسپینها در حالت تعادل حرارتی بین شبکه اسپینی و میدان مغناطیسی خارجی است، بطوریکه در این حالت تفاوت مقادیر انرژی گرمایی ناشی از دمای شبکه اسپینی و انرژی پتانسیل مغناطیسی ناشی از میدان آنچنان کم باشد که تعداد انتقالات از بالابه پایین و از پایین به بالا دارای تفاوت اندکی بوده که در نتیجه آن تعداد اسپینهای تراز پائین نی اندکی (3ppm) از تعداد اسپینهای تراز بالا بیشتر باشند در این صورت گفته می شود که ماکزیمم مغناطیسی شدن حاصل می شود. مشخصه زمانی برای نزدیک شدن به این تعادل احرارتی که متعاقب آن ماکزیمم مغناطیسی شدن بدست می آید زمان T1 نام دارد. که برابر عکس مجموع احتمال انتقالات در واحد زمان است.



خرید فایل



لینک منبع :بررسی ممان مغناطیسی چیست؟

بررسی ممان مغناطیسی چیست؟ nabproje.rozblog.com/.../-بررسی-ممان-مغناطیسی-چیست-.html‎Cached2 ا کتبر 2016 ... بررسی ممان مغناطیسی چیست؟ دسته: فنی و مهندسی بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 67 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 14 مقاله بررسی ممان ... بررسی ممان مغناطیسی چیست؟ - فروشگاه اینترنتی خرید 21 - بلاگ خوان kharid21.rzb.atesbr.ir/view541766.html‎Cachedبررسی ممان مغناطیسی چیست؟ محاسبه متوسط ممان مغناطیسی هسته در یک میدان H و دمای T. Application of canonical distribution in (Nuclear Magnetism). ماده را در نظر می ... بررسی-ممان-مغناطیسی-چیست؟ - برترین فایل ها - فایل ناب projeha.filenab.com/tag-بررسی-ممان-مغناطیسی-چیست؟.aspx‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'بررسی-ممان-مغناطیسی-چیست؟' هستند. بررسی ممان مغناطیسی چیست؟ بررسی ممان مغناطیسی چیست؟ قیمت: 3,000 تومان. توضیحات دانلود. بررسی ممان مغناطیسی چیست؟ | بیسترینها fastdl2.bistarinha.xyz/page-50354.html‎Cachedقیمت فایل فقط 3,000 تومان. خرید. بررسی ممان مغناطیسی چیست؟ محاسبه متوسط ممان مغناطیسی هسته در یک میدان H و دمای T. Application of canonical distribution in ... گشتاور مغناطیسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/گشتاور_مغناطیسی‎Cached Similarدر سیستم استاندارد بین‌المللی یکاها، بعد گشتاور دو قطبی مغناطیسی برابر مساحت × جریان، L2I، است (مثال‌های زیر را ببینید). این پایه‌ای برای تعریف گشتاور دو ... آشنایی با دستگاه اندازه‌گیری خواص مغناطیسی (VSM) - آموزش فناوری نانو edu.nano.ir/oldversion/index.php?actn=papers_view&id...‎Cachedبنابراین برای بررسی خواص مغناطیسی مواد دستگاه هایی برای اندازه گیری خواص ... دستگاه مغناطیس سنج برای مشخص کردن خواص مغناطیسی مواد مانند ممان مغناطیسی و ... دانلود تحقیق در مورد ﻣﻤﺎن ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ mman-megh-t.lel.ir/‎Cached1 سپتامبر 2016 ... دانلود مقاله ﻣﻤﺎن ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ ,دانلود پایان نامه ﻣﻤﺎن ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ ,دانلود جزوه ﻣﻤﺎن ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ ... تحقیق در مورد بررسی روابط دو جانبه ایران و پاکستان (۲۰۰۵-۱۷۳۹) · دانلود … .... بررسی مقابله ای ساخت جمله · پروژه آمار طلاق در ایران · ممان مغناطیسی چیست؟ برچسب ممان مغناطیسی - فایل های کمک آموزشی www.ostadfile.blogsky.com/tag/ممان-مغناطیسی 5 سپتامبر 2016 ... مقاله بررسی ممان مغناطیسی چیست؟در 14 صفحه ورد قابل ویرایش 3000. دانلود بررسی ممان مغناطیسی چیست؟ تحقیق بررسی ممان مغناطیسی چیست؟ ممان مغناطیسی چیست؟ - چکامه chakame.hamvar.ir/ممان-مغناطیسی-چیست؟-prod32543.html‎Cached Similarممان مغناطیسی چیست؟ ممان مغناطیسی چیست؟ محاسبه متوسط ممان مغناطیسی هسته در یک میدان H و دمای T. Application of canonical ... تخفیف : - قیمت نهایی : 40,000 ریال. [PDF] ﻋﻨﻮان ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺧﻮاﺹ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭی و ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ ﭼﻨﺪ ﻻﯾﻪ ای ﻫﺎی ﻣ ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/661584‎Cached Similarﺑﺮﺭﺳﯽ ﺧﻮاﺹ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭی و ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ ﭼﻨﺪ ﻻﯾﻪ ای ﻫﺎی ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ ﻧﺎﻣﺘﺠﺎﻧﺲ ..... ﮐﻪ ﻣﻐﻨﺎﻃﺶ ﻣﺎده ﺑﺮﺍﺳﺎس آن ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯽ. ﺷﻮد .... و ﻟﺬﺍ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍد ﺣﺘﯽ در ﻋﺪم ﺣﻀﻮر ﻣﯿﺪﺍن ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ ﺧﺎرﺟﯽ ﻣﻤﺎن ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ. ﺧﺎﻟﺺ دﺍرﻧﺪ.